Od momentu pojawienia się na rynku Peugeot 3008 marka wróciła do szczytowej formy w zakresie projektowania samochodów. Dzisiaj nawet osoby, które są krytycznie nastawione do francuskiej motoryzacji, zachwycają się – i słusznie! – designem Peugeot.
Peugeot postawił na bardzo ciekawą mieszankę: zdecydowany, nowoczesny design i jeszcze mocniejsze wnętrze z użyciem bardzo dobrej jakości materiałów wykończeniowych. Sama marka definiuje się jako aspirująca w stronę segmentu premium i wcale nie jest wykluczone, że w przyszłości takie przesunięcie będzie coraz bardziej widocznie. Dzisiaj Peugeot stara się całkiem skutecznie konkurować z mniejszymi modelami Audi czy BMW i pod względem designu i wykończenia wnętrza robi to całkiem skutecznie.
W tym momencie mogą się podnieść głosy krytyki, że jak to, że przecież Peugeot to marka popularna a premium to nie tylko design czy materiały, ale też cała otoczka, czy napędy. I zgadza się, marki premium starają się konkurować na wielu polach: wizerunku, napędów, traktowania klienta. Peugeot ma jednak nieco inne ambicje, nie próbując ścigać się tam, gdzie przyniosłoby to znaczny wzrost kosztów.
Peugeot 408 bardzo dobrze wpisuje się w plan Peugeot na poszerzenie grona klientów. W Europie samochody tej marki, takie jak 208, 2008 czy 3008 święcą triumfy i okupują czołowe miejsca w rankingu najchętniej kupowanych. W Polsce jest trudniej, bo rynek tu znacznie mniej zasobny a duża część sprzedaży wszystkich koncernów to reeksport, zaciemniający realny obraz siły nabywczej firm i klientów indywidualnych. Potencjał jednak jest i przy odrobinie wysiłku ze strony importera sprzedaż może pójść szybko w górę, wracając do kilkuprocentowych udziałów w rynku. Duże nadzieje wiązane są ze spodziewaną zmianą kierownica Stellantis Polska, które było już kilkukrotnie przekładane. Roberto Matteucci najwyraźniej nie potrafi znaleźć klucza do polskiego rynku i tutaj rzeczywiście potrzeba jest kogoś, kto lepiej zrozumie i wykorzysta możliwości, jakie są Polsce.
Peugeot swoimi najnowszymi samochodami wrócił w pewien sposób do tradycji rozpoczętych przez takie modele jak Peugeot 504, 205 czy 406. Eleganckie, wyróżniające się, nowoczesne i dobrej jakości auta zdobywały serca klientów wtedy i mogą zdobywać dzisiaj. Sukces jest w zasięgu ręki. Przełom w Peugeot pojawił się wraz z zapowiedziami koncepcyjnymi gdzieś w okolicach roku 2010 a prawdziwy hit rynkowy wjechał w 2016 – był to Peugeot 3008. Od tego momentu lew radzi sobie w Europie bardzo dobrze. Pozostaje tylko żałować, że 508 pojawił się tak późno – bo jest najpiękniejsze chyba auto w tego typu nadwoziu.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot. Sprawdź ofertę
Peugeot 408, najnowsze dziecko marki, ma duże szanse zająć sporą część rynku. Pokazuje to sukces konkurencyjnego modelu Arkana. Renault radzi sobie w naszym kraju bardzo dobrze – mamy więc nadzieję, że to co się udało Peugeot w Europie, uda się też w Polsce.
Najnowsze komentarze