Dość późno MOTOR zajął się drożyzną na stacjach paliw – jakoś niespecjalnie się tym przejmował przez ostatnie miesiące, a temat poruszył teraz, w tygodniu, kiedy wreszcie delikatnie spadła cena benzyny, a nawet drgnęła w dół cena oleju napędowego. Szybcy są… Na okładce aktualnego numeru pokazano Peugeota 408 i tu rzeczywiście zareagowali z refleksem, ale jest to jedyny samochód spośród tych, które pozostają w spektrum naszego zainteresowania.
MOTOR nr 26 (3601) z 27.VI.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: prawie 7,3 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4 Cactus, 3 Crossback, 206, 207, 2008, 308, 3008, 408, 508, Captur, Megane, GT X-Over, Bigster, Duster, Astra
I owa 408-ka jest samochodem, któremu MOTOR poświęcił pierwszy artykuł w aktualnym wydaniu. Materiał ten znajdziecie na stronach 4-5. Okraszono go kilkoma zdjęciami, a w tekście pojawiły się wzmianki o modelach 308, 3008 i 508. 408-ka jest przestronna, atrakcyjnie wystylizowana i oferuje dużą przestrzeń ładunkową. Do tego ma 18,9-centymetrowy prześwit, ale relatywnie niewielką wysokość (148 cm). Spory rozstaw kół i duży rozstaw osi obiecują niezłą dynamikę, acz tu sporo do powiedzenia będą miały także masa własna oraz zespoły napędowe. A te ostatnie będą praktycznie tożsame z tym, co jest dostępne w 308-ce. O bogate wyposażenie też nie ma się co martwić – to domena francuskich marek.
Na stronie 6. MOTOR wspomina o nowym logotypie Dacii, który wkrótce trafi wreszcie na samochody, a nie tylko do materiałów prasowych i – sukcesywnie – na fasady salonów dealerskich. Pokazano małe zdjęcie Dustera.
Na tej samej stronie wspomniano też Nissana GT-R, ostatniego, jaki trafi na polski rynek.
Niżej MOTOR pisze krótko o specjalnej serii Citroëna C3 Aircross Rip Curl.
Interesujące nas modele pojawiły się też w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster, DS 3 Crossbacka, Nissana X-Traila oraz Peugeoty 3008 i 408.
Na tej samej stronie znajdziecie też tabelką z listą dziesięciu najpopularniejszych w Europie SUV-ów i crossoverów w kwietniu bieżącego roku. Na czwartym miejscu sklasyfikowano Peugeota 2008, który wyprzedził Dacię Duster, z kolei miejsca siódme i ósme zajmowały odpowiednio Renault Captur i Peugeot 3008.
W artykule poświęconym wysokim cen paliw (strony 22-27) zawarto porady, jak sobie z tym radzić. Wymieniono też dziesięć oszczędnych aut, a w tej grupie znalazły się Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech, Peugeot 508 1.6 HDi oraz Renault Megane 1.6 dCi. Z kolei wśród modeli dobrze znoszących instalacje LPG pokazano Alfę Romeo Giuliettę 1.4, Opla Astrę 1.4 Turbo i Peugeota 207 1.4. Znalazło się też miejsce na zdjęcia Dacii Duster, Mitsubishi i-MiEV oraz kawałka tyłu Fiata 500.
Peugeota 206 widać z kolei na zdjęciu zamieszczonym na stronie 29.
Pięć stron dalej natkniecie się na zdjęcie Peugeota 308 CC.
W dziale Używane na stronie 36. MOTOR ocenia Alfę Romeo Stelvio. Źle oceniono ceny zakupu, poniżej średniej zużycie części i ich ceny, za przeciętne uznano komfort jazdy i hałas, ale też dostępność części, koszty serwisu i jego dostępność. Z kolei notę powyżej średniej przyznano za przestronność wnętrza, pojemność bagażnika, jakość materiałów i bezawaryjność. Najwyżej oceniono wyposażenie, osiągi oraz wygląd i styl.
Krótka notatka o silnikach rodziny Prince znalazła się na stronie 37. MOTOR pisze, że w przypadku znalezienia interesującego auta z taką jednostką nie ma co wybrzydzać – koszty wymiany rozrządu powinny się zamknąć w kwocie nie wyższej, niż 3.000 zł (robocizna i części), więc jeśli samochód jest interesujący, to nie należy z niego rezygnować.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze