Luty jest z natury trudnym miesiącem dla rynku motoryzacyjnego ze względu na mniejszą liczbę dni roboczych i ze względu na istotny w Brazylii karnawał. Mimo to Fiat radził sobie dobrze i zapewnił sobie pozycję lidera na rynku brazylijskim, z 22% udziałem w rynku i 34.328 zarejestrowanymi samochodami, co oznacza wynik o 11% większy niż w poprzednim miesiącu i przewagą ponad 10 tysięcy aut nad marką, która zajęła drugie miejsce.
Na pierwszym miejscu na podium utrzymał się także Fiat Strada, który z 8.568 rejestracjami po raz kolejny ugruntował swoją pozycję najlepiej sprzedającego się pojazdu w kraju. W pierwszej piątce rankingu znalazły się także trzy modele Fiata.
Oprócz Strady, marka umieściła dwa kolejne modele wśród pięciu najczęściej sprzedawanych aut w Brazylii: Argo na trzecim miejscu z 6.507 sprzedanymi pojazdami i Mobi na czwartym miejscu z 6.288 zarejestrowanymi egzemplarzami, co oznacza awans o sześć pozycji w porównaniu z poprzednim miesiącem.
Kolejnym atutem jest znakomity udział Fiata w niektórych segmentach: pozostał on liderem w segmencie hatchbacków (28,2%), pick-upów (37,1%) i vanów (42%).
Na uwagę zasługuje także lutowy wynik Fastbacka: model osiągnął najwyższy od chwili premiery udział w rynku w swoim segmencie, wynoszący 9,9% (wzrost o 10% w stosunku do najwyższego uzyskanego do tego czasu udziału, czyli w styczniu).
Jeśli chodzi o dane skumulowane z pierwszych dwóch miesięcy 2024 roku, włoska marka współtworząca koncern Stellantis również osiągnęła świetne wyniki. Absolutny lider, Fiat zdobył 21,1% udziału w rynku brazylijskim i w pierwszych dwóch miesiącach roku sprzedał ponad 65 tys. aut. Analizując poszczególne segmenty indywidualnie, Fiat króluje w trzech kategoriach. W hatchbackach z 24,3% tego udziału, w pick-upach z 37,2% udziału w segmencie oraz w kategorii samochodów dostawczych marka utrzymuje przewagę z 43,4% udziałem.
Sprawdź ofertę marki Fiat w Polsce
„Mówią, że rok zaczyna się dopiero po karnawale, więc zaczynamy od dobrej strony. Pomimo kilku dni roboczych mniej w lutym, Fiat wyróżnił się i utrzymał pozycję lidera na rynku, zarówno pod względem wyników miesięcznych, jak i skumulowanych za dwa miesiące. To nas jeszcze bardziej motywuje i daje pewność, że rok 2024 będzie rokiem wielu nowości. Pierwszy z nich ma już wyznaczony termin: długo oczekiwany Fiat Titano, który pojawi się 14. marca, aby uzupełnić naszą rodzinę pick-upów” – podkreśla Herlander Zola, starszy wiceprezes ds. operacji handlowych w Stellantis w Brazylii i lekkich pojazdów użytkowych ( LCV) dla Ameryki Południowej.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze