Jakiego napędu brakuje w ofercie Peugeot 5008? Elektrycznego oczywiście. Producent spod znaku lwa już niedługo nadrobi zaległości i wykona kolejny krok w kierunku całkowitej elektryfikacji gamy modelowej. Nowy e-5008 przechodzi testy na publicznych drogach.
Do polskiej oferty dołączył niedawno Peugeot 5008 wyposażony w układ miękkiej hybrydy, ale wraz z nadejściem kolejnej generacji modelu, producent z Sochaux wyposaży swojego SUV-a w silnik elektryczny. Samochód możemy zobaczyć na zdjęciach szpiegowskich opublikowanych przez motoryzacyjny Motor1.com. No tak, kamuflaż skrywa prawie cały model, ale od czego jest wyobraźnia? Pewną wskazówkę na temat wyglądu e-5008 daje nam e-3008, który jest świeżutką premierą spod znaku lwa.
Trzy pazury, które kształtują schemat reflektorów oraz nowe logo, to obowiązkowe elementy pozwalające dopasować pojazd do gamy modelowej Peugeota. Duży SUV musi jednak spełnić nie tylko wymagania estetyczne zresztą, o to raczej nie musimy się martwić, ale także praktyczne. Mamy nadzieję, że Peugeotowi nie przyjdzie do głowy zrezygnować z 7 miejsc siedzących i że na zmianach nie ucierpi przestrzeń bagażnika.
Zobacz także: Ile kosztuje Peugeot 5008 z nowym silnikiem mHEV 136 KM w Polsce? Cennik 2023
Nowa platforma SLTA Medium umożliwi zainstalowanie silnika elektrycznego. Jeśli Peugeot e-5008 otrzyma wszystkie jednostki mniejszego brata, to klient będzie miał do wyboru trzy opcje. Silnik o mocy 210 KM zostanie powiązany z akumulatorem o pojemności 73 kWh, który umożliwi pokonanie ok. 500 km na jednym ładowaniu. Wersja o zwiększonym zasięgu wykorzysta 230-konny motor oraz akumulator o pojemności 98 kWh. W tym przypadku Peugeot e-5008 będzie miał zasięg nawet do 700 km. Na szczycie gamy stanie wersja o mocy 320 KM z napędem na wszystkie koła. Debiut nowego e-5008 nastąpi najprawdopodobniej w przyszłym roku.
Źródło: Motor1.com
Najnowsze komentarze