Mobilize PowerBox to rozwiązanie do ładowania, które dostosowuje się do wszystkich instalacji elektrycznych, zarówno jednofazowych, jak i trójfazowych. Można go zainstalować wewnątrz lub na zewnątrz, na ścianie lub na stojaku. W domu może być używany jako część domowego ekosystemu elektrycznego, ponieważ posiada dynamiczny system zarządzania energią, który moduluje moc ładowania w zależności od dostępnej mocy, unikając jakichkolwiek zakłóceń w domu.
Mobilize PowerBox działa na prąd zmienny (AC). Zapewnia moc ładowania do 22 kW, w zależności od instalacji elektrycznej i pojemności ładowania pojazdu. Mobilize PowerBox jest kompatybilny ze wszystkimi pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi typu plug-in wyposażonymi w gniazdo typu 2.
Zobacz: Aktualności ze świata Renault. Codziennie
Mobilize PowerBox jest dostępny w czterech wersjach, aby zaspokoić różne potrzeby osób prywatnych i profesjonalistów:
- Wersja UNO: dla klientów prywatnych poszukujących prostego, bezpiecznego rozwiązania do ładowania w domu.
- Wersja UNO PLUS: dla infrastruktury zainstalowanej w firmach lub kondominiach. Zawiera czytnik kart RFID, aby zapewnić, że tylko autoryzowani użytkownicy mają dostęp do ładowania. Zapewnia to menedżerom lepszą identyfikowalność użytkowania.
- Wersja UNO PRO: dla punktów ładowania, które są dostępne publicznie i dla punktów ładowania zainstalowanych w pomieszczeniach pracowników. Ta wersja jest wyposażona w czytnik RFID i licznik MID (Measurement Instruments Directive) do rozliczania energii elektrycznej. Licznik MID upraszcza zwrot wydatków służbowych pracowników, potwierdzając energię elektryczną zużytą podczas ładowania w domu.
- Wersja VERSO (dwukierunkowa): do ładowania pojazdu, ale także wysyłania energii elektrycznej z powrotem do sieci domowej i sieci publicznej. Ta wersja generuje znaczne oszczędności dla użytkowników. Dzięki technologii prądu zmiennego Mobilize PowerBox VERSO udostępnia dwukierunkowe ładowanie jak największej liczbie osób, pomagając zmaksymalizować wpływ inteligentnego zarządzania energią. Ten dwukierunkowy punkt ładowania będzie dostępny w momencie wprowadzenia na rynek samochodu elektrycznego Renault 5.
Wszystkie te wersje będą korzystać z automatycznych aktualizacji i zdalnej diagnostyki (FOTA, firmware over the air) za pośrednictwem połączenia WiFi lub Ethernet. Będą one wyposażone w bezpieczną wtyczkę typu 2 lub kabel o długości 6,5 m (poza Francją). Wersje UNO PRO i VERSO posiadają również połączenie 4G.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
Aplikacja „My PowerBox” do zdalnego sterowania i monitorowania ładowania
„My PowerBox” pozwala użytkownikom zdalnie kontrolować ładowanie i sprawdzać historię zużycia energii. Aplikacja umożliwia również użytkownikom odroczenie ładowania na noc (między północą a 6 rano), optymalizując koszt ładowania zgodnie z opcjami umowy na energię elektryczną. Ponadto użytkownicy będą mogli otrzymywać powiadomienia w aplikacji, dzięki czemu zawsze będą informowani o zakończeniu sesji ładowania. Aby zapobiec nieautoryzowanemu korzystaniu z punktu ładowania, klienci będą mogli zablokować dostęp do punktu ładowania z poziomu aplikacji.
Uproszczony proces zakupu ułatwiający przejście na pojazdy elektryczne
Zakup i instalacja punktu ładowania Mobilize PowerBox będą oferowane wszystkim klientom przy zakupie pojazdów elektrycznych w sieci Renault. Aby ułatwić przejście na mobilność elektryczną, będą oni mogli wybrać rozwiązanie ładowania „all-inclusive”, opracowane we współpracy z Mobilize Power Solutions: stała cena jest ustalana zgodnie z charakterystyką instalacji domowej, w szczególności lokalizacji punktu ładowania w stosunku do licznika energii elektrycznej, przy użyciu innowacyjnego narzędzia opartego na Mapach Google. Nie ma potrzeby wcześniejszej wizyty technicznej; ekspert Mobilize Power Solutions przeprowadza wcześniej prostą kontrolę wideokonferencji, aby upewnić się, że instalacja elektryczna klienta jest w porządku. Następnie planowane jest spotkanie w celu zainstalowania punktu ładowania przed dostarczeniem samochodu i w ciągu maksymalnie 45 dni roboczych od złożenia zamówienia.
Rozwiązanie oferowane jest na razie w Europie Zachodniej, ale Renault uruchomi również wkrótce usługi Mobilize w Polsce.
Najnowsze komentarze