Clio Collection, bo tak nazywa się teraz III generacja modelu, oferowana będzie w dwóch wersjach wyposażenia: Alizé i Business. Pod ich maski trafią znane, niezbyt mocne, ale co najmniej wystarczające jednostki napędowe, obie o mocy maksymalnej 75 KM. Dla zwolenników benzyny będzie to silnik 1.2 16v, zaś dla miłośników diesli motor 1.5 dCi. Auta produkowane będą we francuskich zakładach Renault we Flins, a ceny na rodzimym rynku zaczynają się od poziomu 9.990 euro. W marcu przyszłego roku produkcja tej wersji ruszy także w hiszpańskim Valladolid.
Od 2005 roku trzecia generacja Clio znalazła blisko 2,4 miliona nabywców, z czego przeszło milion we Francji. Teraz zwolennicy trzydrzwiowego nadwozia będą usatysfakcjonowani, bowiem Clio Collection oferowane będzie w trzy- i pięciodrzwiowej wersji, zaś Clio IV dostępne jest w wersji hatchback jedynie w odmianie pięciodrzwiowej.
Jakie elementy wyposażenia znajdą w swoich samochodach nabywcy?
W wersji Alizé znajdą się:
– ABS z EBD;
– wspomaganie awaryjnego hamowania;
– czołowe i boczne poduszki powietrzne;
– manualna klimatyzacja;
– elektrycznie sterowane szyby przednie;
– komputer pokładowy;
– centralny zamek z pilotem;
– radioodtwarzacz CD 40W z obsługą formatu mp3, sterowaniem przy kierownicy i wejściem jack;
– składana tylna kanapa;
– mocowania fotelików dziecięcych Isofix na skrajnych siedzeniach z tyłu;
– zestaw naprawczy do opon;
– kolumna kierownicy regulowana na wysokość.
Odmiana Business zapewni dodatkowo:
– nawigację Carminat TomTom;
– radioodtwarzacz CD 80W z obsługą formatu mp3, sterowaniem przy kierownicy oraz złączami USB, jack i Bluetooth®;
– tempomat z ogranicznikiem prędkości;
– elektrycznie sterowane lusterka boczne;
– trzy tylne zagłówki;
– regulowany na wysokość fotel kierowcy.
Nawigację będzie można domówić także do wersji Alizé w cenie 490 euro, ale mapy Europy kosztować będą dodatkowych 120 euro. ESP dostępne będzie dla wersji Business w cenie 350 euro. Lakier metalizowany dla obu odmian oznacza wydatek rzędu 470 euro. Koło zapasowe kosztuje 120 euro.
zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze