sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Niezwykłe koncepty: Peugeot Nautilus – styl, luksus, komfort jazdy

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-12-17
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
69 0
3
Peugeot Nautilus
137
UDOSTĘPNIEŃ
198
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu

Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?

Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata

W roku 1997 Peugeot zaprezentował koncepcyjny model Nautilus, czyli pomysł na nową flagową limuzynę klasy premium. Ten niezwykły czterodrzwiowy sedan został zaprojektowany przez włoskie studio Pininfarina, a łącząc styl, luksus i komfort jazdy był wręcz samochodem idealnym.

Peugeot Nautilus wyszedł spod ręki Kena Okuyama, który chętnie wplótł we francuski model kilka włoskich inspiracji. Pojazd nawiązywał do Alfy Romeo 156 oraz Maserati. „Mieliśmy całkowitą swobodę z Nautilusem, ale i tak w elementach pojazdu znajdziemy odrobinę Peugeota” – mówi Lorenzo Ramaciotti, szef działu projektowego Pininfariny. – „Pod tym względem nie jest to samochód koncepcyjny – bardziej samochód pokazowy, wizja Pininfariny dla luksusowego sportowego sedana sportowego”.

Samochód bazował na Peugeocie 605, ale był większy, cięższy i przez to również mniej dynamiczny. Mierzył prawie 5 m długości, 1,35 m szerokości i posiadał duży rozstaw osi wynoszący 2,95 m (jest to więcej niż w nowym 508). Peugeot Nautilus miał masę 1.800 kg i był napędzany za pomocą 3-litrowej jednostki V6 o mocy 197 KM. Pojazd wyposażono w ciekawe rozwiązania poprawiające aerodynamikę pojazdu. Peugeot Nautilus zamiast tradycyjnych lusterek posiadał kamery, a klamki zostały ukryte w słupkach. Obecnie producenci również często pozbywają się klamek, na przykład w DS 3 Crossback są automatycznie chowane i wysuwane w zależności od tego czy kierowca zbliża się czy oddala od pojazdu. Nadwozie Nautilusa pokrywał nietypowy prawie matowy, delikatny, srebrny lakier.

Wygląd wnętrza został zainspirowany światem morskim, który uwydatniał się w liniach i falach. Fotele wykończono w dwóch barwach: niebieskim z przodu oraz szarym z tyłu, aby podkreślić różnicę między elegancką tylną częścią a funkcjonalnym miejscem kierowcy. Peugeot Nautilus nigdy nie trafił do produkcji, ale posłużył jako natchnienie elementów seryjnych modeli marki spod znaku lwa, takich jak 406 Coupe, czy RCZ.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot Nautilus
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: konceptyNautilusPeugeot
Udostepnij102Tweet15Udostepnij4
Poprzedni

Alpine: kolekcje Elegance i Racing 2018/2019

Następny

Eksperci techniczni Peugeot z Polski po raz kolejny nagrodzeni w międzynarodowym konkursie

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Eksperci techniczni Peugeot z Polski po raz kolejny nagrodzeni w międzynarodowym konkursie

citroen-c6-2021

Citroën - przyszłość marki 2019-2021. Nowe modele, duża limuzyna i komfortowy kompakt!

Nowy sposób na samochód - Citroen, DS i Peugeot w abonamencie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Olek - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ralf - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.