-
Jeep prezentuje Gladiatora w wersji FarOut Final Edition, aby uczcić pożegnanie modelu, który zostanie wycofany z produkcji w ostatnim kwartale tego roku.
-
Pożegnanie Jeepa Gladiatora w Europie, dostępnego wyłącznie z silnikiem diesla, oznacza kolejny krok w procesie elektryfikacji marki Jeep – do 2025 roku na rynek trafią trzy (oprócz całkowicie nowego Avengera), w pełni elektryczne modele.
-
Śmiały i wszechstronny pickup oferuje DNA Wranglera, a więc niezrównane możliwości terenowe i poczucie wolności podczas jazdy z otwartym dachem.
-
Oparta na Gladiatorze Overland, wersja FarOut Final Edition oferuje wysokiej jakości, praktyczne elementy, takie jak skórzane podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera oraz podgrzewaną kierownicę, przednie i tylne światła LED, nagłośnienie Alpine Premium Audio oraz 3-częściowy hardtop w kolorze nadwozia, pozwalający na poszukiwanie przygód na świeżym powietrzu.
Od momentu pojawienia się na rynku w 2021 roku, Jeep Gladiator zawsze wyróżniał się w swoim segmencie. Potrafiący sprostać zarówno praktycznym potrzebom związanym z przewozem ładunków, jaki i, dzięki dużej wszechstronności, doskonale sprawdzający się w czasie wolnym i podczas codziennego funkcjonowania, ten lifestylowy terenowy pickup pozwalał klientom wyróżniać się i w każdej chwili żyć pełnią życia, bez żadnych ograniczeń i kompromisów.
Jeep zaprojektował wyjątkową wersję FarOut Final Edition, aby uczcić definitywne zakończenie sprzedaży Jeepa Gladiatora w Europie, będące następstwem przechodzenia marki na w pełni elektryczne napędy.
„Jeep Gladiator to najbardziej kultowy pickup Jeepa” – powiedział Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie – „a wersja FarOut Final Edition to hołd dla jego popularności i sukcesu. Priorytetem marki Jeep jest obecnie elektryfikacja całej gamy pojazdów, w tym produkcja trzech nowych w pełni elektrycznych samochodów, które zostaną wprowadzone na rynek europejski w 2025 roku”.
Dziedzictwo marki
Po prawie 30 latach od wprowadzenia na rynek ostatniego pickupa – Jeepa Comanche’a (lata 1986-1992), premiera Jeepa Gladiatora w Europie oznaczała wielki powrót marki do segmentu pickupów. Gladiator przywrócił markę do grona pickupów, idealnie wpasowując się w dziedzictwo marki Jeep – tradycji sięgającej 1947 roku, kiedy Willys Overland zaprezentował jednotonowego pickupa z napędem na cztery koła, bazującego na modelu CJ-2A.
Po pierwszym pickupie, na przestrzeni 50 lat pojawiły się różne modele, które łączyły wspólne cechy, takie jak solidność, wszechstronność i niezawodność. Ta ugruntowana tradycja jest kontynuowana teraz przez Gladiatora, bardzo wszechstronnego pickupa oferującego DNA Jeepa Wranglera pod względem niezrównanych możliwości terenowych i wolności podróżowania pod gołym niebem.
Jednocześnie, dzięki połączeniu zaawansowanej technologii, mocnego i niezawodnego silnika, wygody, funkcjonalności i elastyczności w przewożeniu ładunków, jest to model specjalnie zaprojektowany i skonstruowany tak, aby był w 100% pickupem oferującym możliwości kryjące się pod hasłem „Go Anywhere, Do Anything”.
FarOut Final Edition: autentyczny design i możliwości Jeepa skoncentrowane na wysokiej jakości
Zbudowany na bazie wersji wyposażenia Jeepa Gladiatora Overlanda, FarOut Final Edition charakteryzuje się surowym, charakterystycznym designem, który jest natychmiast rozpoznawalny dzięki tradycyjnym elementom stylistycznym Jeepa, takim jak na przykład legendarny siedmioszczelinowy grill przejęty z Wranglera, oraz specyficznym detalom. Metalowy emblemat „FarOut Edition” na pokrywie tylnej i czarne naklejki na błotnikach nad nadkolami nadają tej wersji specjalnej jeszcze bardziej zdecydowanego charakteru. Dla zapewnienia autentycznego i niepowtarzalnego stylu nadwozia, Jeep Gladiator FarOut oferuje w standardzie także przyciemnione szyby z filtrem przeciwsłonecznym i 18-calowe felgi aluminiowe Granite Crystal z czarnym, błyszczącym wykończeniem. Funkcjonalne i praktyczne czarne boczne progi rurowe Mopar dopełniają off-roadowy wygląd, charakterystyczny dla modelu z edycji specjalnej. 3-częściowy składany dach hard top lakierowany w kolorze nadwozia i podsufitka hard top Mopar, oferowane również jako standardowe wyposażenie, zapewniają maksymalną swobodę podróżowania o każdej porze roku, zarówno w mieście, jak i poza utartymi szlakami.
Wnętrze Jeepa Gladiatora łączy autentyczną stylistykę, komfort i wszechstronność dzięki licznym schowkom. W pełni zmywalna kabina to kolejna ekskluzywna cecha w tym segmencie. Aby podkreślić charakter premium wnętrza, seria specjalna FarOut oferuje w standardzie skórzane fotele McKinley, podgrzewane siedzenia i podgrzewaną kierownicę. Ponadto powłoka ochronna pokrywająca skrzynię ładunkową zabezpiecza ładunek, a jednocześnie zapewnia dodatkową personalizację.
Jeep Gladiator wyróżnia się również wszechstronnością i funkcjami przyjaznymi dla użytkownika, które zostały dodatkowo ulepszone dla serii specjalnej FarOut Final Edition. Należą do nich m.in. dostępny w standardzie 9-głośnikowy system audio Premium Alpine z tylnym subwooferem, światła LED, system passive entry i zapalniczka samochodowa. Gladiator FarOut oferuje ponadto szereg systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz ochrony: oferowane w standardzie systemy bezpieczeństwa obejmują alarm, system wykrywania martwego pola (Blind Spot Detection), system ostrzegania przed kolizją przy każdej prędkości (Full Speed Forward Collision Warning), adaptacyjny tempomat i automatyczne sterowanie światłami drogowymi.
Zgodnie ze strategią upraszczania, wprowadzoną przez markę Jeep, oraz w celu zapewnienia klientom prostej i intuicyjnej oferty, dostępne są dwa pakiety umożliwiające dodatkową personalizację Jeepa Gladiatora FarOut: Cargo Group (zawierający zamykany schowek pod tylną kanapą, konwerter o mocy 400 W i gniazdko 230 V AC) oraz Dual Top Group (w którym miękki dach Soft Top jest dostarczany razem z twardym dachem Hard Top). Opcje dodatkowe obejmują kamerę terenową z widokiem z przodu i z tyłu, zwijaną roletę i twardą, 3-częściową pokrywę skrzyni ładunkowej. Dostępna paleta kolorów nadwozia obejmuje siedem kolorów: biały Bright White, czarny Black, żółty High Velocity, srebrny Silver Zynith, szary Sting Grey, zielony Sarge Green i niebieski Hydro Blue.
Potężny silnik diesla V6 o pojemności skokowej 2.987 cm³ generuje moc 194 kW przy 3.600 obr./min. i imponujący maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 1.400 obr./min. Silnik współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP75, umożliwiającą optymalizację mocy silnika podczas jazdy w terenie i zapewniającą płynne, wydajne dostarczanie mocy w czasie podróżowania autostradą. Jeep Gladiator jest również wyposażony w przełożenie osi 3,73 i dwubiegową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1 oraz system „shift on the fly” (przełączanie podczas jazdy), zapewniający legendarne możliwości i bezpieczeństwo.
Pożegnanie Jeepa Gladiatora w Europie stanowi kolejny krok w elektryfikacji marki Jeep – która do 2025 roku, oprócz wprowadzonego niedawno na rynek nowego Avengera, obejmie trzy w pełni elektryczne modele, w tym Jeepa Recon i Wagoneera-S. Jako wkład marki Jeep w realizację celów Stellantis w zakresie osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto, do końca roku 2030 wszystkie samochody marki Jeep dostępne w sprzedaży na rynku europejskim będą w 100% elektryczne.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze