Wizualizację Citroëna C5 przyszłej generacji pokazano na okładce aktualnego wydania „Motoru”, i jest to jedyny francuski samochód, jaki pojawił się w tym miejscu. Przyćmiły go wizualizacje Škody Superb i Volkswagena Passata, choć i tak tematem numeru jest porównanie dwunastu samochodów typu SUV napędzanych na cztery koła, choć w grupie tej nie załapało się żadne auto z grona tych, które przyprawiają nas o szybsze bicie serca. To jednak segment, w którym Francuzi jakoś niechętnie walczą skupiając się na autach oszczędniejszych, proekologicznych i po prostu mniejszych. Osobiście nie uważam tego za wadę – wielu producentów wybiera sobie określone segmenty rynkowe, poza które nie wypuszcza się albo wcale, albo tylko w niedużym stopniu.
„Motor” nr 12 (3117) z 18.III.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, Technospace, 406, 508, Clio, Espace, Fluence, Duster, sportowe
Renault Clio GT pokazano na stronie 6. i jest to pierwsza wzmianka o francuskim samochodzie w aktualnym wydaniu „Motoru”.
20 najpopularniejszych w Polsce modeli w ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. znajdziecie w tabelce opublikowanej na stronie 7. Wynika z niej, że na 17. miejscu sklasyfikowano Dacię Duster z wynikiem 457 egzemplarzy, a oczko niżej z 456 zarejestrowanymi egzemplarzami uplasowało się Renault Clio.
Skrócony cennik Renault Fluence’a po liftingu pojawił się w lewym dolnym rogu strony 8.
Na tej samej stronie pojawiła się też informacja o polskim sponsorze Roberta Kubicy w jego startach Citroënem DS3 RRC. Polaka wspierać będzie Grupa Lotos.
Wśród rywali Volkswagena Passata i zapowiadanej na przyszły rok jego nowej (?) wersji ;-) pojawiły się na stronach 10-13 Peugeot 508 (trzeci najchętniej kupowany w Europie samochód tej klasy w roku 2012) oraz Citroën C5. Wspomniano też koncepcyjnego Citroëna Technospace pokazanego w Genewie, bo przyszłe C5 może nawiązywać stylistyką przednich lamp do tego właśnie samochodu będącego zapowiedzią C4 Picasso nowej generacji spodziewanego jesienią.
Renault Fluence’a wspomniano w materiale poświęconym Oplowi Astrze sedan (strony 30-31).
Peugeota 406 i Renault Espace pokazano w diagramie poświęconym zamiennikom rozmiarów opon, dzięki którym można zaoszczędzić nieco pieniędzy przy zakupie nowego ogumienia.
Na stronie 45. „Motor” odpowiada na pytanie czytelnika, czy 1.6 HDi, to dobry silnik.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach w napisano w aktualnym „Motorze”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze