Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia, czyli marki premium koncernu Stellantis, będą znajdować się pod jednym dachem, w tak zwanych Domach Stellantis Premium. Jeden z pierwszych salonów tego typu powstaje właśnie we Włoszech.
Stellantis zmienia koncepcje sprzedaży samochodów i lokuje swoje marki w Domach Stellantis, które możecie już obserwować w Polsce. Koncepcja jest jeszcze dopracowywana i zmieniana. Na zewnątrz Domy Stellantis mają ciemne fasady i nazwy marek, w środku każda z marek posiada wydzieloną przestrzeń oraz dedykowaną obsługę.
Marki, jakie są sprzedawane w danym Domu Stellantis, zależą od lokalnych uwarunkowań. W większości wypadków mamy wybrane marki popularne, takie jak Citroën, Fiat, Jeep, Opel czy Peugeot w różnych kombinacjach oraz oddzielne marki premium. Stellantis chce je łączyć: Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia będą lokalizowane razem, z wydzielonymi przestrzeniami i odmiennym designem.
Każdorazowo marka musi mieć swoją dedykowaną obsługę. Wspólny dla wszystkich marek pozostaje dział serwisu.
Jak będzie to wyglądać w Polsce? Obecnie marka DS Automobiles posiada swoje unikalne salony DS Store z eleganckim, wysokiej jakości wnętrzami. Są one zlokalizowane w Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu czy Gdańsku. Alfa Romeo sprzedawana jest w oparciu o inną sieć, salony powiązane z Fiatem. Na ile w tą koncepcje włączona zostanie jeszcze Lancia – nie jest do końca jasne, bo to marka z punktu widzenia polskiego rynku dość niszowa.
Przebudowa sieci sprzedaży w Stellantis będzie trwała w najbliższych miesiącach a może i latach nadal. Producent nieco zmienia i modyfikuje koncepcje wraz z upływem czasu i proces ten wydłuży się.
fot. Salon Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia w budowie w Mediolanie
Najnowsze komentarze