poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Ile kosztuje używany zabytkowy Citroën? Oldtimery coraz droższe

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-09-11
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
206 6
1
182
UDOSTĘPNIEŃ
606
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Używane samochody to największa część rynku motoryzacyjnego w Polsce. Wśród nich oldtimery zajmują pozycję szczególną. Rynek ten rozwija się coraz bardziej a samochody na nim drożeją. Nawet 150 tys. złotych trzeba zapłacić za Citroëna DS w doskonałym stanie z rocznika 1972. To na dzisiaj najdroższa propozycja w Polsce, co nie znaczy, że nie pojawią się i droższe.

Citroën DS 23, oferowany za 150 tys. zł to egzemplarz wyjątkowy. Ma silnik o mocy 115 KM i zarejestrowano go w Polsce w 1978 r. Czyli ma to, czego często warto szukać w oldtimerach – ciekawą historię. Ogłoszenie z DS 23 znajdziecie tutaj. A pamiętacie opowieść o naszej redakcyjnej Xantii? Kupiliśmy ja m.in. dlatego, że pochodziła od pierwszego właściciela, który wygrał ten samochód w konkursie Super Expressu.

W naszym kraju aut z ciekawą historią jest cały czas dużo. Warto szukać w ogłoszeniach, bo trafiają się perełki, jak na przykład pewien Citroën po znanym muzyku czy CX, który został zbudowany dla arabskiego szejka. Są też takie, które przyjechały do nas z bardzo egzotycznych krajów, np. Egiptu. Przygotowujemy zresztą dla Was kilka artykułów z takimi ciekawostkami.

Wróćmy jednak do DS. W ogłoszeniach spotkacie także tańsze egzemplarze, jak choćby ten DS z 1973 roku za jedyne 109.000 zł. Ma za sobą kilku właścicieli i stosunkowo niewielki przebieg. Zakupu takiego auta warto dokonywać z ekspertem od oldtimerów Citroëna, który szybko oceni stan samochodu i powie, czy warto go kupić. Czasami trafiają się bowiem przedziwne i w zasadzie bezwartościowe przeróbki – na przykład Citroën 15CV z hydropneumatyką od Xantii.

Wróćmy do cen zabytkowych samochodów. W ofercie jest na przykład Citroën 2CV za 50 tys. zł. Jeszcze niedawno nawet zadbane egzemplarze rzadko przekraczały 10-20 tys. Dzisiaj nawet owe pięćdziesiąt tysięcy nie dziwi, chociaż jak na 2CV jest to cena bardzo wysoka.

Ale są i tańsze samochody, chociaż te będą wymagały intensywnej naprawy – jak choćby ta Visa z 1985 roku. Właściciel wycenia ją na 6999 zł, chociaż sprawny negocjator powinien bez problemu zbić tą cenę na dużo mniej.

Oldtimery są traktowane jako lokata kapitału, sposób na hobby, pasja. Na pewno warto wrócić do starej motoryzacji i poczuć ten klimat a na rynek wchodzą zupełnie nowe pokolenia kupców. Dzisiaj często się zdarza, że do warsztatów specjalizujących się w renowacji przyjeżdżają młodzi klienci, dwudziestokilkulatkowie, którzy mają już swoje pieniądze i chcą je inwestować w tego typu hobby. Citroën ma szczególną pozycję, żadna marka popularna nie zdobyła na świecie tylu fanów co właśnie szewrony.

Jeśli więc macie możliwość, to warto zainteresować się światem zabytkowej motoryzacji a jutro i pojutrze (tj. 12-13 września) zapraszamy Was na targi Autonostalgia w Warszawie. Niesamowite stoisko na tych targach przygotowuje dla Was tam stowarzyszenie Amicale Citroëna Pologne, a na bardzo ciekawym stoisku znajdziecie między innymi kultowe Citroëny DS, CX, 2CV a być może także nowsze. Będzie też francuska kawiarenka i kilka niespodzianek. Warto się wybrać! Targi są czynne w sobotę od 10:00 do 18:00 a w niedzielę od 10:00 do 17:00 i zlokalizowano je w halach FSO przy ulicy Modlińskiej 6D w Warszawie. Bilety na targi można kupić on-line.

Na stoisku spotkacie m.in. ekspertów, którzy od lat zajmują renowacją i naprawą zabytkowych samochodów marki Citroën.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2CVAuto NostalgiaCitroenCXDS
Udostepnij73Tweet46Udostepnij13
Poprzedni

Citroën C5, Audi A4, BMW 3, czy Mercedes C? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 36-37/2020

Następny

Peugeot sadzi pierwsze 210 drzew w ramach programu Obrońcy Środowiska

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Peugeot sadzi pierwsze 210 drzew w ramach programu Obrońcy Środowiska

Christian Stein

Renault zatrudnia kolejnego dyrektora Seata

Eden: fabrycznie nowy elektryczny Citroën Méhari na targach w Monaco.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Cezar - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Tomasz O - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Tomasz O - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Tomasz O - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Bart - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Slawo - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.