Producenci samochodów przewidują, iż tego roku aż 54% sprzedaży nowych samochodów będzie przypadać na floty. W związku z tym Peugeot postanowił zredefiniować swoje nastawienie do rozwijającej się sprzedaży na rynku flotowym.
Francuski producent dysponuje zespołem złożonym z 19 osób, których zadaniem jest sprzedaż pojazdów dla flot. Zespół został podzielony na trzy grupy osób. Każda z nich jest odpowiedzialna za inne zadanie. Jedna zajmuje się zdobywaniem i podpisywaniem umów z firmami sektora publicznego, druga penetruje rynek polityki „wybór użytkownika”, a trzecia pomaga dilerom w zdobywaniu małych klientów flotowych na rynku lokalnym.
Znakiem takiego podejścia firmy jest chociażby sposób wprowadzania najnowszego modelu 308 CC.
Peugeot nie pozwoli, aby nowe dwumiejscowe kabriolety były oferowane w ramach umów wynajmu krótkoterminowego. W zamian 65% sprzedaży nowego modelu 308 CC jest skierowana do odbiorców indywidualnych, podczas gdy pozostałe 35% z całorocznej liczącej 5.000 egzemplarzy sprzedaży trafi do firm w ramach polityki „wybór użytkownika”.
Jak powiedział Phil Robson, dyrektor flotowy firmy Peugeot, rynek wynajmu krótkoterminowego jest nadal ważny dla firmy.
– Redukujemy jednak nasz udział w tym segmencie rynku – będziemy mieli 25% pojazdów mniej w ramach krótkoterminowego wynajmu niż w zeszłym roku. W 2008 roku było to aż 50% mniej w porównaniu do 2007 roku – podkreślił Robson.
Obecnie Peugeot zaczyna przyciągać firmy leasingowe promując trzy aspekty swojej oferty produktów: przyjazność wobec środowiska naturalnego, jakość, różnorodność modeli.
– Firmy leasingowe i niektóre duże firmy flotowe mają kluczowy wpływ na rynek – zauważył Robson. Właśnie dlatego brytyjskie firmy leasingowe miały jako pierwsze możliwość zobaczenia nowego modelu 308 CC w całej okazałości zaledwie kilka dni po premierze auta w Paryżu.
– To nowy krok dla naszej firmy – powiedział Steve Fahey, menadżer produktu w firmie Peugeot. Krok ten bowiem odzwierciedla nowe podejście do sektora flotowego ze strony producentów samochodów.
Dla marki z lwem sprzedaż flotowa stanowi 52% całej sprzedaży.
– Wierzymy, że rynek w tym roku przesunie się jeszcze bardziej w kierunku floty, w wyniku czego nasz udział w rynku wzrośnie – powiedział Robson.
Aby stało się to możliwe, dilerzy Peugeot są szkoleni oraz zaopatrywani w materiały marketingowe celem skutecznego docierania z ofertą do lokalnych małych i średnich firm flotowych. Firma ma zamiar też rozpocząć serię biznesowych wykładów dla dilerów.
– Wspieramy naszych dilerów w odpowiedni sposób w zakresie sprzedaży aut dla lokalnych firm. W rzeczywistości obserwujemy już pierwsze rezultaty – szczególnie w kwestii sprzedaży vanów – dodał Robson.
Źródło: Flota
Najnowsze komentarze