Renault ogłosiło rezultaty za pierwsze półrocze 2023 r. Wyniki są bardzo dobre i pokazują zarówno wzrost sprzedaży jak i przychodów.
Wyniki grupy Renault za pierwsze półrocze są znakomite. Przychody Grupy wyniosły 26,8 mld EUR, +27,3% w porównaniu z 2022 r. Marża operacyjna Grupy wyniosła 7,6% przychodów (+3,0 pkt vs. 2022 H1). Dochód netto to 2,1 mld euro, +3,8 mld euro w porównaniu z poprzednim okresem.
„Grupa Renault osiągnęła rekordowe wyniki w pierwszej połowie 2023 roku, zarówno pod względem rentowności, jak i generowania gotówki. Wyniki te są rezultatem naszych nieustannych wysiłków na rzecz obniżenia kosztów w ciągu ostatnich 3 lat oraz naszej strategii skoncentrowanej na wartości w połączeniu z pierwszymi korzyściami płynącymi z bezprecedensowej ofensywy produktowej. Nasze fundamenty nigdy nie były tak solidne i mocne.” – powiedział Luca de Meo, szef koncernu. „Jednocześnie wdrażamy w niesamowitym tempie nasze strategiczne projekty, które dogłębnie przekształcają Grupę: wyodrębniliśmy już spółkę Horse i podpisaliśmy umowę joint-venture z Geely, aby dać początek światowemu liderowi w dziedzinie niskoemisyjnych układów napędowych. Zgodnie z naszym planem, wydzielenie Ampere zostanie zakończone w drugiej połowie roku: im bardziej posuwamy się do przodu z tym procesem, tym bardziej przewidujemy przewagę konkurencyjną naszej działalności aut elektrycznych i oprogramowania”.
Sprzedaż Grupy Renault na całym świecie osiągnęła 1.134.000 pojazdów, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu do 2022 H1. W Europie sprzedaż wzrosła o 24% na rynku o 17%.
Sprzedaż marki Renault na całym świecie osiągnęła ponad 772.000 sztuk, prawie +12% w porównaniu z 2022 H1. W Europie marka Renault zwiększyła sprzedaż o 21% do ponad 500.000 sztuk i powraca na podium, jako druga najlepiej sprzedająca się marka i pierwsza we Francji.
Sprzedaż marki Renault w segmencie C w Europie wzrosła o 42% w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 r. dzięki sukcesowi Megane E-TECH Electric, Arkana i Austral. Segmenty C i wyższe stanowiły 42% sprzedaży marki Renault w Europie w pierwszej połowie roku.
Renault Megane E-TECH Electric odnotowało 23.000 sprzedanych egzemplarzy w pierwszej połowie 2023 r., z czego 70% stanowiły wersje z wyższym wyposażeniem, a ponad 80% najmocniejsze silniki.
Renault Austral odnotowało prawie 40.000 sprzedaży w pierwszej połowie 2023 r., z 65% udziałem hybryd i 60% udziałem wysokich wersji wyposażenia. Właśnie wprowadzone na rynek Renault Espace poszerzy ofertę.
Dacia odnotowała wzrost sprzedaży o 24% do ponad 345.000 sztuk na całym świecie. W Europie sprzedaż Dacii wzrosła o 30% do 301.000 sztuk dzięki sukcesowi jej linii. Dacia Sandero pozostaje bestsellerem wśród klientów detalicznych w Europie. Dacia awansowała na 2. miejsce na europejskim podium sprzedaży detalicznej.
Pierwsza wersja hybrydowa w gamie Dacia została wprowadzona na rynek w styczniu 2023 r. w modelu Jogger. Dacia Jogger Hybrid 140 stanowi już ponad 25% koszyka zamówień pomimo ograniczeń w zakresie komponentów. Jogger jest kluczowym produktem przyciągającym nowe profile klientów, a jego hybrydowa wersja wspiera strategię płynnej elektryfikacji Dacii.
Dacia Spring (w 100% elektryczna) odnotowała ponad 27.000 sprzedaży w Europie w pierwszej połowie 2023 roku. W pierwszym półroczu ponownie znalazła się na podium sprzedaży detalicznej pojazdów elektrycznych w Europie.
Alpine nadal poprawiało swoją sprzedaż, sprzedając prawie 1.900 sztuk, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z pierwszą połową 2022 roku.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze