Brytyjscy klienci będą mogli jeździć i nabyć Dacię pod koniec 2012 roku. Zapowiedź ta pojawiła się na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Grupa Renault kupiła markę Dacia w 1999 roku. W ciągu ostatnich dziesięciu lat, marka zmieniła się do tego stopnia, że stała się prawdziwym fenomenem na światowym rynku samochodowym – w okresie pięciu minionych lat jej sprzedaż wyniosła około 1,25 miliona samochodów.
Dacia zaprezentowała w Szwajcarii swój nowy kompaktowy samochód z napędem na cztery koła – Duster, który uzupełnia gamę samochodów marki obejmującą obecnie sześć modeli przeznaczonych dla różnych grup użytkowników. Dzięki bezkonkurencyjnemu połączeniu atrakcyjnej ceny, dużej ilości miejsca i potrzebnego wyposażenia – Dacii udało się we wszystkich krajach, gdzie samochody tej marki są sprzedawane, podbić serca kierowców zainteresowanych oszczędnym zarządzaniem budżetem w trudnych czasach.
Dacia szturmem zdobyła wiele rynków w ciągu kilku miesięcy od rozpoczęcia sprzedaży. Nowy Duster będzie dostępny w Europie w cenie od 11.900 euro w wersji 4×2 (to jest około 10.800 funtów po kursie wymiany wynoszącym 1,10). W Polsce wersje z napędem 4×2 będzie można kupić już od 39.900 PLN, natomiast wersje 4×4 – od 49.900 PLN.
Marka Dacia
Pierwszy model Dacii, Logan sedan, zaprojektowany początkowo przede wszystkim z myślą o rynkach rozwijających się, sprzedawany był w cenie 5.000 euro. Jednak wobec bezprecedensowej presji na rzecz wprowadzenia go do sprzedaży na rynki Europy Zachodniej, model czterodrzwiowy i kolejne wersje nadwoziowe sprawiły, że Dacia odniosła spektakularny sukces na rynku samochodowym w okresie ostatniego dziesięciolecia. Rok 2009 był dla Dacii kolejnym, piątym rokiem, w którym odnotowano dwucyfrowy wzrost. Ilość sprzedanych samochodów wzrosła ponad trzykrotnie, z ponad 100.000 do 311.874 sztuk w ciągu ostatnich pięciu lat. Przede wszystkim w Europie, gdzie pomimo bardzo trudnej sytuacji w przemyśle samochodowym Dacia osiągnęła w 2009 roku imponujący wzrost sprzedaży o 91%.
Bardzo ostrożni nabywcy francuscy i niemieccy znaleźli się w czołówce rynków eksportowych i tylko w ubiegłym roku kupili 150.000 samochodów gamy Dacia (Sandero i modele z gamy Logana: Logan sedan, MCV, Pick-up i Van). Rumuńska marka dostała się na listę 10 najlepiej sprzedających się marek we Francji. Duster z kierownicą po prawej stronie wejdzie do produkcji w 2012 roku, kończąc tym samym proces wprowadzania tego samochodu do sprzedaży w Europie.
Uważnie śledziliśmy w ostatnich latach wspaniały sukces Dacii i oczywiście z entuzjazmem przyjmujemy możliwość zaprezentowania jej brytyjskiej publiczności. Stosunek ceny do parametrów użytkowych, ilości miejsca, niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji spalin stanowi decydujące kryterium i zamierzamy udowodnić, że Dacia zaspokaja wszelkiego rodzaju potrzeby – płynące z rozsądku, serca i mniej zasobnego portfela – powiedział Roland Bouchar, Dyrektor Generalny Renault UK.
Marka proponuje ogromny wybór sprawdzonych technologii, niezawodność i wyjątkowe połączenie dużej ilości miejsca z bogatym wyposażeniem po bezkonkurencyjnej cenie – odliczanie do rozpoczęcia wprowadzenia do sprzedaży jednego z najbardziej oczekiwanych samochodów na rynku brytyjskim już się zaczęło. Dodatkowe informacje na temat wprowadzenia do sprzedaży Dacii w Zjednoczonym Królestwie, dotyczące ceny i sieci sprzedaży zostaną podane w późniejszym terminie. Klienci zainteresowani informacjami poprzedzającymi wprowadzenie auta na rynek mogą skorzystać ze strony internetowej www.daciacars.co.uk.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze