Peugeot 5008 z nowym silnikiem hybrydowym 1.2 o mocy 136 KM trafił do na redakcji kilka dni temu. Od tego czasu przejechaliśmy około tysiąca kilometrów, z czego część po autostradach. Ile pali ten silnik i jak się zachowuje? Jest zaskoczenie.
Nowy Peugeot 5008 wyposażony jest w hybrydowy napęd 1.2 z łańcuchem rozrządu wspierany silnikiem elektrycznym o mocy 28 KM. Systemowo daje to moc 136 KM oraz 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do tego również nowy automat o sześciu biegach. Dzisiaj trochę o teście na autostradzie, który okazał się dość zaskakujący.
Zacznijmy od sposobu pomiaru: samochód został zatankowany do pełna na wybranej stacji, następnie wykonaliśmy testowy przejazd na autostradzie na dystansie 300 kilometrów i wróciliśmy do tej samej stacji, by zatankować po raz kolejny do pełna. Na pokładzie 4 dorosłe osoby plus bagaż, warunki zimowe, jezdnia bez śniegu, temperatura -5 stopni.
Komputer samochodu pokazał spalanie na poziomie 8 litrów – co widać na poniższym zdjęciu. Łączy dystans (miasto – dojazd do autostrady – przejazd testowy – powrót) wyniósł 368 km.
Warunki na autostradzie : jazda z prędkością 140 km/h+ w średnim ruchu z wyprzedzaniem. Efekt? Zużycie paliwa na testowym odcinku wyniosło 28,73 litra.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot. Pomiary, opinie, spalanie
Spalanie na tym odcinku wyniosło więc około 7,9 litra na 100 kilometrów. Co ciekawe, oprogramowanie hybrydy stara się, by akumulator był zawsze co najmniej w połowie naładowany – ładowanie odbywa się nie tylko podczas hamowania, ale także w momentach, kiedy silnik pracuje jednostajnie i może przekazać nieco swojej mocy do odbioru energii.
Auto jest bardzo dobrze wyciszone i w kabinie słychać głównie opory powietrza oraz ciche odgłosy z kół. Dopiero przy próbie dynamicznego wyprzedzania pojawia się dźwięk silnika. Wyprzedzanie, być może dzięki 230 Nm obrotu, nawet przy wysokich prędkościach, nie sprawia większych problemów. Auto chętnie równomiernie przyspiesza, oczywiście nie jest to dynamika sportowego samochodu.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot. Promocje
Podsumowując, jesteśmy pozytywnie zaskoczeni osiągami i spalaniem – jak na tak niewielką jednostkę jest ona przyjemniejsza w użyciu od poprzedniej generacji, hybryda nie daje może na autostradzie oszczędności, ale w mieście osiągnęliśmy spalanie poniżej 6 litrów na 100 km (jeżdżąc spokojnie można zejść poniżej 5,5l). Nowy napęd działa bardzo płynnie. I chociaż do 5008 większość osób chciałaby wybrać zapewne mocniejszy silnik, to ta 136-konna hybryda dobrze spełnia się w roli jednostki podstawowej, spokojny kierowca nie będzie zawiedziony.
Skonfiguruj nowego Peugeot 5008.
Pełen raport z jazd 5008 już za kilka dni.
Najnowsze komentarze