Peugeot w lutym 2024 roku zaliczył w Portugalii hat-trick. Marka jest liderem całego rynku, a oprócz tego dominuje także w segmencie aut osobowych oraz na rynku lekkich pojazdów użytkowych.
W lutym Peugeot umocnił swoją pozycję ulubionej marki Portugalczyków. Z liczbą 3.007 rejestracji w minionym miesiącu, Peugeot był najlepiej sprzedającą się marką na całym rynku samochodów osobowych oraz w segmencie lekkich samochodów dostawczych, odnotowując udział w rynku na poziomie 13,1% i wzrost sprzedaży o 13,0% w porównaniu z lutym 2023 roku. Nic dziwnego, że w efekcie francuska marka jest też dominującym producentem na portugalskim rynku.
Biorąc pod uwagę wyłącznie obszar samochodów osobowych, Peugeot był liderem sprzedaży z 2.625 egzemplarzami, co stanowi wzrost o 17,0% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, co pozwoliło mu uzyskać 12,8% udziału w tym segmencie rynku.
Zobacz, ile samochodów osobowych sprzedał Peugeot w ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2024 roku w Polsce
Jeśli chodzi o rynek lekkich samochodów dostawczych, najbardziej poszukiwaną marką w Portugalii również był Peugeot. Dostarczyła ona swoim klientom 382 pojazdy tego typu i drugi miesiąc roku zamknęła z udziałem w tym segmencie rynku na poziomie 16,0%.
W wynikach skumulowanych z dwóch miesięcy Peugeot również zaliczył hat-trick – jest liderem dokładnie tak samo, jak w lutym. Na całym rynku VP+VCL (samochody osobowe i lekkie auta dostawcze) marka sprzedała 5.498 aut, o ponad 2.250 pojazdów niż druga marka w rankingu (również z Grupy Stellantis). Zwiększając sprzedaż o 20,8% powyżej rynku w porównaniu z rokiem ubiegłym, Peugeot ma obecnie udział rynkowy na poziomie 13,4%, czyli o 0,4 punktu procentowego więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2023.
W ciągu pierwszych dwóch pierwszych miesięcy br. Peugeot jest także marką nr 1 w Portugalii pod względem sprzedaży pojazdów osobowych z 4.711 sprzedanymi egzemplarzami (ponad 2.030 pojazdów więcej w porównaniu do marki znajdującej się na drugim miejscu). Wzrost sprzedaży o +31,7% w stosunku do 2023 roku, przy 18,0% wzroście rynku, pozwolił Peugeotowi zwiększyć rynkowy udział do 13,0% (rok temu było to 11,6%).
Do końca lutego marka była także liderem na rynku lekkich pojazdów użytkowych, dostarczając klientom 787 samochodów dostawczych, co stanowi udział w rynku na poziomie 16,6%.
Nowy Peugeot 2008 pozostaje ulubionym samochodem Portugalczyków – w pierwszych dwóch miesiącach roku sprzedano ogółem 1.872 egzemplarze i model utrzymuje tę pozycję w Portugalii od 2021 roku. Dwa kolejne modele francuskiej marki znajdują się w pierwszej piątce zestawienia najlepiej sprzedających się samochodów w tym kraju: nowy 208 z 1.092 pojazdami na czwartym miejscu; a nowy 308 zajmuje piątą pozycję ze sprzedażą 1.070 egzemplarzy.
Warto dodać, że te trzy modele Peugeot reprezentują obecnie 11,1% całkowitej sprzedaży samochodów osobowych w kraju!
Na rynku samochodów dostawczych Peugeot Partner – model produkowany w Stellantis de Mangualde – nadal jest preferowanym vanem wśród firm i profesjonalistów, sprzedając się do tej pory (w styczniu i lutym) w 584 egzemplarzach. To kolejny sukces marki sygnowanej lwem, która odpowiada aktualnie za 12,3% wszystkich samochodów dostawczych sprzedanych w kraju.
Sprawdź ofertę na samochody Peugeot w Polsce
Na rynku aut zelektryfikowanych Peugeot po raz kolejny wyróżnia się jako wiodąca marka w segmencie pojazdów niskoemisyjnych (BEV+PHEV) zarówno w lutym, jak i od początku roku, sprzedając odpowiednio 329 i 726 pojazdów nisko- i zeroemisyjnych.
Wykorzystując swoją pozycję lidera na rynku portugalskim, Peugeot prowadzi bezprecedensową ofensywę produktową i technologiczną w zakresie elektryfikacji, wprowadzając na rynek modele, które najlepiej odpowiadają potrzebom różnych klientów. Po niedawno wprowadzonych na rynek modelach 2008, 208 i 308/308 SW – trzech z pięciu najbardziej poszukiwanych modeli w Portugalii – marka całkowicie odnawia swoją gamę lekkich pojazdów użytkowych i przygotowuje się do wprowadzenia na rynek długo oczekiwanego nowego modelu 3008/E-3008, samochodu, który jest następcą najlepiej sprzedającego się i referencyjnego SUV-a w segmencie średnim na tamtejszym rynku.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze