Z domowego archiwum można czasem wygrzebać wiele ciekawostek, zdjęć, czy folderów przedstawiających samochody, które już dawno opuściły katalogi producentów. Do naszej redakcji napisał Paweł, który natknął się na cennik Peugeot 405 z polskiej produkcji i zafundował nam małą podróż w czasie.
Zaprojektowany przez włoskie studio Pininfarina Peugeot 405 zadebiutował w 1987 roku jako następca dwóch modeli: 305 i 505. Sedan o kanciastym nadwoziu szybko zdobył uznanie na rynku motoryzacyjnym ponadczasowym designem i komfortem prowadzenia. 405-tkę docenili nie tylko klienci, którzy ochoczo ruszyli do salonów składając zamówienia, ale także dziennikarze, którzy nagrodzili Peugeota tytułem Samochodu Roku 1988.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów Peugeot. Opinie, wady i zalety, niezawodność, spalanie
Peugeot 405 to najdłużej produkowany model oznaczony lwem i w dodatku samochód światowy, bo produkowany był w wielu krajach i na różnych kontynentach a jego życie przedłużały, prawie do granic możliwości umowy licencyjne. Miejsca montażu 405 i jego różnych wcieleń można długo wymieniać, na liście jest m.in. Francja, Wielka Brytania, Argentyna, Egipt, Tajlandia, Iran, czy Azerbejdżan. 405-tka ma także swój krótki, polski epizod. Po podpisaniu umowy joint-venture z Peugeotem, w 1993 roku model zaczął wyjeżdżać z Fabryki Samochodów w Lublinie. Przez trzy lata wprowadzono w ten sposób na rynek ponad 3800 Peugeotów. W 1993 roku powstało 1100 egzemplarzy, w kolejnym produkcja osiągnęła poziom 1679 sztuk, a w 1995 roku na świat przyszły 1023 405-tki z Lublina.
Zobacz także: Peugeot 405 Style – seria limitowana. “Izolacja akustyczna jest wyrafinowana”
„Polski 405″ był dostępny w trzech wersjach silnikowych. Ile kosztował? W 1994 roku, czyli jeszcze z czasów sprzed denominacji, za wersję GL napędzaną gaźnikowym silnikiem o mocy 75 KM trzeba było zapłacić ok. 324 mln zł. Napędzany jednostką 1.6 wariant Peugeot wycenił na 350 mln zł. Pod maską znajdował się również diesel 1.9, który generował 71 KM mocy. Na tę ostatnią wersję trzeba było przeznaczyć 388 mln zł. Aby zamówić 405 z metalizowanym lakierem Peugeot doliczał do rachunku 8 mln zł.
Poniżej polskie ceny Peugeot 405 obowiązujące do 30 września 1994 roku. Bardzo dziękujemy Pawłowi za nadesłanie zdjęcia.
Zobacz: nowe samochody marki Peugeot. Wyprzedaże
Najnowsze komentarze