piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Grupa Renault przedstawia projekt planu redukcji kosztów stałych o ponad 2 miliardy euro w ciągu trzech lat

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-05-29
w Alpine, Renault, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
45 2
8
40
UDOSTĘPNIEŃ
134
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Przyjęty cel redukcji kosztów stałych o ponad 2 miliardy euro w ciągu trzech lat ma przywrócić konkurencyjność Grupy i zapewnić długoterminowy rozwój w ramach Aliansu.

Projekt planu zakłada zapewnienie efektywności działania Grupy Renault poprzez uproszczenie procesów, zmniejszenie różnorodności komponentów pojazdów i dostosowanie mocy produkcyjnych.

Planowane zmiany zostaną wprowadzone w porozumieniu z partnerami społecznymi i władzami samorządowymi, wypracowanym w ramach stałego dialogu.

Zgodnie z zapowiedzią złożoną przy prezentacji rocznych wyników, Grupa Renault przedstawiła dziś projekt transformacji, którego celem jest uzyskanie ponad 2 miliardów euro oszczędności w ciągu trzech lat, by zapewnić podwaliny pod nową konkurencyjność Grupy.

Trudności, którym Grupa musi stawić czoła, kryzys w przemyśle motoryzacyjnym i paląca potrzeba transformacji ekologicznej stanowią imperatywy, które skłoniły Grupę Renault do przyspieszenia procesu transformacji.

Projekt planu zakłada wzmocnienie odporności firmy na niesprzyjające warunki poprzez wygenerowanie cash flow, przy jednoczesnym skupieniu na potrzebach klienta. Stawia na zwiększenie efektywności działania i rygorystyczną dyscyplinę w wykorzystaniu zasobów.

Projekt planu ma ponadto zapewnić fundament pod trwały rozwój Grupy Renault w przyszłości. We Francji działalność Grupy skupi się na strategicznych dla przyszłości dziedzinach: samochodach elektrycznych, samochodach dostawczych, gospodarce obiegu zamkniętego i innowacjach o wysokiej wartości dodanej.

Działalność prowadzona w regionalnych ośrodkach przemysłowych we Francji, reprezentujących wysoki poziom jakości i efektywności, będzie podstawowym elementem odbudowy pozycji Grupy Renault. Grupa przeprowadzi restrukturyzację działalności zakładu we Flins i Guyancourt.

Zamierza również dostosować zatrudnienie do stanu umożliwiającego powrót do rentownego i trwałego wzrostu, niemniej zobowiązuje się do przeprowadzenia tego procesu we wzorcowym dialogu z partnerami społecznymi i lokalnymi władzami.

Projekt dostosowania stanu zatrudnienia będzie realizowany poprzez przekwalifikowanie, mobilność wewnętrzną i dobrowolne odejścia pracowników. Proces zostanie rozłożony na trzy lata i obejmie blisko 4.600 stanowisk we Francji oraz ponad 10.000 miejsc pracy w innych krajach świata.

Głęboko wierzę w nasze atuty, wartości i kierownictwo firmy. Zapewnią one powodzenie planu transformacji. Jego wdrożenie przywróci Grupie jej siłę. Planowane zmiany mają fundamentalne znaczenie dla zapewnienia trwałego istnienia firmy i jej długoterminowego rozwoju. Wszyscy razem, przy wsparciu naszych partnerów z Aliansu, będziemy mogli osiągnąć przyjęte cele, a Grupa Renault stanie się w najbliższych latach znaczącym graczem w przemyśle samochodowym. Jesteśmy w pełni świadomi ciążącej na nas odpowiedzialności. Planowana transformacja może zostać zrealizowana jedynie w pełnym poszanowaniu wszystkich stron i w ramach wzorcowego dialogu z partnerami społecznymi – oświadczył Jean-Dominique Senard, prezes Rady Administrującej Renault.

W niepewnej i złożonej sytuacji projekt ma witalne znaczenie dla zagwarantowania nam wysokich i trwałych wyników oraz zapewnienia zadowolenia klientów, które pozostaje naszym priorytetem. Wykorzystując nasze atuty, takie jak samochody elektryczne, zasoby i technologie Grupy Renault i Aliansu oraz zmniejszając poziom złożoności rozwoju i produkcji naszych samochodów, chcemy osiągnąć oszczędności skali i przywrócić firmie globalną rentowność oraz zapewnić rozwój we Francji i w pozostałych krajach. Realizacja projektu powinna docelowo pozwolić nam patrzeć z ufnością w przyszłość – dodała Clotilde Delbos, p.o. dyrektora generalnego Renault.

 

Oto najważniejsze elementy projektu:
Poprawa efektywności i zmniejszenie kosztów projektowych poprzez wykorzystanie dorobku Aliansu – na kwotę 800 milionów euro

> racjonalizacja projektów i rozwoju samochodów: zmniejszenie różnorodności komponentów, zwiększenie standaryzacji, program leader – follower w ramach Aliansu

> optymalne wykorzystanie zasobów: koncentracja prac rozwojowych nad strategicznymi technologiami o wysokiej wartości dodanej w ośrodkach projektowych w regionie Ile-de-France, optymalne wykorzystanie zagranicznych ośrodków badawczo-rozwojowych i podwykonawców, optymalizacja sposobu zatwierdzania projektów poprzez większe wykorzystanie technologii cyfrowych.

Optymalizacja infrastruktury przemysłowej – na kwotę 650 milionów euro

> Przyspieszenie transformacji zakładów produkcyjnych poprzez upowszechnienie narzędzi przemysłu 4.0.

> Usprawnienie procesów projektowych – przyspieszenie digitalizacji i wprowadzenie zasady „design to process”.

> Dostosowanie mocy produkcyjnych:

– światowe zdolności produkcyjne Grupy zostaną obniżone z 4 milionów samochodów w 2019 roku do 3,3 miliona w 2024 roku. (żródło: Harbour).
– dostosowanie stanu zatrudnienia.
– zawieszenie projektów rozbudowy mocy produkcyjnych w Maroku i Rumunii, zbadanie możliwości dostosowania mocy produkcyjnych Grupy w Rosji, zbadanie racjonalizacji produkcji podzespołów mechanicznych w Korei Południowej i skrzyń biegów w Turcji.

> Cztery robocze rozwiązania, których celem jest optymalizacja infrastruktury przemysłowej Grupy Renault we Francji, będą przedmiotem szerokich uzgodnień ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, a w szczególności partnerami społecznymi i lokalnymi władzami:

– Renault rozpoczyna konsultacje dotyczące możliwości utworzenia na północy Francji zoptymalizowanego ośrodka wyspecjalizowanego w samochodach elektrycznych i samochodach dostawczych w oparciu o zakłady w Douai i Maubeuge.
– rozpoczęcie analizy zmiany profilu zakładu w Dieppe po zakończeniu produkcji Alpine A110.
– utworzenie w zakładzie we Flins ekosystemu gospodarki obiegu zamkniętego łącznie z przeniesieniem działalności z Choisy-le-Roi.
– rozpoczęcie strategicznego przeglądu odlewni Fonderie de Bretagne.

Zwiększenie efektywności pionów wsparcia – na kwotę 700 milionów euro 

> Optymalizacja kosztów ogólnozakładowych i marketingu: digitalizacja pozwoli na obniżenie kosztów marketingu, racjonalizację organizacji i zmniejszenie kosztów związanych z pionami wsparcia.

Skupienie się na kluczowych obszarach działalności w celu lepszej alokacji zasobów

Skupienie się na kluczowych obszarach działalności Grupy poprzez restrukturyzację, w szczególności:
– części sieci dystrybucji RRG w Europie,
– zbycie udziałów Grupy Renault w Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) w Chinach na rzecz Dongfeng Motor Corporation i zakończenie produkcji samochodów osobowych z silnikami spalinowymi pod marką Renault na rynku chińskim.

 

Projekty te zostaną przedstawione organom przedstawicielskim pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Szacowany koszt wdrożenia planu wynosi ok. 1,2 miliarda euro.

 

Grupa Renault

Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2019 roku blisko 3,8 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 40 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie.

Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i unikatowym aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi Motors. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1 wraz ze stajnią, która bierze udział w mistrzostwach od 2016 roku. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineRenault
Udostepnij16Tweet10Udostepnij3
Poprzedni

Czy Grupa Renault zabije model A110 i markę Alpine?

Następny

Renault Alaskan znika z Europy z powodu norm emisji CO2

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Renault Alaskan

Renault Alaskan znika z Europy z powodu norm emisji CO2

UOKiK: Opel Corsa do serwisu

Jaki używany samochód do 30 tys. zł? Najwyższy komfort jazdy

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • auu - Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Piter - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Arek - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.