Silnik ma być dostępny już wkrótce w Citroenie C5 oraz Peugeocie 407. Tym samym gama diesli w PSA nam się powiększa i te komfortowe francuskie auta trafiają do segmentu mocnych samochodów klasy D, wyprzedzając konkurencje nie tylko pod względem komfortu ale i kultury pracy. Ogromny moment obrotowy – 370 Nm – jest dostępny już przy 1500 obrotów. Proszę sobie tylko wyobrazić jak przyjemnie się prowadzi taki samochód. Chwila od naciśnięcia gazu i dysponujemy płynnie ale potężnie przyspieszającym samochodem. Wyprzedzanie będzie teraz prawdziwą przyjemnością.
Maksymalna prędkość Citroena C5 i Peugeota 407 z tym silnikiem wynosi blisko 225 km/h. Citroen jest nieco cięższy więc można liczyć się z odrobinę niższą prędkością maksymalną. C5 przyspiesza do setki w 9,3 sekundy, Peugeot – jako auto lżejsze – zaledwie 8,7 sekundy. Ze świateł obu autom trudno będzie dorównać nawet bardzo mocnym zawodnikom. Spalanie na 100 kilometrów jest przy tym zachwycająco niskie, bo auta zadowolą się jedynie sześcioma litrami ropy. W standardzie sześciobiegowa skrzynia biegów, która idealnie wpasowuje się w charakterystykę silnika. Silnik spełnia oczywiście surowe normy Euro 4, a trwałość filtru cząstek stałych określono na 210 tysięcy kilometrów. A więc sporo, chociaż biorąc pod uwagę i spalanie i przyjemność z jazdy z Citroena i Peugeota nie będzie się chciało wysiadać. Ceny na rynek niemiecki nowych aut to 27890 euro za Citroena C5 HDI 170 Tendance, Peugeot 407 Limousine HDI FAP 170 Biturbo kosztuje 27950. Wersja SW (kombi) będzie droższa o 1500 euro.
Na nowe samochody cieszą się już tunerzy –koncern PSA przyznał, że silnik biturbo może być bardzo podatny na tuning. Polscy specjaliści nie mogą się więc doczekać aż któryś z klientów zdecyduje się na modyfikacje oryginalnego oprogramowania. W „zwykłych” silnikach HDi daje to doskonałe rezultaty.
Materiał dostarczył: Cytryniasty
Opracowanie: redakcja Francuskie.pl
Najnowsze komentarze