Lancia wybrała swoich pierwszych dealerów z Europy. Pochodzą z Hiszpanii, Francji, Niemiec, Holandii, Belgii i Portugalii. Na liście nie ma na razie Polski.
„Dzisiejszy dzień oznacza kolejny krok naprzód w renesansie Lancii, który ma uczynić ją pożądaną, szanowaną i wiarygodną marką na europejskim rynku premium. Po ogłoszeniu 10-letniego planu strategicznego, zaprezentowaniu nowego logo i zastosowaniu nowej identyfikacji w pierwszym włoskim salonie, spotkaliśmy się w Turynie ze wszystkimi potencjalnymi nowymi detalistami, którym przedstawiliśmy naszą strategię i plan internacjonalizacji. Lancia wyznaczyła teraz pierwszych 40 dealerów w sześciu krajach: Hiszpanii, Francji, Niemiec, Holandii, Belgii i Portugalii. Będą to pierwsze rynki, na których Lancia wyląduje, wraz z pojawieniem się nowego Ypsilona” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
„Do pierwszej połowy 2024 roku zamierzamy powołać 70 nowych dealerów w takiej samej liczbie miast europejskich. Nasz będzie innowacyjny model dystrybucji charakteryzujący się bezkompromisową jakością: wyselekcjonowana liczba sprzedawców, bez konieczności posiadania dużych salonów. Zamiarem jest utrzymanie wysokiego poziomu jakości, zarówno online, jak i offline. Dziś Lancia pisze kolejny rozdział w swojej historii, oczekując na następne wydarzenie…”.
Proces powrotu na rynki międzynarodowe
Nowa sieć Lancia zaczyna się tutaj: to kolejny krok w procesie internacjonalizacji marki, która przyjęła kilka głównych kryteriów wyboru krajów i ich sieci dystrybucji. Pierwszym z nich jest miłość i pasja do „Made in Italy”, a pierwsze miejsca zajmują Hiszpania, Belgia, Francja i Portugalia. Drugim jest wielkość sprzedaży online, gdzie Holandia i Niemcy są na pierwszym miejscu.
Proces reorganizacji modelu dystrybucji rozpoczął się od prezentacji nowej identyfikacji we flagowym sklepie w Mediolanie. Zmiana ta zostanie zakończona w całej sieci włoskiej i zagranicznej do pierwszej połowy 2024 roku, do momentu wprowadzenia na rynek nowego Ypsilona.
Nowy, wydajny i innowacyjny model dystrybucji obejmuje wybraną liczbę dealerów i opiera się na kluczowej koncepcji Renesansu Lancii: bezkompromisowej jakości. Nowe salony zapewnią klientom całkowicie wciągające doświadczenie, zarówno w trybie online, jak i offline, odtwarzając „domowe uczucie” przy użyciu materiałów, kolorów i dbałości o szczegóły, inspirowanych włoską architekturą i wzornictwem.
Mapa drogowa Lancii
Lancia ma solidną i ambitną mapę drogową, w której dokonuje się szybki postęp zgodnie z założeniami planu strategicznego Stellantis „Dare Forward”. Celem jest uczynienie z Lancii wiarygodnej, szanowanej i pożądanej marki na europejskim rynku premium, opierającej się na trzech podstawowych filarach: elektryfikacji, jakości i zrównoważonym rozwoju.
10-letni plan strategiczny Lancii przewiduje wprowadzenie trzech nowych modeli, jednego co dwa lata, począwszy od 2024 roku wraz z wprowadzeniem Nowego Ypsilona. Od 2026 roku Lancia będzie wprowadzać wyłącznie modele w 100% elektryczne, a od 2028 roku będzie sprzedawać wyłącznie samochody w 100% elektryczne.
Najnowsze komentarze