Według danych Dataforce Citroën osiągnął w marcu imponujący udział w rynku we Włoszech wynoszący 4,39%, przekraczając poziom 4,3% trzeci miesiąc z rzędu. To wynik podkreślający solidność i konsekwentność działania francuskiej marki na terenie tego kraju.
Kluczowym filarem tego sukcesu jest Citroën C3, który niezmiennie wyróżnia się jako jeden z najpopularniejszych samochodów. C3 uplasował się na trzeciej pozycji w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech w swoim segmencie, z udziałem w tym segmencie na poziomie 12,8%, co oznacza wzrost o około 1,7 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W związku ze zbliżającą się premierą Nowego Citroëna ë-C3 i Nowego Citroëna C3, aktualna wersja C3 utrzymała ważną pozycję na rynku włoskim, zajmując w sumie czwarte miejsce z udziałem 2,54% w całym rynku, co oznacza wzrost o 0,31 % w porównaniu do 2023 roku.
Pozytywny trend w kierunku mobilności elektrycznej nadal się umacnia, a Citroën e-C4 i e-C4 X znajdują się w pierwszej trójce w swoim segmencie wśród osób prywatnych z udziałem 20,61%, co oznacza wzrost o 17% w porównaniu do roku poprzedniego.. Zachęty Easy Citroën potwierdzają, że są zasadniczym elementem tego sukcesu, zachęcając coraz większą liczbę konsumentów do stosowania zrównoważonych rozwiązań elektrycznych.
Sukces Citroëna Ami – w 100% elektrycznego – trwa
Citroën AMI w dalszym ciągu umacnia swoją pozycję króla wśród minisamochodów elektrycznych, z udziałem w segmencie na poziomie 61%, utrzymując pozycję lidera nawet przy uwzględnieniu wszystkich źródeł napędu (udział na poziomie 32%).
Niezwykle pozytywny kwartał
Doskonałe wyniki marca potwierdzają pozytywny trend pierwszego kwartału i kluczową rolę rynku włoskiego dla Citroëna, drugiego po francuskim najważniejszego rynku na świecie dla marki.
W ujęciu szczegółowym udział tej pierwszej części 2024 roku rośnie o 0,24 punktu procentowego w porównaniu do 2023 roku, osiągając 4,56%. Udział w rynku wśród klientów prywatnych wynosi 4,78%, co plasuje Citroëna na ósmym miejscu w rankingu.
Zobacz, jak w pierwszym kwartale 2024 roku Citroën sprzedawał się w Polsce
Jeśli chodzi o modele, C3 rośnie zarówno pod względem udziału w rynku o 0,7 pkt. w porównaniu do 2023 roku i plasuje się na podium całego rynku z udziałem na poziomie 2,77%, jak i udziału w segmencie, gdzie zajmuje drugie miejsce z 13,7% (+3,76 punktu procentowego w porównaniu do 2023 roku).
Citroën e-C4 i ë-C4 X mają udział w segmencie na poziomie 22,19% wśród osób prywatnych i zajmują drugie miejsce w segmencie.
Ami jest także pierwszy w klasyfikacji kwartału z udziałem na poziomie 33% uwzględniając wszystkie rodzaje napędów, oraz 56%, biorąc pod uwagę wyłącznie mikropojazdy elektryczne. Dlatego też elektryczna oferta Citroëna nie tylko doskonale dostosowuje się do potrzeb zrównoważonego rozwoju, ale jest stale wzbogacana, zarówno pod względem pojazdów, jak i produktów finansowych oraz inicjatyw, które odzwierciedlają namacalne zaangażowanie w bardziej zrównoważoną przyszłość, a włoscy klienci pokazują, że doceniają to zaangażowanie marki.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze