Dacia uruchomiła na swojej stronie długo oczekiwany konfigurator dla nowej Dacii Duster po faceliftingu. Postanowiliśmy sprawdzić ile kosztuje najdroższy, najbardziej doposażony model tego popularnego SUVa. Czy przekroczymy 100 tysięcy złotych?
Najdroższa wersja Dacii Duster w konfiguratorze to model w wersji Prestige z silnikiem TCE o mocy 150 KM i automatyczną skrzynią biegów. Jego cena zaczyna się aktualnie od 86.000 złotych. Teraz dodamy do niego kolejne elementy: pomarańczowy lakier, w którym Duster wygląda naprawdę świetnie, wymaga dopłaty 2400 zł. Tapicerka skórzana łączona z elementami skóry ekologicznej to kolejne 2000 zł.
Dodając te kwoty za 90.400 zł mamy samochód ze 150-konnym silnikiem i automatem w pięknym kolorze i skórzaną tapicerką. Wyposażenie standardowe wersji Prestige obejmuje:
- relingi dachowe w kolorze ciemnego metalu
- szyby tylne przyciemniane
- mapa Europy Wschodniej – wersja podstawowa
- komunikaty w języku polskim
- kamera cofania
- funkcja replikacji telefonu komórkowego
- Media Nav
- centralny zamek
- szyby tylne regulowane elektrycznie
- szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
- oparcie tylnej kanapy składane w układzie 1/3-2/3
- kierownica i gałka dźwigni biegów pokryte skórą ekologiczną
- kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
- nawiew powietrza na tylną kanapę
- Konsola centralna ze schowkiem i regulowanym podłokietnikiem
- fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
- automatycznie włączane światła
- lusterka zewnętrzne podgrzewane, regulowane elektrycznie, składane ręcznie
- światła przeciwmgłowe
- światła do jazdy dziennej LED
- komputer pokładowy
- kryterium techniczne dotyczące pasów
- wskaźnik zmiany biegów
- system wspomagania parkowania tyłem
- opony letnie o niskim oporze toczenia „Green Tires”
- tryb ECO
- kryterium techniczne do pakiet klimatyzacja
- klimatyzacja automatyczna
- ABS
- układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
- przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
- poduszki przednie boczne i kurtynowe
- system monitorowania martwego pola (BSW)
- ESP + system wspomagania ruszania pod górę HSA
- system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
- zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- regulator-ogranicznik prędkości
- system kontroli ciśnienia w oponach
- tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
- osłona podwozia z przodu i z tyłu w kolorze chrom satynowy
- zdalne otwieranie drzwi kluczykiem z falami radiowymi
Ale to nie wszystko, jest bowiem wyposażenie opcjonalne. Do wersji Prestige nie można jednak dodać zbyt wielu elementów, bo większość otrzymujemy w standardzie:
- system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika – 1000 zł
- koło zapasowe – 700 zł
- mapa Europy Wschodniej w wersji rozszerzonej – 300 zł
- system Multiview Camera – 1100 zł
- przednie fotele podgrzewane – 700 zł
Suma całości, włączając w to koło zapasowe, to 94.200 zł, więc do 100 tysięcy trochę jeszcze brakuje. Nieco tańsze od najmocniejszej benzyny z automatem będą wersje 4×4 i z dieslem, ale o tym można przekonać się już samemu, korzystając z konfiguratora Dacii Duster.
Najnowsze komentarze