Fiat Toro, pick-up produkowany przez koncern Stellantis na rynki Ameryki Łacińskiej, osiągnął właśnie kolejny kamień milowy w sprzedaży: w samej tylko Brazylii sprzedano już 400.000 egzemplarzy. Co więcej, są też inne powody do świętowania. Rok 2022 Fiat Toro zamknął jako lider wśród średnich pick-upów, z praktycznie 80% udziałem w swoim segmencie. W efekcie model ten pozostaje absolutnym liderem w swoim segmencie, także w I kwartale 2023 roku.
Najlepszy wynik w bieżącym roku w rynku ogółem Fiat Toro osiągnął w marcu. Kończący pierwszy kwartał miesiąc zakończył z 5.600 sprzedanymi egzemplarzami (o 75% więcej niż w poprzednim miesiącu).
„Od czasu swojej premiery Fiat Toro był bardzo ważnym modelem w portfolio Fiata. Było to bardzo istotne, zwłaszcza w kontekście repozycjonowania, które marka konsoliduje na rynku, poprawy postrzegania wartości i potwierdzenia swojej pozycji lidera w regionie” – mówi Herlander Zola, starszy wiceprezes Fiata w Ameryce Południowej.
W 2016 roku model Toro zaprezentował koncepcję Sport Utility Pick-up (SUP), łącząc siłę i solidność pick-upów z komfortem, technologią i prowadzeniem SUV-ów. Od tego czasu segment zyskał nowe modele i stał się coraz bardziej konkurencyjny, ale jedno się nie zmieniło: Toro pozostaje numerem jeden w swojej kategorii. Nawiasem mówiąc, radzi sobie również dobrze na ogólnym rynku pick-upów, ustępując jedynie swojemu krewniakowi, Fiatowi Stradzie (na zdjęciu poniżej).
To wszystko dlatego, że Toro to prawdziwy pick-up: gotowy na każdy ładunek. Do tego stopnia, że ma największą skrzynię i ładowność w swojej kategorii. Nic dziwnego, skoro może zmieścić 937 litrów o masie do 750 kg w wersjach napędzanych silnikiem flex-fuel i 1 tonę w wersjach z silnikiem Diesla, a także holować 400 kg.
A wszystko to bez rezygnacji z komfortu, wydajności i solidności. Warto dodać, że Fiat Toro posiada tylne zawieszenie Multilink, najmocniejsze i najwygodniejsze w segmencie. Ponadto dwuczęściowe otwieranie skrzyni ładunkowej (na boki, zamiast tradycyjnej opuszczanej burty) gwarantuje większą praktyczność w codziennym użytkowaniu, ergonomię i zero wysiłku.
Trzy wersje pick-upa są wyposażone w silnik Turbo 270 Flex, najnowocześniejszy, najmocniejszy i osiągający najwyższy moment obrotowy turbo flex produkowany w Brazylii, o mocy 185 KM i 270 Nm. Aby zaspokoić gusta wszystkich konsumentów oraz potrzeby związane z transportem, pracą lub wypoczynkiem, oferuje również wersje z silnikiem wysokoprężnym, które są wyposażone w turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 16 V o momencie obrotowym 357 Nm (MultiJet II), w połączeniu z wyrafinowaną i wydajną najnowocześniejszą automatyczną skrzynią biegów o 9 przełożeniach oraz w napęd 4×4.
Najbardziej zaawansowany technologicznie na rynku Toro jest wyposażony w Fiat Connect////Me, jeden z najnowocześniejszych, najbardziej wydajnych i technologicznych systemów łączności, mający na celu jak najlepszą użyteczność i bezpieczeństwo klienta. Warto zaznaczyć, że platforma ta oferuje darmowe usługi przez 12 miesięcy, najdłuższy okres próbny na brazylijskim rynku. Ponadto pick-up jest wyposażony również w centrum multimedialne z ekranem o przekątnej 10,1”, dwustrefową klimatyzację oraz w kilka systemów typu ADAS (m.in. ostrzeżenie o kolizji czołowej, AEB i ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu).
Warto też pamiętać, że jednym z powodów, z jakich Toro podbiło brazylijski rynek, był jego autentyczny design. Za swój projekt zdobył wiele krajowych i międzynarodowych nagród, takich jak iF Design Award i Red Dot Design Award. Przy uderzającym i odważnym wyglądzie, wymiary pick-upa są takie same dla wszystkich wersji: 4.945 mm długości, 1.845 mm szerokości i 1.678 mm wysokości. Samochód posiada również w pełni diodowe światła, w tym te do jazdy dziennej, koła o średnicy do 18” i skórzane fotele z elektryczną regulacją.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze