Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości Renault

Tu powstają Renault Kangoo i Mercedes Citan. Fabryka w Maubeuge – doskonałość jako znak fabryczny

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-11-04
w Renault, Wiadomości, Nissan
Czas czytania 7 minut
407
A A
1
Fabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 09 Renault

Fabryka w Maubeuge to zakład, który produkuje wiele modeli różnych marek: Renault Kangoo, Mercedesa Citana oraz najmłodszego w rodzinie Nissana Townstara. Zakład, od blisko 25 lat dobrze znany z produkcji Kangoo, stał się najwyższej jakości centrum produkcyjnym lekkich samochodów dostawczych Aliansu. Fabryka jest idealnym odzwierciedleniem strategii współpracy na zasadach „win-win” pomiędzy członkami Aliansu i jego partnerami. Tu właśnie Renault dzieli swoje linie produkcyjne z Nissanem i Daimlerem. Dzięki współpracy wzrasta wydajność i rośnie konkurencyjność zakładu z korzyścią dla klientów.

Doskonałość jako znak fabryczny. Bogate doświadczenie zakładu jest podstawą zaufania dla obu partnerów: Daimlera i Nissana oraz gwarancją wysokiej jakości. Z ponad 6 milionami samochodów wyprodukowanych od 1971 roku fabryka w Maubeuge jest jednym z liderów francuskiego przemysłu motoryzacyjnego. Od 50 lat trwa produkcja na eksport do wszystkich zakątków świata,  odpowiadająca potrzebom różnych rynków.

Peugeot 408 – reklama

Zakład w Maubeuge jest ośrodkiem produkcji najwyższej jakości lekkich samochodów dostawczych Aliansu – istnieje od półwiecza, posiada 25-letnie doświadczenie w produkcji Kangoo i dekadę praktyki w dziedzinie samochodów elektrycznych – Jean-Philippe Daveau, dyrektor zakładu w Maubeuge.

Trzy rodzaje klientów

Dynamika współpracy w ramach Aliansu i w gronie jego partnerów zaowocowała dziś zaufaniem, którym Daimler i Nissan obdarzyli nowe modele samochodów produkowanych na bazie nowej generacji Kangoo. Do 2023 roku wszystkie te modele pojawią się w wersji elektrycznej.

Nasze doświadczenie w produkcji lekkich samochodów dostawczych przesądziło o tym, że obaj nasi partnerzy, Mercedes (Daimler) i Nissan ponowili swoje zobowiązania. To ważny atut, który pomaga nam w tworzeniu silnych więzów i wspiera produkcję wysokiej jakości pojazdów dla trzech grup naszych klientów – wyjaśnia Jean-Philippe Daveau.

Od SUC do MCA – kultowe modele samochodów przeszły do historii

Historia fabryki w Maubeuge ma swój początek w 1969 roku. Société des Usines Chausson (SUC), ważny poddostawca przemysłu samochodowego we Francji, nabył tereny na peryferiach miasta, by wybudować tam fabrykę. Znalazły się w niej tłocznia i blacharnia. Działy lakierni, montażu i wykończeniowy powstały w 1971 roku. Po raz pierwszy opuściły wtedy fabrykę modele R15 i R17.

Nieco później Renault wykupiło udziały w SUC. 1 lipca 1981 roku fabryka w Maubeuge otrzymała nazwę Maubeuge Construction Automobile (MCA). Historię zakładu tworzy 20 modeli, w tym kultowe Renault 12, Renault 18, nie można też zapomnieć o Fuego oraz Renault 21 Médaillon i Nevada.

Fabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 12 Renault

Rewolucja Kangoo

Istotny przełom nastąpił w roku 1993 wraz z wdrożeniem Planu MCA 2000 mającego na celu zapewnienie rozwoju zakładu dzięki reorganizacji i zainwestowaniu sporych środków. Realizacja planu wiązała się z decyzją o produkcji Kangoo, lekkiej furgonetki występującej również w wersji kombivan dla klientów indywidualnych i wytwarzanej od 1997 roku wyłącznie w MCA.

Kangoo, które w przyszłym roku będzie świętować swoje 25-lecie, szybko stało się kultowym modelem, sprzedawanym w najdalszych zakątkach świata, w tym także w Japonii. Kangoo od razu wzbudziło zachwyt klientów indywidualnych, małych firm usługowych, ale też stało się częścią flot samochodowych dużych firm. Stało się liderem w swoim segmencie, a jego produkcja osiągnęła prawie 4 miliony sztuk, w tym 70.000 Kangoo E-Tech elektrycznych. Samochód przekonał nie tylko klientów na wszystkich kontynentach, lecz także innych producentów.

Daimler i Nissan pojawiają się w Maubeuge

Uznanie dla fabryki w Maubeuge jako najwyższej jakości centrum produkcyjnego lekkich samochodów dostawczych przyniosło owoce w 2012 roku, kiedy Alians i Daimler zdecydowali się połączyć swe działania w biznesie. Celem jest poszerzenie oferty produktowej, optymalizacja wykorzystania dostępnych zasobów i rozwój innowacyjnych technologii niezbędnych we współczesnej i przyszłej motoryzacji. W ten sposób Mercedes Citan pojawia się na taśmach produkcyjnych obok Kangoo. W partnerskiej współpracy wykorzystywane są duże zdolności produkcyjne fabryki i jej doświadczenie, czyli dwie cenne zalety, które pozwalają zachować dziedzictwo kulturowe i tożsamość każdej marki.

Współpraca odnosi się także do ludzi i maszyn: doskonale uzupełniające się talenty oraz unikatowe narzędzia projektowane wspólnie przez zespoły pracowników. W zakładzie w Maubeuge powstaje między innymi komora świetlna na wzór stosowanych w niemieckich fabrykach, w której można sprawdzać zgodność każdego odcienia lakieru. Optymalizacji ulegają procesy kontroli i zatwierdzania. Lata pracy pełne pasji i zaangażowania przyniosły efekt w postaci zaufania ponownie okazanego fabryce w sierpniu tego roku: Daimler potwierdził utrzymanie Mercedesa Citana w swojej gamie i powierzył jego produkcję zakładowi w Maubeuge na bazie Nowego Kangoo.

Fabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 13 Renault

Jednocześnie w Maubeuge pojawiła się jedna z marek Aliansu. W 2019 roku jako przejaw dynamicznej i coraz dalej posuniętej współpracy w ramach Aliansu podpisane zostało nowe partnerstwo strategiczne z Nissanem w zakresie produkcji modelu NV250 na bazie ówczesnej wersji Kangoo. Współpracę przedłużono wraz z wprowadzeniem Nowego Kangoo, którego kolejny kuzyn, Nissan Townstar powstaje teraz w tej samej fabryce.

Od tego roku odnowiliśmy całą gamę produktów. Zainwestowaliśmy 450 milionów euro, by przekształcić fabrykę i móc produkować wszystkie wersje pojazdów wszystkich marek, w tym także wersje z napędem elektrycznym. W tym celu wykonaliśmy prace, które poszerzyły nasze zdolności produkcyjne, lecz przede wszystkim przeszkoliliśmy i wsparliśmy naszych pracowników we wprowadzaniu zmian na każdym stanowisku pracy – dodaje Jean-Philippe Daveau.

Środki produkcji XXL i przejście na napęd elektryczny

Aby przyjąć do produkcji nowe wersje samochodów trzech marek, fabryka przebudowała swoje działy produkcyjne, poprawiając jednocześnie ergonomię i jakość stanowisk pracy. Powstała imponująca, największa ze wszystkich fabryk Aliansu, linia prasy XXL do tłoczenia elementów dużego formatu. W dziale blacharni zainstalowano ponad 630 nowych robotów do montażu nadwozi nowych modeli oraz zamontowano liczne urządzenia pomocnicze ułatwiające montaż części. Lakiernia natomiast otrzymała unowocześnioną, bardziej ergonomiczną i skomunikowaną linię wykończeniową.

Warto przeczytać!

Renault i Artcurial Motorcars oglaszaja wyjatkowa wyprzedaz 100 zabytkowych pojazdow z kolekcji Renault Type A bolid F1 RE 40 Renault Clio Williams Renault

Renault i Artcurial Motorcars ogłaszają wyjątkową wyprzedaż 100 zabytkowych pojazdów z kolekcji Renault

2025-11-11
1. Polska rejestracje nowych aut w pazdzierniku 2025 roku Renault

Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.

2025-11-11

Peugeot 205 SW naprawdę istniał. I to nawet w dwóch wariantach!

2025-11-11

Renault Espace F1 wraca po 26 latach! Legendarny minivan z silnikiem F1 trafi do Gran Turismo 7

2025-11-11

Niezbędne było również zaadaptowanie linii produkcyjnych i urządzeń do wprowadzenia elektrycznych wersji Kangoo, Townstara i Citana bez zakłóceń. W tym celu w fabryce wybudowano dział montowni akumulatorów i włączono operację wbudowania akumulatora bezpośrednio na liniach montażowych. Przeprowadzono więc szeroko zakrojoną transformację, która nadaje fabryce w Maubeuge nowy wymiar doskonałości. Czy to Renault, czy Mercedes lub Nissan, znak „Made in Maubeuge” napawa dumą 2.500 pracowników fabryki, ale też cały Alians!

Fabryka w Maubeuge, kluczowy element centrum ElectriCity

Dzięki doświadczeniu zdobytemu przy okazji produkcji Kangoo E-Tech elektrycznego, pionierskiego samochodu, który zajmuje czołowe pozycje rynkowe od 10 lat, fabryka w Maubeuge odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu tempa przechodzenia na napęd elektryczny w segmencie lekkich samochodów dostawczych oraz przyczynia się do realizacji ambitnej strategii ElectriCity – nowego wzorcowego centrum pojazdów elektrycznych działającego w fabryce od tego roku. To centrum przemysłowe obejmuje trzy fabryki: w Douai, Maubeuge i Ruitz w regionie Hauts-de-France i posiada ambicje produkowania ponad 400.000 samochodów do 2025 roku, a także zdobycia pozycji najważniejszego i najbardziej konkurencyjnego ośrodka produkcyjnego w Europie.

 

 

źródło: Renault Polska


google news Renault
google preferowane Renault

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Fabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 01 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 02 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 03 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 04 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 05 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 06 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 07 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 08 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 09 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 10 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 11 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 12 RenaultFabryka w Maubeuge – doskonalosc jako znak fabryczny 13 Renault
3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: TownstarKangoo2112historiaFuego18elektryczne RenaultRenaultE-TechNissan
Udostepnij150Tweet94Udostepnij26
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Renault

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23096 udostępnienia
    Udostepnij 9238 Tweet 5774
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    3452 udostępnienia
    Udostepnij 1381 Tweet 863
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8120 udostępnienia
    Udostepnij 3248 Tweet 2030
  • Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia z automatem?

    1313 udostępnienia
    Udostepnij 525 Tweet 328

Testy samochodów

citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Renault
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17
renault rafale 1 scaled Renault
Testy

Test: Nowy Renault Rafale 300 KM Plug-in 4×4: Flagowy SUV z francuskim charakterem

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-04
1008 44 Renault
Testy

Test: Peugeot 807 2.2 HDi 170 KM – oszczędny duży samochód dla sporej rodziny.Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-01-11
peugeot 308 francuskie pl 1 6 thp 156km 2 Renault
Testy

Test: Peugeot 308 1.6 THP 155 KM – kompakt dla wymagających. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-03-13
308 sw francuskie pl 30 300x2001 Renault
Testy

Test: Peugeot 308 SW – rodzinny mistrz klasy kompaktowej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-04-30

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Citroën kontynuuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Polsce. Wyniki w październiku 2025
  • Echelon - DS 7 Crossback 1.6 180 KM po przejechaniu 70.000 km. Podsumowanie testu długodystansowego
  • Gabi Rusek - Niemal nowy Citroën C4 z symbolicznym przebiegiem. 5 krajowych ogłoszeń
  • C5x7 - Nowa Alfa Romeo Tonale już jest. Ujawniono ceny w Niemczech, jest diesel
  • C5x7 - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Anonim - Stellantis wypowiedział umowy na dostawy do produkcji akumulatorów
  • Anonim - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.

Zobacz też

WRC: Sobota w Portugalii

Ale wyprzedaż! Citroën C5 X 225 KM z rabatem aż 71 tysięcy zł

Pierwszy czeski E-Lion Day

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz