Sebastian Vettel wystartował rewelacyjnie i od początku prowadził w dzisiejszym wyścigu. Mark Webber stracił drugą pozycję startową na rzecz Nico Rosberga. Również drugi z kierowców Mercedesa, Michael Schumacher, pokonał kolegę z linii, czyli Witalija Pietrowa, który spadł z pozycji siódmej na ósmą, tuż przed Nicka Heidfelda.
Na trzecim okrążeniu doszło do kontaktu między Pietrowem i Schumacherem, gdy Rosjanin próbował atakować Niemca. W efekcie siedmiokrotny Mistrz Świata musiał zjechać do depo po nowe przednie skrzydło. Pietrow jednak wciąż jechał jako ósmy, za Felipe Massą.
Niebawem na dziesiąte miejsce spadł też Nick Heidfeld, ale dość szybko odzyskał dziewiątą pozycję.
Witalij Pietrow zjechał do depo na dziewiątym okrążeniu. W efekcie Nick Heidfeld awansował na ósme miejsce, a na następnym kółku wskoczył na pozycję szóstą, bowiem po nowe opony zjechali jednocześnie Lewis Hamilton i Felipe Massa, jadący dotychczas przed kierowcą Lotus Renault.
Na dwunastym okrążeniu aleję serwisową odwiedził lider wyścigu, czyli Sebastian Vettel z Red Bull-Renault. Niemiec stracił jedną pozycję na rzecz Jensona Buttona, ale kierowca McLarena jeszcze nie zmieniał opon. Swoją drogą szybko rozpoczęły się zjazdy – widocznie miękka mieszanka gum Pirelli w Turcji dość szybko się zużywała.
W tym samym czasie do niepotrzebnego kontaktu doszło między bolidami zespołu Renault, ale na szczęście do zniszczeń nie doszło. Pietrow był wtedy dziewiąty, a Heidfeld zamykał pierwszą dziesiątkę.
Czternaste kółko przyniosło zmianę na czele wyścigu – Jenson Button zmienił opony, a stawkę prowadzili Vettel i Webber, obaj oczywiście w bolidach Red Bull-Renault.
W okolicach 25. okrążenia część kierowców znowu zaliczyła odwiedziny w boksach. Witalij Pietrow znajdował się wówczas na szóstej pozycji, a po chwili awansował jeszcze oczko wyżej. Nick Heidfeld jechał na dziewiątym miejscu. Obaj kierowcy Lotus Renault także byli już po dwóch pit-stopach.
Na dwudziestym dziewiątym okrążeniu, czyli w połowie dystansu, Felipe Massa zbliżył się na dystans niespełna pół sekundy do Witalija Pietrowa i była szansa na atak. Rosjanina jednak niełatwo się wyprzedza, była więc szans, że Ferrari Brazylijczyka nie okaże się tak dobre, jak to prowadzone przez Fernando Alonso, który w tym momencie pokonał Marka Webbera. Massa jednak nie mógł myśleć jedynie o wyprzedzeniu Pietrowa, ale musiał się też bronić przed naciskającym na Ferrari Jensonem Buttonem.
Na trzydziestym piątym okrążeniu zjechał do alei serwisowej Witalij Pietrow, co stało się tuż po tym, gdy Button wyprzedził Massę. Brazylijczyk zresztą również postanowił zmienić opony. W efekcie Nick Heidfeld awansował na szóstą pozycję. Pietrow wrócił na tor na dziesiątym miejscu.
Trzy kółka dalej opony zmienił Nick Heidfeld, który wrócił na tor za Witalijem Pietrowem, który jechał wówczas dziewiąty – właśnie dzięki przetasowaniu z zespołowym kolegą. Zaraz potem Rosjanin uporał się z Rubensem Barichello, a niedługo później tego samego kierowcę wyprzedził Nick Heidfeld.
Na 41. okrążeniu opony zmienił Sebastian Vettel, w którego bolidzie dokonano wymiany kół w 3,3 sekundy! Cały pobyt w alei kosztował Niemca niespełna 20,4 sekundy i wrócił na tor na pozycji lidera! Tymczasem Pietrow i Heidfeld awansowali na miejsca odpowiednio siódme i ósme. Mark Webber jechał trzeci i raczej miał małe szanse na dogonienie wicelidera, Fernando Alonso.
Dwanaście okrążeń przed końcem Mark Webber zmienił opony, ale powrócił na tor na swojej trzeciej pozycji dzięki wypracowanej wcześniej przewadze. Zaraz potem po nowe opony zjechał Witalij Pietrow, który powrócił do wyścigu na dziesiątym miejscu. Daleko, ale był szansa na odrobienie strat pod koniec wyścigu. Nick Heidfeld tymczasem awansował na szóste miejsce! Niestety w tym momencie Niemiec zjechał do depo i wrócił do wyścigu na miejscu dziewiątym, zaraz za Pietrowem.
Sześć okrążeń przed metą Mark Webber wyprzedził Fernando Alonso i awansował na pozycję wicelidera, choć Hiszpan zdecydowanie się nie poddawał – zanosiło się na pasjonującą walkę o drugi stopień podium.
W międzyczasie Nick Heidfeld wyprzedził Witalija Pietrowa i kierowcy Lotus Renault zajmowali odpowiednio pozycje ósmą i dziewiątą. Za daleko względem naszych oczekiwań, za daleko :-(
Nick Heidfeld awansował jeszcze o jedną pozycję wyprzedzając Sebastiena Buemiego. Czy Pietrowowi wystarczy czasy, by powtórzyć manewr zespołowego kolegi? Tak! Pod sam koniec wyścigu Pietrow zawalczył o dodatkowe punkty i zakończył zmagania na ósmym miejscu!
Wyniki Grand Prix Turcji:
1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault, 1:30:17,558
2. Mark Webber, Red Bull-Renault, +8,807
3. Fernando Alonso, Ferrari, +10,075
4. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes, +40,232
5. Nico Rosberg, Mercedes GP, +47,539
6. Jenson Button, McLaren-Mercedes, +59,431
7. Nick Heidfeld, Lotus Renault GP, +1:00,857
8. Witalij Pietrow, Lotus Renault GP, +1:08,168
9. Sebastien Buemi, Scuderia Toro Rosso-Ferrari, +1:09,394
10. Kamui Kobayashi, BMW Sauber, +1:18,321
11. Felipe Massa, Ferrari, +1:19,8
12. Michael Schumacher, Mercedes GP, +1:25,4
13. Adrian Sutil, Force India-Mercedes, +1 okr.
14. Sergio Perez, BMW Sauber, +1 okr.
15. Rubens Barichello, Williams-Cosworth, +1 okr.
16. Jaime Alguersuari, Scuderia Toro Rosso-Ferrari, +1 okr.
17. Pastor Maldonado, Williams-Cosworth, +1 okr.
18. Jarno Trulli, Lotus Racing, +1 okr.
19. Heikki Kovalainen, Lotus Racing, +2 okr.
20. Jerome D’Ambrosio, Virgin Racing, +2 okr.
21. Narain Karthikeyan, HRT-Cosworth, +3 okr.
22. Vitantonio Liuzzi, HRT-Cosworth, +5 okr.
KG
zdjęcia: Lotus Renault
Najnowsze komentarze