Guerlain mając na uwadze czystość środowiska naturalnego zdecydował się na testy Renault Trucks D w dostawach do swoich paryskich butików. Samochód obsługuje firma Speed Distribution Logistique zapewniająca obsługę logistyczną Guerlaina. Ta 16-tonowa ciężarówka dostarcza towar do paryskich butików Maison de Parfums & Cosmétiques, a testy potrwają jeszcze półtora roku.
Speed Distribution Logistique, znana firma transportowa z region paryskiego, oraz Guerlain, działają na zasadach zrównoważonego rozwoju. Z tego powodu nawiązały współpracę z Renault Trucks, która na początek obejmie testy samochodu ciężarowego gamy D. To całkowicie elektryczny, wciąż jeszcze eksperymentalny pojazd, ale testy odbywać się będą w warunkach całkowicie rzeczywistych. Auto regularnie pokonywać będzie rundy o długości przeszło 200 km.
Pojazd ten będzie wykorzystywany do codziennych dostaw do butików Guerlaina w Paryżu. Będzie woził towar z centrum dystrybucyjnego firmy, a trasy przejazdu z reguły będą liczyć ponad 200 km. Aby zapewnić taki dystans konieczne będą okresowe międzyładowania akumulatorów. Trasy przejazdy wytyczono w taki sposób, aby można było zapewnić nawet dwie sesje doładowywania baterii. Naturalnie w godzinach wieczornych i nocnych, pomiędzy 19:00, a 2:00 w nocy, akumulatory będą ładowane w centrum logistycznym firmy.
„Testy wstępne tej technologii przeprowadzone z naszymi klientami w warunkach rzeczywistych wypadły bardzo dobrze” – mówi Christophe Vacquier, kierownik projektu w Renault Trucks. – „Teraz, wraz z Speed Distribution Logistique i Guerlainem chcemy pójść dalej, testując ten samochód na dystansach regularnie przekraczających 200 km, co da nam doświadczenia związane z przyszłością tej technologii”.
Testy zaplanowane są do końca 2015 roku. Zostanie przeprowadzona kompleksowa ocena, która pozwoli na wyciągnięcie odpowiednich wniosków co do kierunków rozwoju tego typu samochodów. Oczekiwania klientów będą tu miały kluczowe znaczenie.
Alexandre Oulès, dyrektor operacyjny, i Philippe Bernard, manager do spraw logistyki w Guerlain, twierdzą, iż udział w tego typu projekcie był dla nich czymś oczywistym. Strategia zrównoważonego rozwoju ma w Guerlain wieloletnią tradycję, a jednym z jej filarów jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla w transporcie towarów. To także okazja do współpracy z Renault Trucks i Speed Distribution Logistique przy innowacyjnym projekcie, w którym wszyscy uczestnicy są zaangażowani na rzecz ochrony środowiska.
Marc Bachini, założyciel Speed Distribution Logistique, wyjaśnia, dlaczego jego firma zdecydowała się zaangażować w ów projekt: „Bazując na własnych przekonaniach zdefiniowałem model ekonomiczny, z którego wynika, iż należy szanować ludzi i środowisko, w jakim działają. Po zainwestowaniu w elektryczne Renault Maxity w ubiegłym roku naturalną konsekwencją był wybór większych ciężarówek tego rodzaju. Zdecydowałem się na testy eksperymentalnego Renault Trucks D, dzięki czemu mogłem zaoferować Guerlainowi, firmie o proekologicznym podejściu, transport oparty o całkowicie zeroemisyjny pojazd”.
Renault Trucks D all electic – podstawowe dane techniczne
– dopuszczalna masa całkowita – 16,3 tony
– ładowność – około 6 ton
– rozstaw osi – 4.700 mm
– silnik – elektryczny 103 kW / 400 V LQ 160P asynchroniczny
– skrzynia biegów – ZF 6S800 TSO
– akumulatory – 2 zespoły baterii litowo-jonowych o łącznej pojemności 170 kWh
– waga baterii – 2 tony
– ładowanie akumulatorów – główne 380 V/64A i dodatkowo odzysk energii podczas hamowania
– pełny czas ładowania – ok. 7 godzin
– zasięg – ok. 120 km (bez doładowywania)
Elektryczna ciężarówka Renault dostarcza towar dla Guerlaina
KG; zdjęcia: Renault Trucks
Najnowsze komentarze