Lancia Ypsilon z rekordowymi wynikami w 2022 roku. Odświeżona wersja trafia na rynek.
„Rok 2022 był kolejnym rekordowym rokiem dla Lancii Ypsilon. Z najlepszym w historii udziałem w rynku, była ona liderem w swoim segmencie przez czwarty rok z rzędu i drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem na rynku ogółem” – powiedział dyrektor generalny Lancii Luca Napolitano. „Po czterech generacjach, ponad trzech milionach sprzedanych egzemplarzy, 36 specjalnych seriach i 38 udanych latach, nowa Lancia Range oferuje dziś modny samochód miejski, który jest bardziej połączony niż kiedykolwiek dzięki technologii bezprzewodowej, bardziej stylowy niż kiedykolwiek dzięki nowemu malowaniu Green Dew i bardziej wydajny niż kiedykolwiek dzięki 25% oszczędności paliwa w porównaniu z tradycyjnym silnikiem.”
Nowy Ypsilon Range: bardziej połączony, bardziej wydajny i bardziej i stylowy niż kiedykolwiek.
Bardziej połączony.
Dzisiejszy nowy Ypsilon Range oferuje kilka standardowych funkcji technologicznych, które ułatwiają codzienne życie, znacznie poprawiając przyjemność z jazdy i komfort na pokładzie, a także sprawiają, że pojazd jest jeszcze bardziej współczesny i aktualny. Łączność tego modnego samochodu miejskiego poprawiła się dzięki 7-calowemu radiu z ekranem dotykowym, które teraz jest wyposażone w Apple CarPlay i Android Auto w trybie bezprzewodowym. Ponadto jest wyposażony w nową bezprzewodową ładowarkę umieszczoną pod dźwignią zmiany biegów, która pozwala bezpiecznie i wygodnie naładować smartfona. A debiutująca w modelu tylna kamera ułatwia parkowanie i zapewnia bezstresowe wrażenia z jazdy.
Większa wydajność.
Nowy Ypsilon Range jest wyposażony w silnik Mild Hybrid, który łączy 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 o mocy 70 KM (51 kW) z rodziny Firefly z silnikiem elektrycznym BSG 12 V i akumulatorem litowym. Wydajny, kompaktowy i dostępny, nowy Ypsilon korzysta ze wszystkich zalet pojazdu hybrydowego, w tym swobodnego dostępu i poruszania się w strefach ograniczonego ruchu, obniżonych kosztów parkowania w centrach miast oraz ulg podatkowych (w zależności od przepisów lokalnych).
Nowa wersja LPG Ecochic to idealny pojazd dla tych, którzy podróżują na długich trasach, ale nie chcą rezygnować z elegancji pojazdu Lancia. Silnik LPG pozwala zaoszczędzić do 45% kosztów na paliwie, w porównaniu z podobnym silnikiem benzynowym, co daje łącznie prawie 700 euro rocznie, w oparciu o średni dystans podróży wynoszący 15.000 km. Poza poprawioną oszczędnością paliwa, wyposażony jest w te same standardowe funkcje technologiczne wymienione powyżej.
Bardziej stylowy.
Aktualizacje dotyczyły również palety kolorów, w tym nowego lakieru Dew Green, który przywołuje na myśl naturę oraz innowacje. We wnętrzu zastosowano nowe, niebieskie wykończenie deski rozdzielczej i paneli drzwiowych, wyrafinowane akcenty w kolorze zielonym na gałce dźwigni zmiany biegów, kielichu kierownicy, obramowaniach otworów wentylacyjnych i odnowionym graficznie zestawie wskaźników. Podobnie, nowe fotele mają tapicerkę SEAQUAL® YARN*, innowacyjny i zrównoważony materiał, który uzyskuje się z przetworzonego plastiku z Morza Śródziemnego.
Wersja Silver została również unowocześniona dzięki nowemu, czarnemu wyglądowi kraty, ramek logo i dolnego zderzaka. Przód stał się bardziej „młodzieżowy” dzięki halogenowym reflektorom DRL i czarnemu spojlerowi (ten ostatni jest standardem w całej gamie).
Wreszcie, seria specjalna Alberta Ferretti pozostaje dostępna i bardziej technologiczna niż kiedykolwiek.
Sukces Lancii Ypsilon w 2022 r.
Z prawie 41.000 zarejestrowanych pojazdów (40.991), Lancia Ypsilon nadal dominowała w segmencie B we Włoszech. Czwarty rok z rzędu była najlepiej sprzedającym się pojazdem w swojej kategorii i drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem na rynku włoskim ogółem, a z udziałem w rynku na poziomie 15,3% odnotowała najlepszy udział w rynku w swojej historii, wzrastając o 1,2 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2021. Marka Lancia osiągnęła udział w rynku na poziomie 3,1%, co oznacza wzrost o 0,1 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2021. Te znaczące osiągnięcia są dowodem na ponadczasowość Lancii Ypsilon, zdolnej do ewolucji na przestrzeni lat, wciąż zachowującej swoje cechy w zakresie kompaktowości, dbałości o szczegóły i włoskiego stylu.
Tech à porter. Technologia bezprzewodowa. Bezkompromisowa elegancja.
Hasło nowej kampanii komunikacyjnej Lancia Ypsilon Range to połączenie technologii i elegancji modelu, w doskonałym stylu Lancii.
W kampanii występuje przedstawicielka marki, Cristiana Capotondi, która na pokładzie Lancii Ypsilon stawia czoła codziennemu życiu, które staje się bardziej połączone, wydajniejsze i bardziej stylowe, również dzięki swojemu „uroczemu” towarzyszowi podróży: czerwonej torbie „E. Marinella by Lancia”.
Reklama i cztery klipy wideo przedstawiają niektóre momenty „typowego” dnia w ruchu miejskim, w muzycznej kulminacji podkreślając unikalne propozycje sprzedaży pojazdu, nawet w najbardziej nieprzewidywalnych okolicznościach.
Kampania komunikacyjna, realizowana w telewizji, prasie i mediach cyfrowych, została stworzona przez agencję reklamową Armando Testa. Reżyserem reklamy jest Ago Panini, producentem studio Movie Magic, a ścieżkę dźwiękową zrealizował maestro Flavio Ibba.
Planowaniem mediów zarządzał Starcom, a kampanią w mediach społecznościowych Publicis Sapient.
Lancia i E. Marinella, dwa symbole włoskiego stylu na całym świecie
Lancia Ypsilon, z definicji „fashion city car”, ma swoje jasne i wyraźne pozycjonowanie: świat mody jest jej naturalnym środowiskiem, a jej styl jest pierwszym powodem, dla którego ludzie ją kupują.
Poprzez kampanię komunikacyjną „Tech à porter. Technologia bezprzewodowa. Elegance without compromise.”, Lancia ogłosiła współpracę z maison E. Marinella, symbolem włoskiego stylu na całym świecie. Te dwie marki, przykłady doskonałości „Made in Italy”, mają wspólne wartości: obie istnieją od ponad wieku, obie używają nazwiska swoich założycieli jako nazwy marki i obie wkładają nieustanną troskę w tworzenie wysokiej jakości, eleganckich, trwałych i innowacyjnych produktów.
Z tej współpracy narodziła się torba „E. Marinella by Lancia”. To ekskluzywne akcesorium zadebiutowało w nowej reklamie Lancii Ypsilon Range i będzie produkowane przez E. Marinella. Neapolitański dom mody został założony w 1914 roku przez Don Eugenio Marinellę, a dziś jest prowadzony przez Maurizio i Alessandro Marinelli. Reprezentują oni odpowiednio trzecie i czwarte pokolenie rodziny i kontynuują tradycję firmy w zakresie dbałości o jakość i rzemiosło.
Oprócz legendarnych krawatów, które uczyniły markę znaną na całym świecie, maison E. Marinella oferuje również szeroką gamę akcesoriów, w tym bagażu, zegarków, perfum, fularów i oczywiście toreb. Wszystkie ich produkty są tworzone z myślą o zaspokojeniu potrzeb większej i nie stricte męskiej grupy klientów.
Produkty E. Marinelli są dystrybuowane wyłącznie w monobrandowych punktach sprzedaży. Oprócz historycznego sklepu na neapolitańskiej Riviera di Chiaia, na przestrzeni lat powstały inne butiki w Mediolanie, Rzymie, Paryżu, Genewie, Barcelonie, Nowym Jorku i Tokio.
Cennik
Dzięki finansowaniu przez FCA Bank, nowa gama Ypsilon zaczyna się we Włoszech od 13.450 euro.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze