Citroën HY to samochód znany chyba każdemu miłośnikowi motoryzacji oraz food trucków. Charakterystyczne nadwozie z blachy falistej, prosty, ale wyróżniający się projekt przodu, doczepione z boku światła – w momencie gdy ten dostawczak powstawał miał być tani i prosty w produkcji.
Citroën HY jest dzisiaj samochodem kultowym a jego ceny sięgają stu tysięcy złotych i więcej. Wszystko przez kształt, który sam w sobie przyciąga ludzi. Nie tylko z powodu samochodu – elementy designu tego modelu użyto choćby w Gwiezdnych Wojnach. Jeśli zastanawiacie skąd projektanci mieli pomysły na maszyny Imperium albo wygląd hełmu lorda Vadera – proszę bardzo, HY to niewyczerpane źródło inspiracji.
Zobacz: Wiadomości na temat marki Citroën. Codziennie aktualne, ciekawe, z Polski, Europy i świata
Jednak oryginalnych Citroënów HY jest już coraz mniej, a ich ceny rosną. W tej sytuacji rynek, który nie znosi próżni, oczywiście zareagował. W jaki sposób? Choćby właśnie taki jak widzicie na zdjęciach powyżej.
Firma Mactrail z Buenos Aires w Argentynie stworzyła rozwiązanie, które stanowi rodzaj hybrydy między tymi dwoma typami pojazdów. Z mechanicznego i homologacyjnego punktu widzenia jest to po prostu przyczepa, ale bez wątpienia wyglądem przypomina samochód dostawczy, a w szczególności Citroëna HY.
Zobacz: nowe samochody Citroën – promocje i wyprzedaże
Rama wykonana jest ze stali konstrukcyjnej, z wygrawerowanym na niej numerem, natomiast nadwozie typu monocoque – którego kolor może wybrać klient – zostało wykonane jest z włókna szklanego. Wymiary użytkowe to: 3,20 m długości (oprócz kabiny) na 1,84 m szerokości i 1,90 m wysokości dla modelu Le Mont 100. Wersja Le Mont 100 L osiąga długość do 4 metrów – znowu nie licząc kabiny.
Zobacz: Testy aut marki Citroën. Pomiary, spalanie, opinie
Opcjonalny zestaw gastronomiczny obejmuje:
- 1 blat ze stali nierdzewnej z podwójnym zlewem i jednouchwytową baterią.
- 1 głębszy blat ze stali nierdzewnej do obsługi sprzętu gastronomicznego.
- 1 blat ze stali nierdzewnej z półką pośrednią.
- Pojedynczy system wodny 30+30 Eco + elektryczna bateria ciepłej wody.
- 1 Aluminiowy deflektor podobny do okapu.
W pojeździe jest akumulator i system zasilania 12V, można go też wyposażyć w generator czy panele fotowoltaiczne i w ten sposób stać się właścicielem użytkowego HY, chociaż już nie Citroëna.
Najnowsze komentarze