Dacia Jogger to najnowsza propozycja marki. Ten siedmioosobowy samochód szybki stał się ulubieńcem rodzin, które potrzebują dużego bagażnika i większej ilości miejsc. Dzięki rozstawowi osi, wynoszącemu 2,9 metra, na pokładzie mieści się siedmiu dorosłych. Ile taki samochód pali na autostradzie i czy się na nią w ogóle nadaje?
Pytanie wbrew pozorom jest zasadne, bo Jogger jest co prawda niższy od Dustera, ale wiele osób zastanawia się, czy 100-konny silnik 1.0 Eco-G daje sobie radę z tak dużym nadwoziem. Postanowiliśmy więc zapakować cztery osoby z bagażami i pojechać naszą trasą testową z Warszawy do Gdańska i z powrotem. Cały przejazd odbywał się na gazie a my nie oszczędzaliśmy auta: praktycznie cała jazda była dość dynamiczna, z częstym wyprzedzaniem.
Zobacz: Nowe samochody Dacia
Efekt? Dacia Jogger, mimo swoich 100 KM i sporego obciążenia dała radę. Nie będzie demonem sportowych wyścigów, nie będzie najszybsza i nie rozpędzi się do setki w pięć sekund, ale bez żadnego problemu poradzi sobie z typowymi sytuacjami na polskich autostradach. Maksymalny moment obrotowy wynosi 170 Nm przy 2000 obr.
W takich warunkach spalanie, mierzone przy dystrybutorze, wyniosło średnio 9,5 litra gazu na 100 kilometrów (nasza łączna trasa testowa z dojazdami to 1000 km). Zbiornik LPG w Joggerze znajduje się pod bagażnikiem i mieści około 40 litrów gazu.
Zobacz: Dacia Jogger – obszerny test, opinie, pomiary
Jeśli szukacie sportowej jazdy, to Joggera trzeba omijać szerokim łukiem. Jako ekonomiczny samochód rodzinny sprawdzi się dobrze, pamiętając o tym, że jest autem z klasy budżetowej, co przekłada się i na materiały i na funkcjonalność, ograniczoną do tego co niezbędne.
Obecnie Jogger oferowany jest z silnikami 100 KM ECO-G na LPG oraz benzynowym 110 KM TCe. W przyszłym roku do oferty dojdzie jeszcze 145-konna hybryda.
Najnowsze komentarze