Nowa Dacia Duster zaczyna się obecnie w cenniku od 42.900 zł. Ale to wersja podstawowa, która oferuje w zasadzie tylko 100-konny silnik, koła i kierownicę. Co jest na drugim końcu skali? Ile kosztuje najdroższa obecnie wersja Dustera i co znajdziemy w cenie? Postanowiłem to sprawdzić.
Zobacz: testy samochodów Dacia
Najdroższa wersja Dacii Duster to obecnie wersja Prestige 4×4 ze 150-konnym silnikiem, wyprodukowanym wspólnie przez Mercedesa i Renault, o pojemności 1.3 litra. Napęd na cztery koła pochodzi z Nissana. Cena bazowa takiej wersji to 79.500 zł. Ale możemy trochę zaszaleć i trochę jeszcze do niej dołożyć.
Zobacz: test Dacia Duster 1.0 TCE 100 KM
Dopłata do koloru: standardowo Dacia może być biała lub niebieska. Jeśli chcemy inny kolor, na przykład piękny pomarańczowy metallic, trzeba dopłacić 2 tys. zł. Cena nam odrobinę wzrosła i przekroczyła osiemdziesiąt tysięcy. Ale to nie koniec dopłat. Do wersji Prestige możemy jeszcze dołożyć kilka elementów. Jakich?
Zobacz: test Dacia Duster 1.3 TCE 150 KM 4×4
Tapicerka: standardowo Dacia wyposaża swoje samochody w tapicerkę materiałową. Jeśli chcemy skórzaną, z ekologicznego materiału (czytaj: sztuczna skóra) wymagana jest dopłata w wysokości 1.450 zł. Dopłacimy też za koło zapasowe, to 400 zł. Dużo jeżdżąc po innych krajach niż Polska może przydać się rozszerzona mapa Europy Wschodniej, dopłata 300 zł. Cenę mocno powiększy system Multiview Camera, dopłata 1.100 zł. Do tego podgrzewane przednie fotele za 600 zł. Co pozostało do dodania? System bezkluczykowego dostępu, również 1100 zł oraz klimatyzacja automatyczna jednostrefowa za 1300 zł.
Zobacz: test Dacia Duster 150 KM
W ten sposób cena rośnie do 87.650 zł. Czy to dużo? Najtańszy Renault Kadjar w wersji ZEN kosztuje obecnie 89.900 zł. U konkurencji jest podobnie lub drożej, znacznie drożej. Duster wciąż nie ma konkurencji – kosztem pewnych uproszczeń i nieco tańszych materiałów jest rzeczywiście najtańszy.
Skonfiguruj własnego Duster na stronie Dacia.pl.
Najnowsze komentarze