środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-05-19
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
2.7k 112
56
2.4k
UDOSTĘPNIEŃ
8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Jeśli zastanawiacie się nad zakupem Mazdy 3 z benzynowym silnikiem Skyactive-G to prawdopodobnie zainteresuje Was porównanie osiągów tego samochodu z Renault Megane 1.3 TCe.

Mazda intensywnie reklamuje swoją technologię Skyactive-G. „Nasi konstruktorzy wiedzą, że wydajność paliwowa jest równie istotna jak osiągi. Stąd przełomowa metoda projektowania silników, która pozwala Ci usiąść wygodnie, odprężyć się i skoncentrować na czystej przyjemności prowadzenia. Każdy element samochodu został przeprojektowany tak, by zapewnić niższe zużycie paliwa i jak najlepszą dynamikę. To właśnie technologia SKYACTIV” – czytamy na stronach japońskiego producenta. A jak jest naprawdę?

Wiele osób, które dało się skusić reklamą, zdaje się być zaskoczonymi, że są to silniki wolnossące, w których bardzo trudno przekroczyć granicę 100Nm z litra pojemności. Maździe się akurat to udało – w przypadku silnika 2.0 165 KM maksymalny moment obrotowy wynosi 106,4Nm/litr. Jednak jeśli porównamy taką jednostkę do znakomitego 1.3 TCe produkcji Renault, to Japończyk wypada bardzo blado.

Materiał powstał przy współpracy z Vitesse – firmą zajmującą się tuningiem elektronicznym samochodów. Dogodnie położona w centrum kraju w pobliżu skrzyżowania autostrady A1 i drogi S8 firma Vitesse zaprasza Czytelników Francuskie.pl do skorzystania z usług tuningu elektronicznego, przygotowywanego indywidualnie dla danego modelu samochodu. Wycena e-mailem, wystarczy napisać na adres [email protected] aby otrzymać propozycję zwiększenia mocy w swoim samochodzie. Oferta dotyczy wszystkich marek – nie tylko francuskich.

W praktyce moc jest faktycznie zbliżona, ale moment obrotowy – mimo szeroko reklamowanych technologii Mazdy – jest zawstydzająco niski przy francuskim silniku. Ten pokazuje swoją wyższość już od 1.650 obr/min, a w zakresie 2200-2400obr/min mniejszy silnik jest aż o ponad połowę mocniejszy! Różnica ta maleje wraz ze wzrostem obrotów, więc tak naprawdę dwa silniki o niemal tej samej mocy będą oferowały podobne przyspieszenia jedynie w najwyższym zakresie obrotów, co mogłoby się przydać na torze wyścigowym, jednak w codziennej eksploatacji różnica na korzyść mniejszej jednostki będzie ogromna.

Tak to przedstawia się na hamowni: wyraźnie widać, że silnik Renault o mocy 160 KM ma przewagę:

Materiał przygotowany wspólnie z firmą Vitesse.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.9 45 głosy
Ocena artykułu
Tagi: MeganeRenault
Udostepnij955Tweet597Udostepnij167
Poprzedni

Automatyczna skrzynia biegów Aisin PSA EAT6. Opinie, trwałość, koszty i awarie

Następny

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Dyrektor generalny, Carlos Tavares, rozpoczyna nową erę Stellantis w Indiach

Radioplayer France w samochodach Renault Megane E-Tech i Austral

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
56 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
56
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.