Renault prezentuje swoje możliwości w zakresie technologii napędu hybrydowego. Model Rafale, zarządzany przez system E-Tech, łączy silnik spalinowy z trzema silnikami elektrycznymi oraz akumulatorem,, dostarczając łącznie 300 KM i optymalizując wydajność. Dzięki temu, osiąga najlepszy stosunek wydajności do efektywności na rynku. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP wynosi – według producenta – zaledwie 0,7 l/100 km, a przy rozładowanej baterii 5,8 l/100 km, co jest wynikiem znakomitym. Homologacja WLTP jest jednak w toku.
Pod maską Renault Rafale znajduje się nowoczesny, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra, wyposażony w nową turbosprężarkę, co podnosi jego moc do 150 KM a maksymalny moment obrotowy do 230 Nm. To znaczna poprawa w porównaniu do wcześniejszej wersji E-Tech 200 KM, która osiągała 130 KM (96 kW) i 205 Nm. Zmodyfikowana skrzynia biegów typu multimode również została dostosowana do tych zmian. Nacisk położono na płynność przełożenia i efektywność paliwową. Ma być szybko i oszczędnie – mówią w Renault. I podkreślają, że nowy system jest dopracowany oraz trwały.
Choć pełne testy tej hybrydy plug-in jeszcze nie zostały przeprowadzone, na papierze Rafale zbliża się do SUV-ów premium niemieckich producentów. W dynamicznej jeździe kombinacja różnych silników oferuje imponujące osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy (w porównaniu do 8,9 sekundy dla wersji E-Tech hybrid 200 KM) oraz 80 do 120 km/h w 4,0 sekundy (w porównaniu do 5,6 sekundy dla wersji E-Tech hybrid 200 KM). Dystans 1000 metrów ze startu zatrzymanego Rafale pokonuje w 26,9 sekundy.
Zobacz: Aktualności o nowych samochodach Renault i tym, co dzieje się na rynku wtórnym. Codziennie
Dwa główne silniki elektryczne, zasilane akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh/400V, zapewniają jazdę w trybie elektrycznym. Dodatkowy silnik elektryczny typu HSG (High-voltage Starter Generator) wspomaga uruchamianie silnika spalinowego, zmiany biegów w automatycznej skrzyni oraz doładowywanie akumulatora. Pełne naładowanie akumulatorów, przy maksymalnej mocy ładowania 7,4 kW (32A), trwa: 2 godziny i 10 minut od 0 do 80% oraz 2 godziny i 55 minut od 0 do 100%.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
Dodatkowa moc pochodzi m.in. z dodatkowego silnika elektrycznego zamontowanego na tylnej osi. W połączeniu z systemem 4Control Advanced, Rafale E-Tech 4×4 300 KM posiada więc tylne koła skrętne i napędzane. Specjalna wersja Atelier Alpine wyróżnia się unikalnym, matowym niebieskim kolorem nadwozia, czarnym spoilerem oraz 21-calowymi felgami „Chicane”. Podwozie i ustawienia zostały opracowane we współpracy z Alpine Cars. Ta wersja wprowadza również nowatorskie, inteligentne zawieszenie połączone z nową kamerą predykcyjną – wyraźne uderzenie w DS Automobiles. Rafale E-Tech 4×4 300 KM będzie dostępny jesienią 2024 roku w dwóch wersjach: Esprit Alpine i Atelier Alpine.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie, wady i zalety
Rafale z zasięgiem 1000 km
Według producenta całkowity zasięg Renault Rafale 300 KM wynosi do 1000 km na jednym baku paliwa (55 litrów) i naładowanym akumulatorze. Imponujące.
Najnowsze komentarze