Od wprowadzenia Kontraktu Renault 2009 w lutym 2006, Grupa Renault wdraża światowy plan poprawy obsługi klienta w zakresie jakości obsługi w procesie sprzedaży oraz obsługi posprzedażnej. Celem jest uplasowanie Nowej Laguny wśród 3 najlepszych modeli w tej kategorii. Pierwsza część Planu Doskonałości Renault w zakresie obsługi klienta zakłada systematyczne przestrzeganie 20 najważniejszych elementów decydujących o zadowoleniu klienta z obsługi sprzedaży i obsługi posprzedażnej. Przewidziane są środki na szkolenia pracowników całej sieci oraz zachęty finansowe związane z jakością obsługi. Druga część tego planu, wzorowana na zasadach stosowanych w produkcji jak np. system SPR (System Produkcji Renault), ma na celu standaryzację metod i narzędzi w celu poprawy produktywności i skuteczności sieci handlowej.
Zainaugurowany w roku 2006 konkurs Renault Global Quality Award symbolizuje włączenie całej sieci handlowej w działania zmierzające do stałego postępu w ramach realizacji Planu Doskonałości Renault w zakresie obsługi. W konkursie co roku uczestniczą wszyscy koncesjonerzy z 37 krajów.
Wyniki uczestników z 37 krajów świata były mierzone w oparciu o dwa kryteria: wskaźnik zadowolenia z procesu sprzedaży (QVN) i wskaźnik zadowolenia z obsługi posprzedażnej (QSA). Przeprowadzono ponad 2 miliony ankiet telefonicznych wśród klientów w 37 krajach. W przypadku najlepszych spośród nagrodzonych laureatów, ponad 90% ich klientów oświadczyło, że są w pełni zadowoleni z obsługi. Celem Renault jest podniesienie wyników całej sieci handlowej do średniego poziomu 80% całkowicie zadowolonych klientów, i to na całym świecie, do roku 2009.
W Polsce wyłoniono zwycięzców w dwóch niezależnych klasyfikacjach: firmę Smektała Sp. z o.o. – najlepszą pod względem jakości obsługi klienta, oraz firmę Adamowscy Sp. z o.o. – największy postęp w dziedzinie jakości obsługi. Nagrody w Paryżu z rąk prezesa Grupy Renault, Carlosa Ghosna, odebrali Renata Adamowska i Stanisław Smektała.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze