Włoska podwójna runda Formuły E na torze Misano World Circuit Marco Simoncelli była w ten weekend gospodarzem dwóch niezwykle strategicznych wyścigów.
- Drugi wyścig Misano E-Prix we Włoszech był równie pełen akcji, co dzień wcześniej
- Jean-Éric Vergne zdobył punkty po raz szósty w siedmiu wyścigach, podczas gdy problem z akumulatorem zmusił Stoffela Vandoorne’a do wycofania się z wyścigu.
- Następny w kolejności jest legendarny tor uliczny w Monako, który 27 kwietnia będzie gospodarzem ósmej rundy Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA
Jedno jest pewne: dwa bolidy DS E-TENSE FE23 pokazały wysokie osiągi na torze, który wykorzystywał większość słynnego układu MotoGP. Jean-Éric Vergne był drugi w sobotnich kwalifikacjach i powtórzył ten wyczyn w niedzielnej sesji kwalifikacyjnej, co oznacza, że po raz kolejny wystartuje z pierwszego rzędu. Podkreślając dobre wyniki DS Automobiles, jego kolega z zespołu Stoffel Vandoorne zakwalifikował się na szóstym miejscu.
Zobacz: Wiadomości na temat samochodów DS Automobiles. Aktualne, ciekawe, codziennie
Włoska podwójna kolejka Formuły E na torze Misano World Circuit Marco Simoncelli była w ten weekend gospodarzem dwóch niezwykle strategicznych wyścigów.
Jedno jest pewne: dwa bolidy DS E-TENSE FE23 pokazały świetne osiągi na torze, który wykorzystywał większość słynnego układu MotoGP. Jean-Éric Vergne był drugi w sobotnich kwalifikacjach i powtórzył ten wyczyn w niedzielnej sesji kwalifikacyjnej, co oznacza, że po raz kolejny wystartuje z pierwszego rzędu. Podkreślając dobre wyniki DS Automobiles, jego kolega z zespołu Stoffel Vandoorne zakwalifikował się na szóstym miejscu.
Zobacz: Testy samochodów DS Automobiles. Pomiary, opinie, spalanie
Już od pierwszych okrążeń czołowe pozycje zmieniały się niemal nieustannie. JEV objął prowadzenie w pewnym momencie, ale następnie stracił kilka miejsc tuż przed pojawieniem się samochodu bezpieczeństwa. Później Francuz nie był w stanie powrócić do pierwszej piątki, w gorączkowym wyścigu od początku do końca. Po siódmym miejscu w niedzielę i szóstym w sobotę, Jean-Éric Vergne opuszcza Misano z dorobkiem 14 punktów. Sześć punktów zdobytych w siedmiu wyścigach świadczy o jego imponującej konsekwencji. Dwukrotny mistrz Formuły E zajmuje obecnie szóste miejsce w prowizorycznej klasyfikacji kierowców i wszystko jest jeszcze przed nim.
Niedziela nie była dla Stoffela Vandoorne’a dobrym dniem. Po niezłym występie w kwalifikacjach, Belg był jedną z ofiar kontaktu w środku stawki. Musiał zjechać do boksu, by naprawić uszkodzone nadwozie, co praktyczne przekreśliło jego nadzieje na dobry wynik. Pod koniec wyścigu problem z akumulatorem – który dotknął także pozostałych kierowców – zmusił Stoffela do zatrzymania się na poboczu toru.
Zobacz: Nowe samochody DS Automobiles
Z trzema punktami zdobytymi w dwóch wyścigach w Misano, DS Automobiles kontynuuje gromadzenie punktów. Francuski konstruktor premium i jego partner PENSKE AUTOSPORT zajmują obecnie piąte miejsce w prowizorycznej klasyfikacji zespołów.
Kolejna runda Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA odbędzie się na tle historii i splendoru. W pełni elektryczna seria zmierza teraz na legendarny tor uliczny w Monako, jeden z najbardziej znanych torów na świecie. Wyścig ósmy (z łącznie 16) odbędzie się za dwa tygodnie, 27 kwietnia.
„Wyjeżdżamy z długiego weekendu w Misano w pełni świadomi naszych wyników, ale także z pewną frustracją, że nie zdobyliśmy wystarczającej liczby punktów. To prawdziwy wstyd, ponieważ byliśmy konsekwentnie szybcy w kwalifikacjach, ale napotkaliśmy trudności w wyścigach, co było głównie spowodowane czynnikami zewnętrznymi. Nasze doskonałe wyniki w kwalifikacjach stanowią solidną podstawę, na której możemy budować wyścigi, które jeszcze przed nami” – skomentował wyścig Eugenio Franzetti, dyrektor DS Performance.
„Dzień rozpoczął się dobrze od kolejnego świetnego występu zespołu w kwalifikacjach. Wyraźnie zrobiliśmy krok naprzód w tym obszarze i chciałbym pogratulować tego całemu zespołowi. Jeśli chodzi o wyścig, musimy dokładnie zrozumieć, co się stało. Nie wiem, czy popełniliśmy strategiczny błąd w korzystaniu z trybu ataku, ale straciłem kilka miejsc w ciągu zaledwie dwóch okrążeń i znalazłem się w dalszej części stawki. Przy zarządzaniu energią wymaganym na tym torze, nie byłem w stanie nadrobić straconych pozycji. Nie wiem, czy to po prostu czysty pech, ponieważ nadal uważam, że podjęliśmy właściwe decyzje w tym momencie wyścigu. Incydent na ostatnim okrążeniu kosztował mnie więcej miejsc, ale w każdym razie udało nam się zdobyć kilka ważnych punktów” dodał Jean-Eric Vergne, mistrz Formuły E 2018 i 2019.
„Naprawdę wierzę, że nie zostaliśmy odpowiednio nagrodzeni w porównaniu do poziomu naszych wyników. Moje kwalifikacje były dziś lepsze. Byłem w stanie wziąć udział w pojedynkach i zakwalifikować się na szóstym miejscu, co było dobrym początkiem. Niestety straciłem wiele miejsc na pierwszych okrążeniach, potem miałem kontakt i musiałem zmienić przednie skrzydło. Potem pojawił się problem z akumulatorem, więc nie byłem w stanie dojechać do mety. Oczywiście jest element frustracji, ale nasz ogólny poziom wydajności jest zdecydowanie pozytywny. Będziemy kontynuować naukę i wrócimy silniejsi” – podsumował Stoffel Vandoorne, mistrz Formuły E z 2022 roku.
Najnowsze komentarze