Dacia Jogger Hybrid o mocy 140 KM wyruszyła w trasę z Lizbony do Paryża. Autorzy testu chcieli się przekonać, jak wygląda realne spalanie hybrydy na trasie i w mieście. Co się okazało? Jakie plusy i minusy ma napęd hybrydowy w Dacii?
Pod maską Dacii Jogger pracuje zespół napędowy złożony z wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 1.6 litra i mocy 94 KM, wspierany przez silnik elektryczny o mocy 49 KM a także rozrusznik-alternator o mocy 20 KM. Część elektryczna zasilana jest przez akumulator o pojemności 1,2 kWh.
Dacia Jogger Hybrid okazała się być przyjemnym autem na trasę, chociaż ma swoje ograniczenia. Wyciszenie mogłoby być lepsze a jakość fabrycznego zestawu audio pozostawia nieco do życzenia. Lewy nawiew pracował z nieco inną temperaturą niż prawy. Poza tym trasa przebiegała bezproblemowo: samochód, zdaniem testujących, prowadzi się pewnie a napęd działa bardzo płynnie. Hybrydowa Dacia Jogger nastawiona jest na jazdę w trybie elektrycznym i gdy tylko są ku temu warunki, odłącza silnik benzynowy. Natomiast na autostradzie, gdy mamy do czynienia z jednostajną jazdą, spalanie potrafi sięgnąć 8 litrów na 100 kilometrów. Cóż, tutaj hybryda nie ma po prostu co robić. W mieście wartość ta spada do 4,7 litra na 100.
Samochód zawsze startuje w trybie elektrycznym. Warto też jeździć w trybie B, czyli silnego odzysku energii elektrycznej przy hamowaniu, bo wtedy ogranicza się korzystanie z napędu spalinowego w mieście. Chociaż silnik spalinowy słychać w środku, to przełączanie między elektrykiem a klasycznym napędem nie jest uciążliwe. Odbywa się płynnie i bezproblemowo.
Zobacz: testy samochodów Dacia
Jakie wady jeszcze? Hybrydowa Dacia Jogger nie przepada za długimi podjazdami pod górę – wtedy silnik elektryczny szybko wyładowuje niewielki akumulator i do dyspozycji pozostaje tylko 90-konna benzyna. Z kolei minusem przy zjazdach jest fakt, że akumulator o niewielkiej pojemności szybko się naładowuje a wtedy auto przestaje hamować elektromagnetycznie. Zaletą niewielkiego akumulatora jest jednak niska masa własna Joggera.
Dacia Jogger Hybrid 140 jest więc bardzo dobrym wyborem do miasta i okazjonalnych wypadów w trasę. Jeśli dużo jeździcie na długich dystansach to bardziej optymalna okaże się wersja z LPG.
Kiedy hybrydowy Jogger pojawi się w Polsce? Przeczytaj teraz.
Zobacz nowe samochody Dacia.
Źródło: Automobile Magazine