Kontynuujemy temat Dnia Innowacji koncernu PSA Peugeot Citroën. Przedwczoraj pisaliśmy o nowej hybrydzie łączącej napęd benzynowy z zasobnikiem na sprężone powietrze i pompą hydrauliczną napędzającą koła („Rewolucja napędowa w PSA”), wczoraj informowaliśmy Was o nowej modularnej platformie przygotowanej pod kątem aut Peugeot i Citroën, ale jak dowiadujemy się z zagranicznych mediów – także dla Opla, dziś zaś kolejne wieści o ekologicznych napędach.
Przy współpracy z ADEME Grupa PSA wraz ze swoimi partnerami opracowała pojazd demonstracyjny o nazwie HYdole. Stworzono go w celu testów pod kątem wdrażania tej technologii w przyszłości. Pojazd będzie prezentowany podczas różnych wydarzeń, a także zostanie poddany szeregowi badań pod kątem zasięgu, wygody i dostępności.
Ciekawostką jest to, że HYdole jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu baterii aż 500 km, co jest wielkością znacząco większą, aniżeli dziś oferowane auta elektryczne, których realny zasięg wynosi około 130 km. Warto podkreślić, iż HYdole jest w stanie 80% codziennych podróży pokonać w trybie zeroemisyjnym!
HYdole, to nowy rodzaj hybrydy typu plug-in. Samochód jest w stanie uzyskać pełne naładowanie akumulatorów z 16-amperowego gniazdka w ciągu 5 godzin. Przy tym wszystkim HYdole jest w pełni funkcjonalnym i przestronnym samochodem. Auto łączy w sobie dwie koncepcje – hybrydy i samochodu elektrycznego. Na razie zbudowano je na bazie C4 Picasso, ale nie ma problemów z implementacją choćby w Partnerze, czy Berlingo, co szczególnie ucieszy przedsiębiorców.
Nie podano niestety specjalnych szczegółów, ale wiadomo, że rozwiązaniu zastosowano 10 nowych patentów PSA. Akumulatory HYdole’a zostały zaprojektowane i są produkowane przez PSA przy współpracy IFPEN (francuski organ publiczny prowadzący badania w zakresie energii transportu oraz wpływu transportu na środowisko), EDF (francuski państwowy koncern energetyczny) oraz CEA (francuska Komisja Energii Alternatywnej i Atomowej). Innowacyjny silnik elektryczny zastosowany w HYdole’u pochodzi z firmy Leroy Somer. PSA wraz z partnerami zaangażowało w ten projekt 22 miliony euro.
Średnia emisja dwutlenku węgla podczas jazdy HYdole’em nie przekracza 30 g/km.
Citroen
KG; grafika: PSA
Najnowsze komentarze