Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Ile pali hybrydowa Dacia Jogger na autostradzie? 2260 kilometrów w trasie

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2023-03-19
w Wiadomości, Dacia
Czas czytania 3 minut
3.5k 109
A A
25

Warto przeczytać!

Carlos Tavares zapowiada, że zamknie amerykańską fabrykę Stellantis, jeśli ta nie poprawi jakości

Silnik diesla 1.4 TUD3 – prostota i ekonomia w samochodach Citroën i Peugeot. Opnie, eksploatacja, awarie.

Nowa Dacia Duster 3 znowu sfotografowana w kamuflażu. Jedna ważna cecha ujawniona

Dlaczego Orlen znowu podnosi ceny benzyny?

Dacia Jogger Hybrid o mocy 140 KM wyruszyła w trasę z Lizbony do Paryża. Autorzy testu chcieli się przekonać, jak wygląda realne spalanie hybrydy na trasie i w mieście. Co się okazało? Jakie plusy i minusy ma napęd hybrydowy w Dacii?

Pod maską Dacii Jogger pracuje zespół napędowy złożony z wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 1.6 litra i mocy 94 KM, wspierany przez silnik elektryczny o mocy 49 KM a także rozrusznik-alternator o mocy 20 KM. Część elektryczna zasilana jest przez akumulator o pojemności 1,2 kWh.

Dacia Jogger Hybrid okazała się być przyjemnym autem na trasę, chociaż ma swoje ograniczenia. Wyciszenie mogłoby być lepsze a jakość fabrycznego zestawu audio pozostawia nieco do życzenia. Lewy nawiew pracował z nieco inną temperaturą niż prawy. Poza tym trasa przebiegała bezproblemowo: samochód, zdaniem testujących, prowadzi się pewnie a napęd działa bardzo płynnie. Hybrydowa Dacia Jogger nastawiona jest na jazdę w trybie elektrycznym i gdy tylko są ku temu warunki, odłącza silnik benzynowy. Natomiast na autostradzie, gdy mamy do czynienia z jednostajną jazdą, spalanie potrafi sięgnąć 8 litrów na 100 kilometrów. Cóż, tutaj hybryda nie ma po prostu co robić. W mieście wartość ta spada do 4,7 litra na 100.

Samochód zawsze startuje w trybie elektrycznym. Warto też jeździć w trybie B, czyli silnego odzysku energii elektrycznej przy hamowaniu, bo wtedy ogranicza się korzystanie z napędu spalinowego w mieście. Chociaż silnik spalinowy słychać w środku, to przełączanie między elektrykiem a klasycznym napędem nie jest uciążliwe. Odbywa się płynnie i bezproblemowo.

Zobacz: testy samochodów Dacia

Jakie wady jeszcze? Hybrydowa Dacia Jogger nie przepada za długimi podjazdami pod górę – wtedy silnik elektryczny szybko wyładowuje niewielki akumulator i do dyspozycji pozostaje tylko 90-konna benzyna. Z kolei minusem przy zjazdach jest fakt, że akumulator o niewielkiej pojemności szybko się naładowuje a wtedy auto przestaje hamować elektromagnetycznie. Zaletą niewielkiego akumulatora jest jednak niska masa własna Joggera.

Dacia Jogger Hybrid 140 jest więc bardzo dobrym wyborem do miasta i okazjonalnych wypadów w trasę. Jeśli dużo jeździcie na długich dystansach to bardziej optymalna okaże się wersja z LPG.

Kiedy hybrydowy Jogger pojawi się w Polsce? Przeczytaj teraz.

Zobacz nowe samochody Dacia.

Źródło: Automobile Magazine


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.2 13 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaJogger
Udostepnij1241Tweet776Udostepnij217
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

25 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
25
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more