fiat rosnie o 121 ponad 40 sprzedazy to elektryki fiat grande panda elektro Stellantis
Stellantis

Fiat i miasto Turyn świętują wspólnie: wielki koncert „Turyn jest fantastyczny” już 24 czerwca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
citroen ami 3 Stellantis
Wiadomości

Citroëny Ami, które przemierzyły Afrykę, gwiazdami jubileuszu 25-lecia salonu marki w Lyonie

autor Tomasz Nowicki
2025-06-14
dacia duster 1 Stellantis
Wiadomości

Nowa Dacia Duster zdobywa tytuł „Best Buy Car of Europe 2025”!

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
maj 2025 stellantis liderem na wszystkich frontach rynku portugalskiego wyjatkowy wyczyn dwa najlepiej sprzedajace sie modele w kraju pochodza z tego koncernu citroen e c3 Stellantis
Wiadomości

Brutalna wojna cenowa dopiero przed nami? Europejski rynek aut elektrycznych na krawędzi przełomu

autor Tomasz Nowicki
2025-06-15
Renault Master 2025
Wiadomości

Nowy Renault Master to nie tylko transport towarów. 8 wersji do zadań specjalnych

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
luca de meo Stellantis
Renault

PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-16
fabryka amunicji citroen Stellantis
Wiadomości

110 lat temu André Citroën uruchomił w Paryżu fabrykę amunicji. „Pociski dla Francji” – przemysłowa odwaga w służbie narodu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-15

Najnowsze komentarze

  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczący stymulowania wartości oraz poprawy konkurencyjności i rentowności

Nissan realizuje założenia planu Ambition 2030 poprzez wzmacnianie portfolio produktów, rozwój elektryfikacji, wprowadzanie nowych metod projektowania i produkcji oraz wykorzystywanie potencjału współpracy z partnerami

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2024-03-30
w Wiadomości, Nissan
Czas czytania 11 minut
55
A A
0
Nissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 5 Stellantis

Nissan planuje sprzedaż dodatkowego miliona pojazdów w porównaniu z rokiem finansowym 2023 oraz marżę zysku operacyjnego na poziomie ponad 6% do końca roku finansowego 2026

– Do roku finansowego 2026 zostanie wprowadzonych na rynek, w skali globalnej, 30 nowych modeli, w tym 16 zelektryfikowanych
– Do roku finansowego 2026 odświeżonych zostanie 60% modeli osobowych z napędem spalinowym
– Poprawiona zostanie konkurencyjność samochodów elektrycznych dzięki obniżeniu o 30% kosztów ich kolejnej generacji oraz zrównaniu kosztów samochodów elektrycznych i spalinowych do roku finansowego 2030
– Znaczna obniżka kosztów samochodów elektrycznych następnej generacji zostanie osiągnięta dzięki grupowemu projektowaniu pojazdów w ramach tzw. rodzin – produkcja pojazdów opracowanych według tego podejścia rozpocznie się w roku finansowym 2027
– Strategiczne partnerstwa zostaną rozszerzone na obszary technologii, portfolio produktów i usług związanych z oprogramowaniem
– Dywidendy i skup akcji własnych w celu osiągnięcia całkowitej stopy zwrotu dla akcjonariuszy na poziomie powyżej 30%
– Nowe przedsięwzięcia mające zapewnić dodatkowe przychody rzędu 2,5 bln jenów do roku finansowego 2030

Nissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 7 Stellantis

Nissan Motor Co., Ltd, ogłosił wprowadzenie nowego planu biznesowego The Arc, zakładającego stymulowanie tworzenia wartości oraz zwiększanie konkurencyjności. Plan koncentruje się na szeroko zakrojonej ofensywie produktowej, rozszerzeniu elektryfikacji, nowym podejściu do inżynierii i produkcji, wdrażaniu nowych technologii oraz wykorzystaniu partnerstw strategicznych w celu zwiększenia globalnego wolumenu sprzedaży i poprawy rentowności.

Plan został opracowany jako pomost między planem transformacji biznesowej Nissan NEXT na lata finansowe* 2020–2023 a długofalową wizją firmy sformułowaną w strategii Nissan Ambition 2030. W ramach nowego planu wyodrębniono cele średnioterminowe na lata finansowe 2024–2026 oraz działania do zrealizowania w średnim i długim horyzoncie czasowym, czyli do roku 2030.

Warto przeczytać!

PEUGEOT E408 2405CV 400 Stellantis

Marelli, dostawca koncernów Stellantis, Nissan i Toyota, może złożyć wniosek o bankructwo

2025-06-09
polska rejestracje nowych aut w maju 2025 r Stellantis

Polska – rejestracje nowych aut w maju 2025 r.

2025-06-04

Nissan musi sprzedać swoją siedzibę główną. Biurowiec jest wart ponad 0,5 mld euro

2025-06-03

Nissan Juke x Maja Kuczyńska: mistrz stylu na drodze i mistrzyni świata w lataniu

2025-06-02

Makoto Uchida, prezes i dyrektor generalny Nissana powiedział: „Plan The Arc wyznacza naszą drogę do przyszłości. Odzwierciedla nasz konsekwentny postęp oraz umiejętność poruszania się w zmiennych uwarunkowaniach rynkowych. The Arc pozwoli nam jeszcze skuteczniej i szybciej stymulować tworzenie wartości oraz poprawiać konkurencyjność. W obliczu ekstremalnej zmienności sytuacji na rynku Nissan podejmuje zdecydowane działania wyznaczone nowym planem, aby zapewnić wzrost i rentowność firmy”.

W ramach dwuczęściowego planu Nissan w pierwszej kolejności podejmie działania mające na celu zapewnienie wzrostu wolumenu sprzedaży poprzez strategię dopasowaną do specyfiki regionów i przygotuje się do przyspieszonego przejścia na samochody elektryczne. Działania te będą wsparte zrównoważoną ofertą produktów zelektryfikowanych i spalinowych, zwiększaniem wolumenu na głównych rynkach oraz utrzymywaniem dyscypliny finansowej. Dzięki tym inicjatywom Nissan zamierza zwiększyć roczną sprzedaż o 1 milion sztuk oraz marżę zysku operacyjnego do ponad 6% do końca roku finansowego 2026. Utoruje to drogę drugiej części planu, którego celem jest umożliwienie przejścia na samochody elektryczne i osiągnięcie długoterminowego, rentownego wzrostu, wspieranego przez inteligentne partnerstwa, zwiększoną konkurencyjność samochodów elektrycznych, zróżnicowane innowacje, a także nowe źródła przychodów. Nissan szacuje, że nowe szanse biznesowe mogą wygenerować przychody rzędu 2,5 bln jenów do roku finansowego 2030.

Zrównoważone portfolio produktów

Aby zaspokoić zróżnicowane potrzeby klientów na rynkach, na których elektryfikacja przebiega w różnym tempie, Nissan planuje wprowadzić na rynek 30 nowych modeli w ciągu najbliższych trzech lat, w tym 16 zelektryfikowanych i 14 spalinowych. Nissan zamierza wprowadzić łącznie 34 zelektryfikowane modele we wszystkich segmentach w latach finansowych 2024–2030. Jednocześnie szacuje się, że do roku finansowego 2026 udział pojazdów zelektryfikowanych w miksie modelowym wyniesie 40%, a do końca dekady wzrośnie do 60%.

Zapewnienie wzrostu na rynkach poprzez strategie dostosowane regionalnie

Działania Nissana do roku finansowego 2026 (o ile nie wskazano inaczej) w kluczowych regionach i na najważniejszych rynkach:

Ameryka:

– Zwiększenie sprzedaży w całym regionie o 330.000 szt. (w roku finansowym 2026 oraz w porównaniu z rokiem finansowym 2023) i zainwestowanie 200 mln USD w zintegrowane doświadczenie klienta w USA
– USA i Kanada: wprowadzenie na rynek siedmiu zupełnie nowych modeli
– USA: odświeżenie 78% oferty samochodów osobowych marki Nissan oraz wprowadzenie modeli z napędem e‑POWER i hybrydowym z funkcją ładowania z zewnętrznego źródła

Chiny:

– Odświeżenie 73% oferty modelowej marki Nissan i wprowadzenie ośmiu pojazdów zasilanych nowymi źródłami energii (NEV), w tym czterech modeli Nissana
– Zwiększenie sprzedaży do 1 mln sztuk w roku finansowym 2026, czyli o 200.000 szt.
– Rozpoczęcie eksportu pojazdów w 2025 r., docelowo 100.000 szt.
– Dalsza optymalizacja mocy produkcyjnych w porozumieniu z lokalnymi partnerami

Japonia:

– Odświeżenie 80% ofert modeli osobowych i wprowadzenie pięciu zupełnie nowych modeli
– Osiągnięcie 70% elektryfikacji w segmencie samochodów osobowych
– Zwiększenie sprzedaży o 90.000 szt. (w porównaniu z rokiem finansowym 2023), do 600.000 szt. w roku finansowym 2026

Nissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 1 Stellantis

Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania:

– Zwiększenie sprzedaży w całym regionie o 300.000 szt. (w roku finansowym 2026 oraz w porównaniu z rokiem finansowym 2023)
– Europa: wprowadzenie sześciu zupełnie nowych modeli i osiągnięcie poziomu 40% udziału samochodów elektrycznych w miksie sprzedaży samochodów osobowych
– Bliski Wschód: wprowadzenie pięciu zupełnie nowych SUV‑ów
– Indie: wprowadzenie trzech zupełnie nowych modeli i osiągnięcie pozycji centrum eksportowego na poziomie 100 000 szt.
– Oceania: wprowadzenie 1‑tonowego pick-upa oraz elektrycznego crossovera w segmencie C
– Afryka: wprowadzenie dwóch zupełnie nowych SUV‑ów oraz rozszerzenie oferty modeli spalinowych w segmencie A

Tylko u nas: z wizytą w Nissan Gallery w Jokohamie – Japonia 2023
Konkurencyjność samochodów elektrycznych

Ofensywa produktowa będzie wspierana przez nowe podejście do projektowania i produkcji, którego celem jest zwiększenie przystępności cenowej samochodów elektrycznych oraz poprawa rentowności. Dzięki opracowywaniu modeli elektrycznych jako rodziny pojazdów, a także dzięki zintegrowanym zespołom napędowym, wykorzystaniu modułowego systemu produkcji nowej generacji, organizacji zaopatrzenia w ramach całej grupy oraz innowacjom w dziedzinie akumulatorów, Nissan zamierza obniżyć koszty samochodów elektrycznych nowej generacji o 30% (w porównaniu z aktualnym modelem crossovera ARIYA) oraz zrównać koszty między modelami elektrycznymi i spalinowymi do roku finansowego 2030.

Dzięki samemu podejściu do projektowania w ramach rodzin pojazdów koszty kolejnych modeli w tej samej głównej rodzinie można obniżyć o 50%, zmniejszając przy tym zróżnicowanie elementów wyposażenia o 70% oraz skracając czas realizacji projektu o cztery miesiące. Z kolei modułowy system produkcji pozwala skrócić linię produkcyjną pojazdów oraz czas potrzebny na wyprodukowanie jednego pojazdu o 20%.

W ramach planu The Arc więcej zakładów w Japonii i innych krajach wdroży koncepcję Nissan Intelligent Factory („inteligentna fabryka Nissana”). Zakłady w Oppamie oraz Nissan Motor Kyushu w Japonii, zakłady w Sunderland Plant w Wielkiej Brytanii oraz zakłady w Canton i Smyrnie w USA przystąpią do wdrażania tej koncepcji w latach finansowych 2026–2030. Jednocześnie podejście zainicjowane w ramach projektu EV36Zero w odniesieniu do produkcji zostanie rozszerzone z brytyjskiego Sunderland na amerykańskie zakłady w Canton, Decherd i Smyrnie, a także w Tochigi i na Kiusiu w Japonii. Stosowne działania zaplanowano na lata finansowe 2025–2028.

Nissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 4 Stellantis

Nowe technologie

Plan The Arc obejmuje także propozycje mające na celu przyspieszenie rozwoju technologii inteligentnych pojazdów, takich jak system wspomagania kierowcy Pro-PILOT nowej generacji, który pozwala na jazdę autonomiczną „od drzwi do drzwi”, na autostradach i zwykłych drogach oraz na prywatnych posesjach i parkingach.

Nissan ulepszy ofertę akumulatorów litowo-niklowo-kobaltowo-manganowych (Li-NCM), litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) oraz ze stałym elektrolitem (ASSB), aby dostarczać zróżnicowane technologicznie samochody elektryczne, dostosowane do różnych potrzeb klientów. Nissan znacznie udoskonali akumulatory Li-NCM – skróci czas ich ładowania o 50% oraz zwiększy ich gęstość energetyczną o 50% w porównaniu z akumulatorami w modelu ARIYA. W przypadku akumulatorów LFP, opracowywanych i wytwarzanych w Japonii, koszt ich produkcji będzie niższy o 30% w porównaniu z akumulatorami stosowanymi w mikrosamochodzie elektrycznym Sakura. Nowe pojazdy elektryczne z udoskonalonymi akumulatorami Li-NCM, LFP oraz ASSB pojawią się na rynku w roku finansowym 2028.

Strategiczne partnerstwa

Nissan będzie wykorzystywać strategiczne partnerstwa, aby zachować konkurencyjność oraz oferować globalne portfolio produktów i technologii. Marka będzie nadal wykorzystywać możliwości, jakie daje jej sojusz z Renault i Mitsubishi Motors w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji Południowo-Wschodniej oraz Indiach. W Chinach Nissan w pełni wykorzysta swoje lokalne aktywa, aby zaspokajać potrzeby Chin i innych krajów, oraz będzie poszukiwać nowych partnerów w Japonii i USA. Dzięki współpracy w zakresie projektowania i zaopatrzenia globalne moce produkcyjne w zakresie akumulatorów mają wzrosnąć do 135 GWh.

Nissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 6 Stellantis

Dyscyplina finansowa zapewniająca stabilność i rentowność

Podstawą planu jest silna dyscyplina finansowa, umożliwiająca stabilny wskaźnik nakładów kapitałowych oraz inwestycji w badania i rozwój względem przychodów – na poziomie od 7‑8% – z wyłączeniem inwestycji w zwiększanie mocy produkcyjnych w segmencie akumulatorów. Dodatkowo Nissan planuje zainwestować ponad 400 bln jenów w produkcję akumulatorów. Jednocześnie stopniowo będą rosły inwestycje w elektryfikację, których udział do roku finansowego 2026 sięgnie 70%.

Zarządzanie tymi inwestycjami będzie prowadzone pod kątem zapewnienia korzyści wszystkim akcjonariuszom spółki Nissan oraz utrzymania dodatnich przepływów pieniężnych przed fuzjami i przejęciami – nawet po uwzględnieniu inwestycji w elektryfikację. Pozwoli to zagwarantować całkowitą stopę zwrotu dla akcjonariuszy powyżej 30%. W całym okresie realizacji planu The Arc Nissan zamierza utrzymywać zdrowy poziom 1 bln jenów zasobów gotówkowych netto.

„W ramach tego kompleksowego planu podniesiemy konkurencyjność Nissana i osiągniemy zrównoważoną rentowność” – dodał prezes Uchida. – „Nissan jest przekonany, że dysponuje możliwościami należytej realizacji tego planu, który zapewni nam solidne podstawy i pomost do realizacji wizji Nissan Ambition 2030”.

*Nissan Motor Co., Ltd. liczy rok finansowy od 1 kwietnia do 31 marca

 

Nissan

Więcej informacji na temat naszych produktów, usług i zaangażowania na rzecz zrównoważonej mobilności znajdziesz na stronie nissan-global.com. Zapraszamy także na nasze konta w serwisach Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn oraz do oglądania najnowszych materiałów wideo na YouTube.

 

 

źródło: Nissan Polska

Czytaj nas w Google News:
google news Stellantis

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 1 StellantisNissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 2 StellantisNissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 3 StellantisNissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 4 StellantisNissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 5 StellantisNissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 6 StellantisNissan wprowadza The Arc – plan biznesowy dotyczacy stymulowania wartosci oraz poprawy konkurencyjnosci i rentownosci 7 Stellantis
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Nissan
Udostepnij19Tweet12Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Stellantis

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2854 udostępnienia
    Udostepnij 1142 Tweet 714
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4013 udostępnienia
    Udostepnij 1605 Tweet 1003
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1609 udostępnienia
    Udostepnij 644 Tweet 402
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11998 udostępnienia
    Udostepnij 4799 Tweet 3000

Testy samochodów

jeep avenger elektryczny 2024 07 11 Stellantis
Testy

Test: nowy Jeep Avenger 156 KM. Elektryczny SUV z Polski

autor Tomasz Nowicki
2024-07-28
dacia bigster pierwsza jazda wersja hybrid 155 023 Stellantis
Testy

Dacia Bigster – pierwsza jazda wersją Hybrid 155

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-03-27
01. Citroen C Elysee More Life Stellantis
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C-Elysee More Life 1.6 VTi 115 KM – komfortowy samochód z dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-12-22
ctiroen picass czy kia carnival Stellantis
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C4 Picasso kontra Kia Carnival. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-03-31
Czy warto kupić samochód elektryczny? Tydzień z Renault ZOE w wielkim mieście - cz.2 
Testy

Test: Czy warto kupić samochód elektryczny? Tydzień z Renault ZOE w wielkim mieście – cz.2. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-09-21

Najnowsze komentarze

  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA

Zobacz też

Citroëny nie zmieściły się na bulwarze nad Wisłą w Toruniu. „Skąd oni mają te wszystkie samochody?”

Peugeot 205 T16 sprzedany za 1,2 mln zł. Ostatni z 200 egzemplarzy

Stellantis wstrzymuje produkcję w zakładach w Kanadzie. Przyczyną nowe cła w USA

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz