Dacia Duster to popularny w Polsce SUV. Jest jednym z najchętniej kupowanych nowych aut przez klientów indywidualnych. Wersja z fabryczną instalacją gazową wróciła już do konfiguratora marki. Ze 100-konnym silnikiem zasilanym LPG w najtańszym wydaniu kosztuje nieco ponad 70 tysięcy złotych.
Po kilku tygodniach przerwy do konfiguratora Dacii wrócił model Duster z fabryczną instalacją gazową. Najtańsza wersja z LPG nieco podrożała, ponieważ teraz, w stosunku do wersji benzynowej, do samochodu zasilanego autogazem trzeba dopłacić 2850 zł. Wersja benzynowa kosztuje 67.800 zł, natomiast LPG 70.650 zł. Mowa o najtańszej odmianie Dustera, czyli Essential.
Zobacz: Nowe samochody Dacia dostępne od ręki
Dacia Duster w tej wersji nie ma klimatyzacji, z wyposażenia uprzyjemniającego podróż jest za to radio cyfrowe z bluetooth. Kolumna kierownicy ma też w tej odmianie regulację wysokości i głębokości, to zmiana w porównaniu do poprzednich starszych wersji. Duster Essential posiada także relingi, których nie było w tańszej, ale wycofanej już ze sprzedaży odmianie Access.
Najtańsza wersja dostarczana jest w kolorze białym – pozostałe wymagają dopłaty, w zależności od koloru 2.500 lub 2.700 zł. Dopłaty wymaga także wspomniana wyżej klimatyzacja, która kosztuje dodatkowe 2.500 zł. W tej wersji jest to klimatyzacja manualna.
Zobacz: Dacia Duster 100 LPG
100-konny Duster z LPG, w zależności od stylu jazdy, pali pomiędzy 7 a 8 litrów gazu na 100 kilometrów przy łagodym traktowaniu. Wynik ten może się zwiększyć nieco przy prędkościach autostradowych, szczególnie przy pełnym załadowaniu auta. Dynamika 100-konnego silnika jest wystarczająca, nie można oczywiście oczekiwać sportowych osiągów, bo nie tego to auto zostało stworzone.
Warto również zwrócić uwagę, że w najnowszej wersji Duster ma nieco usztywnione zawieszenie w porównaniu do poprzednich generacji, co spodoba się osobom przesiadającym się z aut niemieckich, japońskich czy koreańskich.
Najnowsze komentarze