sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Nowe Renault Clio czy Peugeot 208? Porównanie nowych modeli

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-05
w Różne
Czas czytania 5 minut
291 3
6
Nowe Renault Clio czy Peugeot 208? Porównanie nowych modeli

Caradisiac

391
UDOSTĘPNIEŃ
841
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Większość producentów samochodów nie zrealizuje celów klimatycznych. Toyota, Honda i Nissan najgorsze

Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?

Dwa francuskie modele segmentu B zostały odnowione w tym samym czasie i trzeba przyznać, że oba bardzo się zmieniły. Magazyn motoryzacyjny Caradisiac dokonał porównania Renault Clio V generacji oraz nowego Peugeot 208.

W Europie na rynku króluje Renault Clio, które wyprzedziło w rankingach takie propozycje jak Volkswagen Polo czy Ford Fiesta. W 2018 roku sprzedano prawie 330.000 egzemplarzy modelu. Podczas odnawiania swojego bestsellera, Renault zdecydowało się na konserwatyzm. Tak więc Clio, które przyzwyczaiło nas do przewrotu stylistycznego pomiędzy każdym pokoleniem, pozostaje tym razem bardzo blisko poprzednika. Pomimo całkowitej przemiany samochodu, marka poprawiła tylko niektóre elementy w wyglądzie pojazdu w przeciwieństwie do rywala. Peugeot 208 został zaprojektowany jako nowa broń francuskiego producenta. Nowy lew, którego sprzedaż w zeszłym roku wyniosła 230.000 sztuk nie zamierza już grać drugich skrzypiec w segmencie B.

Wnętrza obu rywali zdecydowanie się wyróżniają. Renault Clio to rewolucja. Francuzi całkowicie przebudowali kokpit pojazdu. Samochód posiada dwupiętrową, asymetryczną deskę rozdzielczą, w której dolna część jest oferowana w różnych wersjach kolorystycznych. W Peugeocie 208 korzystamy z i-Cockpitu składającego się z niewielkiej kierownicy, całkowicie cyfrowego zestawu wskaźników 3D oraz ekranu dotykowego o przekątnej 10,3 cala dla najwyższych wersji wykończeniowych. Model Renault został wyposażony w system EasyLink z pionowym wyświetlaczem o przekątnej 9,3 cala, który wyprzedza Peugeota pod względem szybkości reakcji. Oba systemy są kompatybilne z Apple Carplay i Android Auto i oferują standardową nawigację w wyższych poziomach wykończenia.

Klimat na pokładzie również jest nieco inny. Z jednej strony Renault oferuje kolorowe elementy wykończeniowe, które można znaleźć na desce rozdzielczej, obramowaniu dźwigni zmiany biegów i drzwiach. Z kolei Peugeot polega na trzeźwości i elegancji dzięki wysokiej jakości materiałom wykończeniowym. Wnętrze Peugeota 208 jest eleganckie, ale jeśli chodzi o ergonomię, Renault Clio oferuje lepszą pozycję do jazdy dla osób o różnym wzroście. Wyżej położona dźwignia zmiany biegów lepiej układa się pod prawą ręką, samochód zapewnia lepszy dostęp do funkcji m.in. do panelu terowania klimatyzacją.Peugeot 208 wnętrze

Pod względem jakości wykończenia zwycięża model producenta z Sochaux. Materiały, które wykorzystano w tym samochodzie są bardziej eleganckie i lepiej dopasowane. Dziennikarze Caradisiac znaleźli pewne drobne błędy montażowe na pokładzie Clio. Dotyczyły plastiku umieszczonego pod kierownicą i otaczającego drążek zmiany biegów. W modelu spod znaku lwa podobne błędy nie zostały zauważone. Po raz pierwszy w swojej karierze dwa francuskie modele nie są już produkowane we Francji. Nowy Clio powstaje w Turcji (Bursa) i Słowenii (Novo Mesto), podczas gdy Peugeot 208 jest montowany na Słowacji (Trnava) i Maroku (Kenitra).

Peugeot 208 i Renault Clio powstały na nowych platformach dostosowanych do elektryfikacji. Peugeot 208 będzie miał w 100% elektryczną wersję (e-208), podczas gdy Clio będzie oferowany w wersji hybrydowej. Oba samochody mają taką samą długość 4,05 m, ale samochód spod znaku diamentu posiada lepiej zoptymalizowaną przestrzeń na pokładzie i oferuje więcej miejsca na nogi z tyłu oraz więcej przestrzeni na szerokość.

Oba modele zwiększyły również liczbę schowków. Posiadają podwójny uchwyt na kubek, półkę na smartfona na konsoli środkowej, modułowy podłokietnik i duże wnęki w drzwiach. Renault Clio 5 posiada bagażnik o pojemności 340 litrów wobec zaledwie 270 litrów konkurenta.

Pojazdy posiadają bardzo zbliżone 3-cylindrowe turbodoładowane jednostki benzynowe. Clio może być napędzany także silnikiem Blue dCi w dwóch wersjach mocy: 85 i 115 KM, a wysokoprężny Peugeot 208 ma pod maską motor BlueHdi 100. Peugeot wprowadzi na rynek w 100% elektryczną wersję modelu, e-208. Samochód dysponuje mocą 136 KM i potrafi pokonać do 340 km na jednym ładowaniu, zgodnie z aktualnym standardem WLTP. Jego bezpośrednim konkurentem marki Renault nie będzie jednak Clio, ale Zoe. Renault wprowadzi na rynek w 2020 roku wersję hybrydową Clio 1.6 e-Tech 130 KM.

Jeśli chodzi o nowoczesną technologię, producenci stanęli na głowie proponując systemy bezpieczeństwa. W samochodach znajdziemy m.in. system autonomicznej jazdy w korkach, kamerę 360 ° oraz adaptacyjny tempomat.

W przeszłości oba samochody miejskie były popularne ze względu na przystępne ceny i łatwość poruszania się po mieście. Często służyły jako drugi samochód w rodzinie. Obecnie pojazdy bardzo się rozwinęły i są nazywane „wielozadaniowymi samochodami miejskimi”, a ich ceny i wyposażenie wspięły się w górę.

Pod względem ceny lepiej wypada Renault Clio (od 14.100 EUR). Peugeota można kupić od 15.500 EUR), ale bazowe Clio posiada silnik o mocy 65 KM, natomiast model spod znaku lwa oferuje 75 KM mocy, klimatyzację i nagłośnienie (opcjonalne w Renault).

Caradisiac nie dokonał jednoznacznego wyboru zwycięzcy tego porównania, samochody biorą udział w długodystansowych testach, które potrwają do września.

Źródło: Caradisiac

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowe Renault Clio czy Peugeot 208? Porównanie nowych modeli
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208ClioPeugeotRenault
Udostepnij240Tweet63Udostepnij18
Poprzedni

DS 3 Crossback E-Tense – można składać zamówienia w Wielkiej Brytanii

Następny

Bardzo dziwne Renault Megane przechodzi testy – czy to nowa hybryda?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault Megane - testy

Bardzo dziwne Renault Megane przechodzi testy – czy to nowa hybryda?

Nowa Dacia Dokker

Nowa Dacia Dokker zadebiutuje w roku 2020. Model przechodzi testy

Renault Laguna

Renault Laguna 2000 Concorde – ładny, wygodny, samochód marzeń

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.