Nowe Renault Captur czy Citroen C3 Aircross – który model wybrać?

9 6 014

Który crossover jest bardziej praktyczny, nowoczesny, a który będzie tańszy w zakupie? Magazyn Caradisiac porównał dwie francuskie propozycje w segmencie: Renault Captur II generacji i Citroena C3 Aircross.

Poprzednia generacja Renault Captur była najlepiej sprzedającym się modelem w segmencie crossoverów w Europie i wszystko wskazuje na to, że drugie wcielenie powtórzy sukces poprzednika. Model powstał na nowej platformie, posiada gruntownie odświeżone wnętrze, nowy system multimedialny oraz lepsze materiały wykończeniowe. Z Capturem rywalizować nie jest więc łatwo, ale Citroen C3 Aircross również ma wiele zalet, które mogą przekonać klientów. Francuski magazyn Caradisiac sprawdził, który model będzie bardziej praktyczny, wygodny i przystępny cenowo.

Citroen C3 Aircross bardziej praktyczny

Citroen C3 Aircross jest o niecałe 10 cm krótszy od Captura, a mimo to oferuje porównywalną przestrzeń w kabinie. Jeśli chodzi o bagażnik, w modelu spod znaku szewronów zmieścimy od 410 do 1.289 litrów bagażu, natomiast pojemność pod tylną klapą u konkurenta waha się pod 536 do 1.275 litrów. Oba pojazdy posiadają dwupoziomową podłogę bagażnika, przesuwane tylne siedzenia i w obu modelach zabrakło płaskiej podłogi po złożeniu oparć tylnej kanapy. Drobiazgi ulokujemy w licznych przestrzeniach do przechowywania. Captur ma nieco lepsze materiały wykończeniowe wnętrza, natomiast C3 Aircross bardziej oryginalny projekt deski rozdzielczej, ale w kategorii funkcjonalność Caradisiac wskazuje C3 Aircrossa jako zwycięzcę.

Francuski portal porównał Citroena C3 Aircross w wykończeniu Origins oraz Renault Captur w wersji Intens. Model spod znaku szewronów okazał się tańszy, ale to Captur może pochwalić się nowocześniejszym i bogatszym wyposażeniem.

Dynamiczna jazda to domena Renault Captur

Nowe Renault Captur jest napędzane za pomocą 4-cylindrowej jednostki 1.3 TCe o mocy 130 KM, która jest połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Pod maską konkurenta znajdziemy 3-cylindrowy silnik 1.2 PureTech o tej samej mocy 130 KM, który również współpracuje z manualną przekładnią. Jednostka pracuje sprawnie, zapewnia dobre przyspieszenie przede wszystkim w niższych prędkościach, ale zdaje egzamin także na autostradzie i podczas wyprzedzania. Średnie zużycie zanotowane przez Caradisiac wyniosło 7,1 l/100 km. Silnik Captura zapewnia dużą elastyczność podczas jazdy w mieście, jednostka jest cichsza i zużywa mniej paliwa. Średnie spalanie w przypadku tego modelu wyniosło 6,5 l/100 km.

Nowy Captur oferuje znakomity kompromis między komfortem i dynamiką, a izolacja akustyczna kabiny jest lepsza niż w przypadku rywala. C3 Aircross ma bardziej komfortowe zawieszenie i niezwykle wygodne fotele, ale w konkurencji „dynamika” zwyciężył model Renault.

Renault Captur deklasuje swojego konkurenta także jeśli chodzi o liczbę asystentów wspomagających bezpieczeństwo. Samochód w standardowej wersji został wyposażony hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, ostrzeganie o zachowaniu odpowiedniej odległości, rozpoznawanie znaków drogowych, tempomat/ogranicznik prędkości, automatyczną zmianę świateł, diodowe reflektory, czujniki cofania oraz elektryczny hamulec postojowy. C3 Aircross oferuje ostrzeganie o niezamierzonym przekroczeniu linii, ogranicznik/regulator prędkości, wspomaganie hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych i rowerzystów oraz automatyczne światła.

Wybranie zwycięzcy nie jest łatwe ponieważ Citroen C3 Aircross bardzo dobrze radzi sobie w prawie każdej kategorii i uzyskuje przewagę zwłaszcza w kwestii praktyczności i komfortu, ale Renault Captur zwycięża dzięki bardziej dynamicznej charakterystyce prowadzenia, nowoczesnemu wyposażeniu oraz technologii poprawiającej bezpieczeństwo.

Źródło: Caradisiac

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
9 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
AtilKoloWiktorPabloPLGosc Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kolo
Gość
Kolo

Kwestia gustu, ale Renault jest dużo ładniejszy według mnie. Ten Citroen to jakaś poczwara, nieksztaltny, pudełkowaty, najbrzydszy obecnie samochód, Multipla ma brata.

Marek
Gość
Marek

Ten Citroen to jeden z najbrzydszych obecnie samochodow

Marek
Gość
Marek

Zdecydowanie renault

Slawo
Gość
Slawo

Jakością materiałów C3 lata świetlne za nowym Capturem. Szkoda, że PSA zrobiła Citroena marką budżetową.

Gosc
Gość
Gosc

Zdecydowanie Citroen bez dwóch zdań.

PabloPL
Gość
PabloPL

Raczej C3 jeżeli bym miał wybierać. Bardziej mi się podoba

Wiktor
Gość
Wiktor

Ja osobiście wolę Citroena gdyż ma klasyczne zegary. Nie przekonują mnie wirtualne. Poza tym Aircross ma oryginalną stylistykę, Captur jest „poprawny” stylistycznie ale bez szału.

Kolo
Gość
Kolo

Środek Citroen, z zewnątrz Renault. Mechanicznie Citroen. Renault były i są problematyczne.

Atil
Gość
Atil

Z zewnątrz mimo wszystko Renault choć design nie powala, natomiast wnętrze w obu rywalach na zdjęciach wygląda okropnie, jakby projektowane na haju.