W roku 1997 Peugeot zaprezentował koncepcyjny model Nautilus, czyli pomysł na nową flagową limuzynę klasy premium. Ten niezwykły czterodrzwiowy sedan został zaprojektowany przez włoskie studio Pininfarina, a łącząc styl, luksus i komfort jazdy był wręcz samochodem idealnym.
Peugeot Nautilus wyszedł spod ręki Kena Okuyama, który chętnie wplótł we francuski model kilka włoskich inspiracji. Pojazd nawiązywał do Alfy Romeo 156 oraz Maserati. „Mieliśmy całkowitą swobodę z Nautilusem, ale i tak w elementach pojazdu znajdziemy odrobinę Peugeota” – mówi Lorenzo Ramaciotti, szef działu projektowego Pininfariny. – „Pod tym względem nie jest to samochód koncepcyjny – bardziej samochód pokazowy, wizja Pininfariny dla luksusowego sportowego sedana sportowego”.
Samochód bazował na Peugeocie 605, ale był większy, cięższy i przez to również mniej dynamiczny. Mierzył prawie 5 m długości, 1,35 m szerokości i posiadał duży rozstaw osi wynoszący 2,95 m (jest to więcej niż w nowym 508). Peugeot Nautilus miał masę 1.800 kg i był napędzany za pomocą 3-litrowej jednostki V6 o mocy 197 KM. Pojazd wyposażono w ciekawe rozwiązania poprawiające aerodynamikę pojazdu. Peugeot Nautilus zamiast tradycyjnych lusterek posiadał kamery, a klamki zostały ukryte w słupkach. Obecnie producenci również często pozbywają się klamek, na przykład w DS 3 Crossback są automatycznie chowane i wysuwane w zależności od tego czy kierowca zbliża się czy oddala od pojazdu. Nadwozie Nautilusa pokrywał nietypowy prawie matowy, delikatny, srebrny lakier.
Wygląd wnętrza został zainspirowany światem morskim, który uwydatniał się w liniach i falach. Fotele wykończono w dwóch barwach: niebieskim z przodu oraz szarym z tyłu, aby podkreślić różnicę między elegancką tylną częścią a funkcjonalnym miejscem kierowcy. Peugeot Nautilus nigdy nie trafił do produkcji, ale posłużył jako natchnienie elementów seryjnych modeli marki spod znaku lwa, takich jak 406 Coupe, czy RCZ.
Najnowsze komentarze