Grupa Renault w Rumunii już drugi rok z rzędu zdobyła pierwszą nagrodę w Crosul Roz Casiopeea (klasyfikacja korporacyjna), rozgrywanej pod koniec września imprezie biegowej mającej poprawić świadomość społeczną w zakresie diagnostyki raka piersi oraz wspomagającej osoby po mastektomii. W tym roku Grupę Renault reprezentowało 447 osób, pracowników. Niemal dwa razy tyle, co w pierwszej edycji sprzed dwóch lat, kiedy to w akcję włączyło się 251 osób związanych z rumuńskim działem tego koncernu.
Zaobserwowano też duże spektrum uczestników – od najmłodszych dzieci po 62-letniego biegacza. Ewidentnie akcja zatacza coraz szersze kręgi, co przekłada się na wzrost świadomości z jednej strony, a na większe przychody i możliwość pomocy większej liczbie ofiar raka z drugiej.
W tym roku w całej imprezie wzięło udział przeszło 3.300 uczestników, których podzielono na następujące kategorie:
– bieg dla dzieci (6-11 lat) na dystansie 750 metrów;
– bieg dla młodzieży (12-16 lat) na dystansie 1.700 metrów;
– bieg dla mężczyzn na dystansie 6 kilometrów;
– bieg dla kobiet na dystansie 6 kilometrów;
– sztafeta kobiet 3 x 3 kilometry;
– marsz rodzinny na dystansie 3 kilometrów.
Regulamin imprezy mówi, że macierzysta firma płaci wpisowe za każdego swojego reprezentanta (pracownika, bądź członka jego rodziny) i z tych środków finansowany jest zakup protez piersi. Ze środków pozyskanych w tym roku uda się zakupić aż 200 takich protez! Ponadto dorosłe uczestniczki biegu otrzymały bezpłatne kupony na USG piersi.
Impreza jest współorganizowana przez Izbę handlową, Przemysłową i Rolniczą w Rumunii, oraz Rumuński Komitet Olimpijski. Grupa Renault wspiera tę inicjatywę od początku, czyli od 2010 roku.
KG
zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze