Stowarzyszenie dealerów Citroëna w Hiszpanii jednogłośnie zatwierdziło plan, którego celem jest ochrona interesów koncesji oraz przeciwdziałanie negatywnym skutkom wypowiedzenia umów przez koncern Stellantis.
Zobacz: Ultrakomfortowy Citroën C4. Najwygodniejszy kompakt w klasie.
„Nadszedł czas, aby w pełni zrozumieć, jak ten sektor będzie się przekształcał. Każdy dystrybutor musi ocenić swoje przyszłe opcje po otrzymaniu listu intencyjnego od Stellantis w połowie lipca. Trzeba zachować spokój, podejmować przemyślane decyzje i wspierać je dokładnymi informacjami” – powiedział Jesús Portillo, prezes Stowarzyszenia Dealerów Citroëna.
Zobacz: Test Citroëna C4 w wersji elektrycznej.
Sieć dealerów Citroëna przeżywa okres wielkiej niepewności, nie tylko ze względu na zapowiedziane anulowanie umów, ale także ze względu na zmieniające się trendy w modelu biznesowym i kryzys półprzewodników.
Według pracodawców na sektor mają wpływ 4 główne trendy:
- mobilność,
- pojazd autonomiczny,
- cyfryzacja
- elektryfikacja.
W ocenie stowarzyszenia dystrybutorzy będą musieli stać się dostawcami produktów i usług związanych z mobilnością, zarządzając kluczowymi danymi i wykorzystując wiedzę, jaką dealerzy mają o swoich klientach, wizerunek i troskę o najwyższą jakość obsługi.
Podczas spotkania dealerów doradcy z renomowanych kancelarii oraz firm konsultingowych wyjaśniali wątpliwości prawne i podatkowe związane z wypowiedzeniem umów oraz elementy, które trzeba rozważyć przy ewentualnych fuzjach, kupnie lub sprzedaży dealerstw.
W spotkaniu dealerów uczestniczyło też kierownictwo hiszpańskiego Citroëna. Dealerzy przekazali menadżerom marki swoje obawy i spostrzeżenia dotyczące przyszłej sieci oraz tego, jak będzie wyglądał proces reorganizacji. Warto podkreślić, że w Stellantis, mimo wypowiedzenia umów, wciąż nie ma ostatecznej wizji prowadzenia sprzedaży po włączeniu tak wielu marek. Koncern oczekuje również na europejskie zmiany legislacyjne.
Najnowsze komentarze