Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Fuzje, przejęcia i konsolidacja rynku. Przyszłość dealerów pod znakiem zapytania?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-12-01
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 3 minut
144 8
A A
4

Warto przeczytać!

Odszedł Wojciech Korwin-Piotrowski. Wspomnienie o podróżniku i jego Citroënie 2CV

Kup klasyka i jeździj nim cały rok, i latem i zimą! Wywiad z Michałem Kumiegą

Retromobile 2023 – relacja własna. Kampery – indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym!

Nowy Peugeot 3008 III to SUV Coupe. Sensacyjne doniesienia na temat nowych silników!

Zmieniające się warunki gry rynkowej, większe wymagania producentów, słabnący rynek motoryzacyjny w Polsce i trudna sytuacja gospodarcza wpływają na to, jak w przyszłości będą funkcjonować dealerzy.

Obserwując zmiany na rynku można zauważyć kilka ciekawych tendencji. W szczególności są to przejęcia i powstawanie dużych podmiotów wielomarkowych, które poprzez połączenie wielu działalności w tym samym obszarze są w stanie obniżyć koszty działalności i tworzyć bardziej stabilne zaplecze finansowe, tak potrzebne w funkcjonowaniu na rynku motoryzacyjnym. Przykładem takiej dużej grupy jest Holding 1, który kupił salony Renault Retail Group.

Są też dealerzy, którzy całkowicie zamykają swoją działalność i sprzedają salony, robiąc to choćby dlatego że nie mają następców, którzy mogliby przejąć biznes, lub nie widzą już możliwości działania na trudnym rynku, na którym dotychczasowe metody działalności po prostu już się nie sprawdzają. Ta koncentracja rynku jest widoczna ale nie jest jedyną drogą, którą podążają dealerzy.

Są dealerzy, którzy zmieniają w ogóle branżę i zamiast salonu budują wspólnie ze swoimi partnerami biznesowymi nieruchomości lub wynajmują swoje budynki czy też teren. Niektórzy zostają, uznając, że nie chcą rezygnować i za wszelką cenę zamierzają pozostać na rynku, finansując swoją działalność z usług wokół motoryzacji – tu szczególnie zyskowne są naprawy blacharskie i lakiernicze. Przykładów nie brakuje.

Polski rynek motoryzacyjny aut nowych jest na tle Europy całkiem spory – co roku można tu sprzedać około pół miliona nowych samochodów. Część trafia na rynek krajowy a część, co nieuniknione, idzie na reeksport i trafia do Europy Zachodniej, ale też nieco bardziej egzotycznych i dalszych krajów jak choćby Izrael. Producenci próbują trochę przeciwdziałać temu zjawisku, a trochę przymykają oko, bo realizują swoje korporacyjne plany i wszyscy powinni być zadowoleni.

Czy na takim rynku mogą przetrwać mali dealerzy, firmy rodzinne, sygnowane własnym nazwiskiem? Tak, bo potężną bronią w sprzedaży są relacje z klientami, dobra obsługa, bycie blisko swoich klientów, stawanie za nimi, gdy są sprawy trudne. Tego kontaktu nie da się z dnia na dzień zastąpić komputerem czy smartfonem jakby chcieli niektórzy prezesi producentów. Nie można obciąć o 50% kosztów sprzedaży usuwając czynnik ludzki. On jest niezbędny, chociaż nie zawsze dobrze to działa, bo właśnie z tego biorą się te wszystkie historie o serwisach czy sprzedaży.

Motoryzacja pozwala zarobić, budzi emocje i jest dla wielu ludzi zwyczajnie ciekawa. Warto tylko uświadomić sobie, że dealerzy muszą się zmieniać i adaptować do nowych warunków. Bo jedyne co jest pewne w przyszłości tego rynku to właśnie zmiana.

Internet jednak wszystkiego nie zastąpi. Jeszcze długo.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: sprzedaż
Udostepnij52Tweet33Udostepnij9
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more