Dwa francuskie modele segmentu B zostały odnowione w tym samym czasie i trzeba przyznać, że oba bardzo się zmieniły. Magazyn motoryzacyjny Caradisiac dokonał porównania Renault Clio V generacji oraz nowego Peugeot 208.
W Europie na rynku króluje Renault Clio, które wyprzedziło w rankingach takie propozycje jak Volkswagen Polo czy Ford Fiesta. W 2018 roku sprzedano prawie 330.000 egzemplarzy modelu. Podczas odnawiania swojego bestsellera, Renault zdecydowało się na konserwatyzm. Tak więc Clio, które przyzwyczaiło nas do przewrotu stylistycznego pomiędzy każdym pokoleniem, pozostaje tym razem bardzo blisko poprzednika. Pomimo całkowitej przemiany samochodu, marka poprawiła tylko niektóre elementy w wyglądzie pojazdu w przeciwieństwie do rywala. Peugeot 208 został zaprojektowany jako nowa broń francuskiego producenta. Nowy lew, którego sprzedaż w zeszłym roku wyniosła 230.000 sztuk nie zamierza już grać drugich skrzypiec w segmencie B.
Wnętrza obu rywali zdecydowanie się wyróżniają. Renault Clio to rewolucja. Francuzi całkowicie przebudowali kokpit pojazdu. Samochód posiada dwupiętrową, asymetryczną deskę rozdzielczą, w której dolna część jest oferowana w różnych wersjach kolorystycznych. W Peugeocie 208 korzystamy z i-Cockpitu składającego się z niewielkiej kierownicy, całkowicie cyfrowego zestawu wskaźników 3D oraz ekranu dotykowego o przekątnej 10,3 cala dla najwyższych wersji wykończeniowych. Model Renault został wyposażony w system EasyLink z pionowym wyświetlaczem o przekątnej 9,3 cala, który wyprzedza Peugeota pod względem szybkości reakcji. Oba systemy są kompatybilne z Apple Carplay i Android Auto i oferują standardową nawigację w wyższych poziomach wykończenia.
Klimat na pokładzie również jest nieco inny. Z jednej strony Renault oferuje kolorowe elementy wykończeniowe, które można znaleźć na desce rozdzielczej, obramowaniu dźwigni zmiany biegów i drzwiach. Z kolei Peugeot polega na trzeźwości i elegancji dzięki wysokiej jakości materiałom wykończeniowym. Wnętrze Peugeota 208 jest eleganckie, ale jeśli chodzi o ergonomię, Renault Clio oferuje lepszą pozycję do jazdy dla osób o różnym wzroście. Wyżej położona dźwignia zmiany biegów lepiej układa się pod prawą ręką, samochód zapewnia lepszy dostęp do funkcji m.in. do panelu terowania klimatyzacją.
Pod względem jakości wykończenia zwycięża model producenta z Sochaux. Materiały, które wykorzystano w tym samochodzie są bardziej eleganckie i lepiej dopasowane. Dziennikarze Caradisiac znaleźli pewne drobne błędy montażowe na pokładzie Clio. Dotyczyły plastiku umieszczonego pod kierownicą i otaczającego drążek zmiany biegów. W modelu spod znaku lwa podobne błędy nie zostały zauważone. Po raz pierwszy w swojej karierze dwa francuskie modele nie są już produkowane we Francji. Nowy Clio powstaje w Turcji (Bursa) i Słowenii (Novo Mesto), podczas gdy Peugeot 208 jest montowany na Słowacji (Trnava) i Maroku (Kenitra).
Peugeot 208 i Renault Clio powstały na nowych platformach dostosowanych do elektryfikacji. Peugeot 208 będzie miał w 100% elektryczną wersję (e-208), podczas gdy Clio będzie oferowany w wersji hybrydowej. Oba samochody mają taką samą długość 4,05 m, ale samochód spod znaku diamentu posiada lepiej zoptymalizowaną przestrzeń na pokładzie i oferuje więcej miejsca na nogi z tyłu oraz więcej przestrzeni na szerokość.
Oba modele zwiększyły również liczbę schowków. Posiadają podwójny uchwyt na kubek, półkę na smartfona na konsoli środkowej, modułowy podłokietnik i duże wnęki w drzwiach. Renault Clio 5 posiada bagażnik o pojemności 340 litrów wobec zaledwie 270 litrów konkurenta.
Pojazdy posiadają bardzo zbliżone 3-cylindrowe turbodoładowane jednostki benzynowe. Clio może być napędzany także silnikiem Blue dCi w dwóch wersjach mocy: 85 i 115 KM, a wysokoprężny Peugeot 208 ma pod maską motor BlueHdi 100. Peugeot wprowadzi na rynek w 100% elektryczną wersję modelu, e-208. Samochód dysponuje mocą 136 KM i potrafi pokonać do 340 km na jednym ładowaniu, zgodnie z aktualnym standardem WLTP. Jego bezpośrednim konkurentem marki Renault nie będzie jednak Clio, ale Zoe. Renault wprowadzi na rynek w 2020 roku wersję hybrydową Clio 1.6 e-Tech 130 KM.
Jeśli chodzi o nowoczesną technologię, producenci stanęli na głowie proponując systemy bezpieczeństwa. W samochodach znajdziemy m.in. system autonomicznej jazdy w korkach, kamerę 360 ° oraz adaptacyjny tempomat.
W przeszłości oba samochody miejskie były popularne ze względu na przystępne ceny i łatwość poruszania się po mieście. Często służyły jako drugi samochód w rodzinie. Obecnie pojazdy bardzo się rozwinęły i są nazywane „wielozadaniowymi samochodami miejskimi”, a ich ceny i wyposażenie wspięły się w górę.
Pod względem ceny lepiej wypada Renault Clio (od 14.100 EUR). Peugeota można kupić od 15.500 EUR), ale bazowe Clio posiada silnik o mocy 65 KM, natomiast model spod znaku lwa oferuje 75 KM mocy, klimatyzację i nagłośnienie (opcjonalne w Renault).
Caradisiac nie dokonał jednoznacznego wyboru zwycięzcy tego porównania, samochody biorą udział w długodystansowych testach, które potrwają do września.
Źródło: Caradisiac
Najnowsze komentarze