Nagrodę dla Carlosa Ghosna przyznano w uznaniu jego zasług i wdrażaniu skutecznej strategii na rzecz międzynarodowej ekspansji na rynkach o wysokim potencjale wzrostu, zwłaszcza w momencie, gdy sprzedaż w eurostrefie powoli się kurczy. W roku 2011 sprzedaż Renault poza Europą wyniosła 43% całego wolumenu, czyli zauważalnie lepiej, niż rok wcześniej, gdy była to wartość tylko 37%. Warto też zauważyć, że ubiegły rok był rekordowy także dla Nissana w zakresie jego europejskiej sprzedaży. Jednocześnie partnerzy Aliansu zdecydowanie umocnili swoją pozycję na rynku rosyjskim i wyrośli przy okazji na lidera gamy aut elektrycznych w Europie.
„Jestem zaszczycony, że doceniono moją pracę przyznając mi nagrodę Eurostar” – powiedział Carlos Ghosn. – „Europa stoi przed poważnymi wyzwaniami w ciągu najbliższych kilku lat, ale jestem przekonany, że pozostanie kontynentem innowacyjnym i zrobi to, co jest konieczne, aby powrócić na ścieżkę wzrostu i dobrobytu”.
Bruno Ancelin został doceniony za kluczową rolę, jaką odegrał w sojuszu z AwtoWAZ, koncernem produkującym samochody marki Łada. W maju podpisano memorandum o współpracy pomiędzy Renault, Nissanem i RosTechnologies, na mocy którego powołano spółkę joint-venture z największym rosyjskim producentem samochodów. Za cel postawiono sobie uzyskanie 40% udziału w tamtejszym rynku nowych aut w roku 2015.
„Jestem bardzo zadowolony z otrzymania tej nagrody, co Ne byłoby możliwe bez zaangażowania całego zespołu pracującego w regionie Eurazji i w samej Rosji. Chciałbym skorzystać z okazji i podziękować wszystkim działom Renault, które wspierały nas swoją wiedzą, a także ludziom z AwtoWAZ, którzy pomagają nam uczynić ten region jednym z kluczowych wektorów w rozwoju naszej firmy” – skomentował Bruno Ancelin.
zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze