Dacia zaprezentowała nowy model Sandero i wygląda na to, że podczas prac nad pojazdem posłuchała głosów krytyki. Sposobem na oszczędność ma być m.in. wykorzystanie smartfona zamiast wbudowanego ekranu dotykowego w niższych wersjach wyposażenia. Zmian jest mnóstwo dotyczą przestrzeni, ergonomii, bezpieczeństwa oraz gamy jednostek napędowych. Tutaj niespodzianka: diesel został usunięty z oferty.
Zobacz: Dacia Duster test wersji 1.0 TCE
Dacia zaprosiła nas na prezentację nowego modelu Sandero do Paryża, niestety prawie z dnia na dzień dowiedzieliśmy się o wstrzymaniu lotów do Francji z powodu epidemii. Koronawirus, a właściwie decyzja z nim związana, zniszczyła kolejną ciekawą premierę. Wielka szkoda… Grupa Renault zdecydowała się przenieść debiut nowego modelu a właściwie trzech modeli, bo prezentacja obejmowała Sandero, Sandero Stepway i Logana, do internetu. Szczegóły dotyczące pojazdów poznaliśmy już w połowie września, ale dopiero dziś możemy się nimi z Wami podzielić.
Zobacz: Test Dacia Duster 1.3 150 KM 4×4
Nowoczesny wygląd i poprawiona ergonomia
Dacia Sandero III generacji mierzy 4.088 mm długości, 1.848 mm szerokości i 1.499 mm wysokości, a dosyć wysoki prześwit 133 mm umożliwia swobodne pokonywanie miejskich krawężników. Producent powiększył rozstaw osi Sandero do 2.604 mm (2.589 mm w poprzedniku), dlatego spodziewamy się również poprawionego komfortu oraz dodatkowych milimetrów przestrzeni dla pasażerów. Większy jest także rozstaw kół.Projektanci poprowadzili linię dachu o 1 cm niżej, dla uzyskania bardziej dynamicznej sylwetki pojazdu i lepszej aerodynamiki. Nijaka twarz poprzednika przeszła kurację odmładzającą, dzięki zastosowaniu nowej osłony chłodnicy oraz reflektorów LED-owych w kształcie litery Y. Dacia starała się poprawić elementy, na które zwracali uwagę klienci dlatego model jest jeszcze bardziej praktyczny niż poprzednik. Wystający, niewygodny przycisk otwierania bagażnika zastąpiono ergonomicznym podnoszeniem znajdującym się na wysokości dłoni. Pojemność pod tylną klapą wzrosła o 8 litrów i wynosi w najnowszym modelu 328 litrów. Kierowca i pasażerowie nie powinni mieć problemów ze znalezieniem miejsca na drobiazgi. Pojemność schowków powiększono (o 2,5 litra) do 21 litrów m.in. z pomocą schowka w podłokietniku.
Wersja Stepway jest o 10 mm dłuższa od zwykłego Sandero, ma o 41 mm większy prześwit i została wyróżniona charakterystycznymi dla crossoverów osłonami w dolnej części nadwozia. Pojazd wyposażono również w relingi dachowe, które w kilka sekund zamienimy w praktyczny bagażnik dachowy o ładowności 80 kg.
Nowe wnętrze i smartfon zamiast ekranu dotykowego
Dacia Sandero III generacji otrzymała wygodniejsze fotele, nowe zagłówki poprawiono również widoczność z pozycji kierowcy. W kabinie znajdziemy nawiewy o nowym kształcie, elektryczny hamulec postojowy oraz nowe materiały wykończeniowe. W dzisiejszych czasach prawie każdy kierowca korzysta już ze smartfona, co Dacia wykorzystała jako sposób na oszczędności. Urządzenie możemy umieścić na specjalnym uchwycie zlokalizowanym na desce rozdzielczej w miejscu, w którym w wyższych wersjach instalowany jest ekran dotykowy. Smartfon połączony za pomocą USB będzie współpracował z aplikacją Dacia Media Control i umożliwi dostęp do radia, telefonu, wiadomości, nawigacji oraz poleceń głosowych systemu Android lub Siri m.in. za pomocą przycisków na kierownicy.
W wyższej wersji wyposażenia zamówimy Sandero z 8-calowym ekranem dotykowym, który umieszczono wysoko w centralnej części deski rozdzielczej oraz z systemem Media Display kompatybilnym z systemami Android Auto i Apple Car Play. Za multimedia może być odpowiedzialny także trzeci system: Media Nav z nawigacją i bezprzewodowym połączeniem z Apple Car Play i Android Auto. Dacia Sandero w wersji Stepway otrzymała specjalne oznaczenia wersji oraz pomarańczowe elementy wykończenia wnętrza.
O bezpieczeństwo pasażerów nowego Sandero zadba 6 poduszek powietrznych, system awaryjnego hamowania, system ostrzegający o obiektach w martwym polu, asystent parkowania z kamerą cofania oraz asystent ruszania pod górkę.
Dacia Sandero bez diesla, ale ze skrzynią CVT
Dacia Sandero powstała na zupełnie nowej platformie CMF, która została wykorzystana w Renault Clio V generacji. Pojazd w podstawowej wersji będzie oferowany z wolnossącym silnikiem benzynowym SCe o mocy 65 KM, który współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Wyżej w cenniku znajdzie się turbodoładowany silnik TCe o mocy 90 KM, który możemy skonfigurować z 6-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią CVT. Na szczycie gamy Sandero znalazła się 1-litrowa jednostka TCe Eco-G o mocy 100 KM, która pracuje zarówno na benzynę jak i na LPG. W ofercie zabraknie diesla. Marka zdecydowała, że model instalacją gazową w kwestii ekonomii sprawdzi się lepiej niż silnik wysokoprężny.
Klienci będą mogli zamówić nowe Sandero z automatyczną klimatyzacją, podgrzewanymi fotelami (dostępne od kwietnia 2021), kartą Hands Free, automatycznymi wycieraczkami, a także przeszklonym elektrycznie otwieranym dachem.
Nowa Dacia Sandero kontra Skoda Fabia III oraz Toyota Yaris IV – porównanie wymiarów
Nowa Dacia Sandero jest dłuższa i znacznie szersza od swoich konkurentów. Dużo większy rozstaw osi sugeruje też obszerniejsze i wygodniejsze wnętrze. Szczególnie w zakresie szerokości i według rozstawu osi Sandero znajduje się w klasie kompaktów.
Nowa Dacia Sandero |
Skoda Fabia III |
Toyota Yaris IV |
|
długość mm |
4088 |
3992 |
3945 |
szerokość mm |
1848 |
1732 |
1695 |
wysokość mm |
1499 |
1488 |
1510 |
rozstaw osi mm |
2604 |
2470 |
2510 |
bagażnik l |
328l |
330l |
382l |
prześwit mm |
133 |
135 |
140 |
Producent zapowiadał, że nowa Dacia Sandero znajdzie się na pograniczu klas i rzeczywiście to mu się udało.
Nowa Dacia Sandero – film
Jak samochód prezentuje się w czasie jazdy? Jak wyglądają detale wnętrza? To wszystko na filmie
https://www.youtube.com/watch?v=AlhmUkVo8c8&feature=youtu.be
Najnowsze komentarze