Nowy Citroën C5 Aircross od kilku tygodni znajduje się w polskich salonach dealerskich. Samochód towarzyszył również kolarzom podczas tegorocznego wyścigu Tour de Pologne. W ramach face liftingu marka zmieniła stylistykę wraz z logo na grillu i zastosowała nowy system multimedialny. Jakie wersje silnikowe oferuje marka i ile musimy zapłacić za kompaktowego SUV-a?
Citroën C5 Aircross to pokrewny model Peugeota 3008 oraz DS 7. Zaprezentowany w 2017 roku samochód ma za zadanie stawić czoła licznej konkurencji w segmencie kompaktowych SUV-ów. W marcu 2022 roku na rynku zadebiutowała wersja po face liftingu, która trafiła już do polskich salonów dealerskich oraz pierwszych klientów. Najtańszy model kosztuje 128.750 zł (zobacz cennik). Do wyboru mamy trzy wersje napędowe: silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 130 KM, 1,5-litrowego diesla BlueHDi o mocy 130 KM oraz wersję hybrydową typu plug-in, która z pomocą silnika elektrycznego generuje łącznie 225 KM mocy.
Nowy Citroën C5 Aircross 1.2 w wersji Shine Pack
Kiedy odwiedziliśmy salon Citroën Tandem+ w Sosnowcu, modelem ekspozycyjnym była najwyższa wersja wyposażenia Shine Pack ze 130-konną jednostką benzynową, którą sprzężono z automatyczną przekładnią EAT8. Samochód w takiej samej wersji znajduje się również w naszej redakcji dlatego już wkrótce na łamach naszego dziennika opublikujemy szczegółowy opis wrażeń z jazdy.
Citroën C5 Aircross we wspomnianej konfiguracji kosztuje 158.800 zł, ale demonstracyjny egzemplarz, który widzicie na zdjęciach wzbogacono o opcje dodatkowe (elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, lakier perłowy, czarny dach, ładowarka indukcyjna, otwierany dach panoramiczny i 19-calowe felgi aluminiowe). W ten sposób cena wzrosła do 173 tys. zł.
Nowe logo i charakterek
Przy pierwszym spojrzeniu na samochód, nowy Citroën C5 Aircross robi pozytywne wrażenie. Styliści przeprojektowali przednie reflektory, powiększyli grill i wymienili logo, które nie stanowi już całości z listwami biegnącymi pod maską. Przedni zderzak z zadziornym żebrowaniem to sposób na zachowanie spójności języka stylistycznego z C3 Aicrossem oraz C5 X-em oraz dodanie modelowi charakteru.
Po zajęciu miejsca w kabinie możemy dostrzec kilka istotnych zmian. Najbardziej cieszy nowy 10-calowy ekran dotykowy, który w porównaniu do modelu sprzed liftingu powędrował wyżej, co zwiększa komfort korzystania z multimediów. Swoje położenie zmieniły również nawiewy, które zamiast po bokach, znajdują się pod centralnym wyświetlaczem.
C5 Aircross doczekał się nowego selektora automatycznej przekładni. Ze względu na zmniejszenie wymiarów, przełącznik pozwolił przemodelować przestrzeń na konsoli centralnej zwiększając tym samym ergonomię. Kierownica wraz z kontrolkami pozostały bez zmian. Trochę szkoda, że Citroën nie przeniósł sterowania tempomatem bezpośrednio na wieniec kierownicy. Najwidoczniej, zmiany doczekamy się w II generacji modelu.
Zachęcamy do odwiedzin salonów Citroena, by zobaczyć C5 Aircrossa na żywo i zapoznać się z ofertą.
Wersja Shine Pack: wyposażenie standardowe:
- Światła tylne LED z efektem 3D
- Cyfrowy zestaw wskaźników 12″
- Mechaniczna regulacja lędźwiowa fotela kierowcy
- Podgrzewane przednie fotele
- Reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem zapachów i pyłów (RFTA), oraz systemem poprawy jakości powietrza (AQS)
- Lusterko elektrochromatyczne
- Przyciemniane szyby boczne z tylne i pokrywy bagażnika
- Visio Park 1: Czujniki parkowania z przodu, z tyłu + kamera cofania
- Bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu
- Citroën Connect BOX (eCALL SOS & Assistance)
- Szyby boczne z przodu foliowane, akustyczne
- Komputer pokładowy
- Światła do jazdy dziennej (DRL)
- Szyba czołowa z folią akustyczną, czujnikiem deszczu i natężenia światła
- ABS, REF, AFU, ESP + ASR
- Zestaw naprawczy
- Lusterka sterowane i składane elektrycznie, podgrzewane, z oświetleniem powitalnym LED
- Poduszki powietrzne czołowe, boczne (rz. I) i kurtynowe (rz.I i II)
- Reflektory przednie ECO LED, kierunkowskazy LED
- PACK DRIVE ASSIST HIA (HIA – Asystent utrzymania pozycji na pasie ruchu, ACC 30 – Tempomat aktywny z funkcją Stop&Go z radarem 77 GHz, HBA – Automatyczne przełączanie świateł drogowe/mijania, ESTR – System rozpoznawania znaków drogowych, DAA 3 – Alarm nieuwagi kierowcy, kamera cofania
- Akcenty kolorystyczne Dark Chrome (Warm)
- Relingi dachowe wzdłużne – czarne z matowymi elementami dekoracynymi
- Citroën Connect Navi DAB (ekran dotykowy 10″, bi-tuner AM/FM + DAB / zestaw głośnomówiący / Streaming BT / Nawigacja 3D on-line / Rozpoznawanie głosu + Digital Audio Broadcasting / 6 głośników / Android Auto, Apple Carplay)
Najnowsze komentarze