Nowa Dacia Sandero i Dacia Logan będą zbudowane na innej platformie, bazującej m.in. na tej znanej z Renault Clio V. A to oznacza mniejszą wagę samochodu i nowe możliwości dla producenta. Sandero i Logan zyskają też nowe, znacznie nowocześniejsze wnętrze. Według naszych źródeł będzie ono inne od tego, które znamy z Dustera. W fabryce w Mioveni trwają już przygotowania do uruchomienia produkcji, bo samochód ma trafić do salonów już w przyszłym roku.
Nowa Dacia Sandero i Logan będą bazować na nowej platformie CMF-B. Budowane na niej będą m.in. Renault Clio V oraz Renault Captur. Dla porównania poprzednia generacja tych samochodów jest oparta o rozwiązania sięgające czasów Renault Clio II. Nowa platforma sojuszu da producentowi znacznie większe możliwości aranżowania produkcji. Dlatego pojawiły się zapowiedzi powiększenia jednego lub obu modeli poprzez zwiększenie rozstawu osi. To oznaczałoby rynkową rewolucję.
Większa, ładniejsza, szybsza Dacia
Dlaczego Dacia chce wprowadzić nieco większy samochód? Odpowiedzią jest chęć zdominowania rynku w segmencie subkompaktowym i wyparcie z niego Skody. Producent zapowiada bowiem, że nowa generacja Sandero i Logana nie będą droższe od aktualnych. Jest to możliwe do osiągnięcia dzięki wykorzystaniu sprawdzonych i zamortyzowanych technologii ze starszych generacji Renault oraz uproszczonych wersji nowych. Dacia chce, by Sandero odniosło sukces porównywalny z Dusterem. A żeby to osiągnąć, musi mieć naprawdę mocne argumenty.
Dacia Sandero GT?
I i II generacja Logana i Sandero były opracowane w czasach, gdy klienci szukali po prostu taniego samochodu a sama marka nie miała jeszcze odpowiedniego wizerunku. Szturmem zdobyto kilka segmentów. Teraz czas na dotarcie do kolejnych klientów. Być może dlatego, że Dacia Duster sprzedaje się najlepiej w najwyższych wersjach. To dodatkowe pieniądze i większa marża. Mając na pokładzie takie rozwiązania jak silnik 1.3 TCe 150 KM, można budować bardzo ciekawe samochody, także sportowe – nietrudno wyobrazić sobie choćby Sandero GT.
Filozofia Dacii jest bardzo prosta – to samochód dla ludzi, którzy chcą cieszyć się życiem a nie żyć dla swojego samochodu, co doskonale pokazuje najlepsza reklama Sandero, jaką do tej pory nakręcono.
https://youtu.be/H31bY0X7UN8
Elektryczna Dacia Sandero
Dlatego nowa Dacia Sandero przejdzie bardzo głęboką zmianę stylistyczną, znacznie większą, niż Duster. Co ciekawe, mimo wcześniejszych zapowiedzi, firma przygotowuje się również do produkcji wersji elektrycznej oraz hybrydowej.
Ile Dacii Sandero sprzedano w Europie do tej pory?
Sprzedaż Sandero stale rośnie. W zeszłym roku było to już prawie 200 tysięcy sztuk. Łącznie w latach 2008-2017 nabywców znalazło ponad 1,2 miliona Sandero.
2017 |
194.996 |
2016 |
167.766 |
2015 |
147.497 |
2014 |
138.709 |
2013 |
121.169 |
2012 |
73.515 |
2011 |
71.647 |
2010 |
138.014 |
2009 |
138.179 |
2008 |
25.947 |
suma |
1.217.439 |
Dacia Sandero – cennik 2018/2019
Silnik |
Access |
Dacia Sandero Open |
Dacia Sandero Laureate |
Dacia Sandero SL Connected by Orange |
Dacia Sandero Stepway Laureate |
SCe 75 |
29.000 zł |
34.900 zł |
37.700 zł |
40.400 zł |
|
TCe 90 |
42.600 zł |
45.300 zł |
46.300 zł |
||
TCe 90 LPG |
42.300 zł |
45.100 zł |
47.800 zł |
48.800 zł |
|
BuleDCi 95 |
50.200 zł |
52.900 zł |
54.900 zł |
Aktualne promocje i dane techniczne Dacii Sandero znajdują się tutaj.
Najnowsze komentarze