Better Place i Renault otworzyły pierwsze centrum Better Place w Europie. Będzie można się w nim zapoznać z ofertą samochodów elektrycznych, zamówić u pracowników Renault samochód Fluence Z.E. i wykupić jeden z abonamentów opracowanych dla osób prywatnych, flot i instytucji publicznych u pracowników Better Place.
Atrakcyjne ceny
Osobom kupującym Fluence Z.E. w wersji Prime Time, którego cena w Danii będzie wynosić 205.000 DKK (27.496 EUR) brutto, Better Place zaoferuje pięć planów taryfowych różniących się ceną i planowanym przebiegiem. Abonament z przebiegiem nieograniczonym dla kierowców przejeżdżających ponad 40.000 km rocznie ma wynosić 2.995 DKK (399 EUR) miesięcznie, co zapewni kierowcom Fluence Z.E. z wymiennymi akumulatorami pełną mobilność.
Kierowcy przejeżdżający mniej niż 20.000 km rocznie mogą skorzystać z abonamentu w przedziale od 1.495 DKK (199 EUR) do 1.895 DKK (249 EUR). Umowa podpisana z Better Place obejmuje usługę zamontowania prywatnego terminala do ładowania akumulatora w cenie 9.995 DKK (1.341 EUR), co pozwala na bezpieczne ładowanie akumulatora w domu.
Sprzedaż Renault Fluence Z.E. w połączeniu z usługami Better Place rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku. Renault Fluence Z.E. Prime Time będzie seryjnie wyposażone m.in. w automatycznie regulowaną klimatyzację, nawigację i pokładowy system informatyczny zarządzania energią, radioodbiornik z odtwarzaczem CD, obręcze z lekkiego stopu, sterowane elektrycznie lusterka wsteczne, 4 szyby sterowane elektrycznie, zamek centralny, ultranowoczesny wymienny akumulator litowo-jonowy.
Samochód zapewni duńskim kierowcom zasięg nawet 185 km w cyklu pomiarowym New European Driving Cycle (NEDC). Dzięki możliwości wymiany akumulatorów zasięg można tu uznać wręcz za nieograniczony: samochód jest gotowy do jazdy w niecałe pięć minut od przyjazdu na stację wymiany akumulatorów Better Place.
Każdy abonament obejmuje: nieograniczony dostęp do stacji ładowania i wymiany akumulatorów Better Place, koszty zużycia energii, dostosowane do klienta usługi dotyczące zarządzania energią i nawigacją za pomocą systemów pokładowych oraz szybki dostęp do akumulatorów na stacjach. Na jego podstawie klienci mają też dostęp do serwisu klienta i serwisu pomocy technicznej 24 h na dobę, otrzymują również własny terminal do ładowania akumulatora.
Ze względu na cenę samochodu i abonamentów, jest to oferta korzystniejsza niż samochód z silnikiem cieplnym (w zależności od marki i modelu samochodu oraz jego eksploatacji). Dla kierowców jeden atut będzie jednak najważniejszy: abonament ma stałą cenę, dzięki czemu właściciele samochodów nie są narażeni na ryzyko związane z rosnącymi cenami ropy naftowej, a jednocześnie nie ogranicza to liczby kilometrów, jaką mogą przejechać.
Decydująca chwila dla Renault i Better Place
Ten dzień stanowi dla Better Place wielki krok naprzód, jeśli chodzi o nasze przygotowania do wprowadzenia w tym roku na duński rynek pełnej oferty – powiedział Shai Agassi, założyciel i dyrektor generalny Better Place. – Wraz z naszymi partnerami — Renault i DONG Energy — dotrzymujemy tym samym obietnicy, że stworzymy ofertę transportu trwalszego, tańszego i bardziej praktycznego, dzięki któremu kierowcy będą mogli przestać używać paliwa w czasach, gdy ceny ropy naftowej stały się niebotyczne. Wszystko to napawa nas w Better Place entuzjazmem — mamy w Danii nową placówkę, nowego dyrektora zarządzającego Johnny’ego Hansena, nowe ceny i nową ofertę, pierwszą partię samochodów Renault Fluence Z.E. i nową umowę o rozwoju zawartą z Renault.
To wielki dzień dla Renault – oświadczył Philippe Klein, wiceprezes i dyrektor ds. planowania, produktu i programów w koncernie Renault. – Renault chce w ramach Sojuszu zająć pozycję lidera na rynku samochodów o zerowej emisji spalin w Europie dzięki pełnej gamie składającej się z czterech modeli samochodów elektrycznych, które wejdą do sprzedaży jesienią 2011 r.
Dania jest dla Renault bardzo ważnym rynkiem ze względu na rolę, jaką odgrywa tam ochrona środowiska, a także na istotne kroki podjęte przez duńskie władze w celu promowania samochodów ekologicznych. Fluence Z.E. będzie pierwszym samochodem elektrycznym o niemal nieograniczonym zasięgu dzięki możliwości wymiany akumulatorów na stacjach Better Place. Współpraca z Better Place stanowi znakomitą okazję, aby zaoferować klientom nowatorskie rozwiązanie w dziedzinie transportu i poeksperymentować z nowymi metodami sprzedaży takiego rozwiązania.
Sieć Renault zaangażuje się w pełni w to przedsięwzięcie — koncesjonerzy Renault będą wystawiali i sprzedawali Renault Fluence Z.E. w salonach, zajmą się też serwisem.
Wspólnie z DONG Energy, Better Place będzie korzystać z energii produkowanej przez elektrownie wiatrowe w Danii (w tym kraju otrzymuje się w ten sposób 20% energii). Ten rodzaj energii zostanie wykorzystany do zasilania sieci placówek Better Place, w których będzie się ładować akumulatory w samochodach Renault Fluence Z.E. Akumulatory samochodów elektrycznych i te, które będą dostępne na stacjach wymiany, będą stanowić dodatkowe rozwiązanie magazynowania energii, pozwalające dystrybutorom energii elektrycznej na wykorzystywanie dodatkowych źródeł energii odnawialnej, takich jak elektrownie wiatrowe. Korzystając z szerszego wachlarza źródeł energii odnawialnej, spółki te mogą produkować energię elektryczną w mniejszym zakresie z paliw kopalnych, a to z kolei pozwala zmniejszyć ilość emitowanego dwutlenku węgla. Jest to jeden z podstawowych celów państw członkowskich Unii Europejskiej w zakresie działalności publicznej.
Innowacyjne metody zbytu i racjonalne oparcie sprzedaży na rozległej sieci placówek w kraju
Oficjalna inauguracja placówki Better Place w Kopenhadze jest ważną chwilą dla Better Place i Renault, podzielających tę samą wizję nowego systemu sprzedaży opracowanego specjalnie dla kierowców samochodów elektrycznych.
Centrum Better Place stanowi odzwierciedlenie całkowicie nowego podejścia do sprzedaży samochodów elektrycznych i usług transportowych. Osoby, które odwiedzą centrum, będą mogły zapoznać się z ofertą Better Place i zaletami samochodów elektrycznych, a także nacieszyć się jazdą za kierownicą Renault Fluence Z.E. Centrum umożliwi gościom odbycie jazdy testowej w Renault Fluence Z.E. po ulicach Kopenhagi, aby mogli osobiście doświadczyć zalet samochodów elektrycznych. Centrum można zwiedzać grupowo lub indywidualnie.
Renault będzie zajmować się sprzedażą i serwisowaniem modelu Fluence Z.E poprzez sieć swoich koncesjonerów w Danii, ale nie tylko — specjalny zespół pracowników Renault w centrum Better Place będzie pokazywał Fluence Z.E. i przyjmował zamówienia od klientów. Wszyscy koncesjonerzy będą mogli przyjmować zamówienia i wykonywać czynności serwisowe dla Renault Fluence Z.E. W duńskiej sieci Renault powstanie również 16 ośrodków testowych samochodu elektrycznego (SE) i 12 ośrodków specjalistycznych zajmujących się tymi samochodami. Klienci będą mogli korzystać ze wszystkich usług oferowanych przez Renault, takich jak naprawa na miejscu, kontrakty serwisowe i samochody zastępcze.
Better Place
Better Place zajmuje się tworzeniem infrastruktury i inteligentnej sieci, które pozwalają na oferowanie rozmaitych usług dla kierowców, popularyzację samochodów elektrycznych i optymalizację użytkowania energii. Sieć Better Place stworzyła rozwiązanie dla problemów zwyczajowo związanych z użytkowaniem samochodów elektrycznych, polegające na zapewnieniu nieograniczonego zasięgu w sposób zapewniający wysoką funkcjonalność i łatwy dostęp. Aby zapewnić, że rozwiązania firmy będą rzeczywiście wyjątkowe, firma współpracuje ze wszystkimi podmiotami działającymi w sektorze transportu, z producentami samochodów, akumulatorów, producentami i dystrybutorami energii oraz instytucjami państwowymi. Better Place jest spółką prywatną z główną siedzibą w Kalifornii. Posiada oddziały w Izraelu, Danii i Australii.
Więcej informacji na stronie http://www.betterplace.com.
Koncern Renault
Wraz ze swoim partnerem, Nissanem, Renault zamierza zająć pozycję lidera w dziedzinie zerowej emisji CO2 podczas użytkowania auta jako pierwszy producent samochodowy, który będzie oferował pełną gamę elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych w rozsądnej cenie dla jak najszerszego grona klientów. Ten rok będzie momentem przełomowym w historii Renault dzięki wprowadzeniu na rynek trzech modeli elektrycznych — Fluence Z.E., Kangoo Z.E. i Twizy, do których w 2012 r. dołączy ZOE.
Renault prowadzi działalność na wszystkich kontynentach. Ma 350 zakładów przemysłowych i punkty sprzedaży w 118 krajach. Zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą szerokiego asortymentu innowacyjnych i niezawodnych samochodów skonstruowanych z największą troską o bezpieczeństwo środowiska naturalnego. Renault kontynuuje obecnie strategię opłacalnego rozwoju we współpracy z należącymi do koncernu markami Dacia i Renault Samsung Motors. Renault zatrudnia 121.000 pracowników. W 2010 r. obroty koncernu wyniosły 38.971 milionów euro, w tym samym roku koncern sprzedał ponad 2,6 mln samochodów.
Abonamenty (wszystkie ceny w koronach duńskich z VAT)
przebieg (roczny) |
miesięczna opłata abonamentowa |
opłata jednorazowa |
dodatkowe kilometry (za kilometr) |
cena minimalna (rocznie) |
10.000 km |
1.495 |
9995 |
2,24 |
27.935 |
15.000 km |
1.695 |
9995 |
1,70 |
30.335 |
20.000 km |
1.895 |
9995 |
1,42 |
32.735 |
30.000 km |
2.495 |
9995 |
1,25 |
39.935 |
40.000 km |
2.995 |
9995 |
bez ograniczeń |
45.935 |
Każdy abonament obejmuje:
Instalację terminala do ładowania akumulatora w domu
Nieograniczony dostęp do sieci publicznych stacji ładowania Better Place
Nieograniczony dostęp do sieci stacji automatycznej wymiany akumulatorów Better Place
Personalizowane pokładowe i sieciowe systemy zarządzania zużyciem energii i nawigacją
Oferta akumulatorów z gwarancją zachowania poziomu usług
24-godzinny dostęp do serwisu klienta i serwisu technicznego
Koszty zużycia energii
Informacje o centrum Better Place
Otwarte: Codziennie
Wstęp: Wolny
Adres: Strandvejen 60, DK-2900 Hellerup, Kopehaga, Dania
Tel. +45 702 702 16
Rezerwacja wizyty z przewodnikiem: www.betterplacecenter.dk
Wizyta z przewodnikiem w języku angielskim – prosimy o telefon +45 702 702 16
Czas wizyty: 1,5 godziny
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze