Rajd Orlen, ostatnią, siódmą w tym sezonie eliminację Rajdowego Pucharu Peugeot wygrali Grzegorz Kostka i Paweł Pochroń. Tytuł Mistrzów Polski po raz pierwszy w karierze zdobyli Marcin i Michał Dobrowolscy.
Zgodnie z przypuszczeniami, rywalizacja pięciu załóg, które stanęły na starcie Rajdu Orlen była bardzo emocjonująca. Bracia Dobrowolscy, aby zająć w rozgrywkach pierwsze miejsce musieli osiągnąć metę.
W podobnej sytuacji byli Michał Streer i Krzysztof Janik – im z kolei nawet piąta pozycja gwarantowała tytuł wicemistrzowski. O trzecie miejsce rywalizowali jeszcze wiąż Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz oraz Przemysław Zabrocki i Paweł Skrzywan.
Pierwszy odcinek specjalny – Superoes na ulicy Mostowej w Płocku o długości niespełna dwóch kilometrów przeniósł pierwsze niespodzianki. Marcin i Michał pojechali bowiem dość asekuracyjnie i zajęli dopiero piąte miejsce. Zwyciężyli Zabrocki i Skrzywan przed Grzegorzem Kostką, który wystartował z nowym pilotem – Pawłem Pochroniem oraz Dąbrowskim i Staszem.
Na drugim odcinku wszystko powróciło jednak do normy – bracia Dobrowolscy wyraźnie przyspieszyli, wygrali odcinek i awansowali na drugie miejsce w klasyfikacji. Po sukcesie na kolejnej próbie zostali liderami. Przewagę utrzymali do końca pierwszego etapu, choć po sześciu OS-ach Grzegorza Kostkę i Pawła Pochronia wyprzedzali zaledwie o trzy sekundy. Trzeci byli Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz. Michał Streer i Krzysztof Janik przegrywali z Przemkiem Zabrockim i Pawłem Skrzywanem.
Drugi etap okazał się pechowy dla Marcina i Michała, którzy już na pierwszej próbie stracili przodownictwo na rzecz Kostki i Pochronia. Bracia jechali jednak spokojnie, mając cały czas na uwadze sporą przewagę punktową w klasyfikacji nad rywalami. Dlatego spadek o kolejną pozycję na ósmym odcinku nie miał dla nich większego znaczenia.
Słabnąca moc motoru spowodowała jednak, że załoga po kolejnym, kończącym pierwsza pętle OS-ie postanowiła wycofać się z rywalizacji. System Superally sprawił, że Marcin i Michał zostali sklasyfikowani, a piąta pozycja zapewniła im zdobycie tytułu Mistrzów Polski.
W tym momencie na prowadzeniu byli Kostka i Pochroń, którzy o 20,3 sekundy wyprzedzali Dąbrowskiego i Stasza. Trzecie miejsce zajmowali Zabrocki i Skrzywan, czwarte – Streer i Janik.
Końcówka zawodów była emocjonująca. Ostro zaatakowali bowiem Tomek i Igor, którzy „postraszyli” konkurentów. Ostatecznie Kostka i Pochroń pokonali Dąbrowskiego i Stasza zaledwie o 6,5 sekundy.
Trzecie miejsce zajęli Zabrocki i Skrzywan, czwarte – Streer i Janik.
Było to drugie pod rząd zwycięstwo Grzegorza Kostki w 2007 roku (poprzednio z Tomaszem Tkaczem). Ponadto w tym sezonie wygrywali Dobrowolscy (trzykrotnie) i Dąbrowski ze Staszem (dwukrotnie).
Marcin i Michał Dobrowolscy oprócz tytułu Mistrzów Polski otrzymają podczas uroczystego zakończenia sezonu główną nagrodę za zwycięstwo w RPP – kluczyki do samochodu Peugeot 206. Drugi w klasyfikacji Michał Streer otrzyma 15 tysięcy złotych, a trzeci: Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz – 10 tysięcy złotych. Ci ostatni pokonali Przemysława Zabrockiego różnicą sześciu punktów.
Ostatecznie w ostatniej, dziewiątej edycji Rajdowego Pucharu Peugeot sklasyfikowanych zostało ośmiu kierowców. W przypadku, gdy w ciągu całego sezonu załoga jeździła w jednakowym składzie, w punktacji znajdują się obaj zawodnicy (także pilot), co wynika z regulaminu RSMP.
A tak wyglądają wyniki osiągnięte przez załogi (kierowców) podczas całego sezonu.
Miejsce | Kierowca, Pilot | I | II | III | IV | V | VI | VII | Suma punktów |
1. | Marcin Dobrowolski, Michał Dobrowolski | 25 | 25 | 25 | 22 | 18 | 18 | 16 | 149 |
2. | Michał Streer | 16 | 16 | 22 | 20 | 22 | 22 | 18 | 136 |
2. | Tomasz Dąbrowski, Igor Stasz | 20 | Ns. | 18 | 25 | 25 | 16 | 22 | 126 |
4. | Przemysław Zabrocki | Ns. | 22 | 20 | 18 | 20 | 20 | 20 | 120 |
5. | Grzegorz Kostka | 22 | 18 | Ns. | Ns. | Ns. | 25 | 25 | 90 |
6. | Kamil Butruk, Maciej Wilk | 18 | 20 | 16 | 0 | Ns. | Ns. | Ns. | 54 |
7. | Kacper Puszkiel, Alicja Konury | 14 | Ns. | Ns. | Ns. | Ns. | Ns. | Ns. | 14 |
8. | Janusz Majek, Krzysztof Maskalan | 0 | 14 | Ns. | Ns. | Ns. | Ns. | Ns. | 14 |
UWAGA. W przypadku zmiany pilota podczas sezonu, klasyfikowany jest tylko kierowca. | |||||||||
Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze