niedziela, 7 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Nowe Renault Scenic już w 2024 roku. Żegnaj minivanie, nadchodzi crossover na prąd

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-05-29
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
1.3k 68
2
Nowe Renault Scenic 2024
1.2k
UDOSTĘPNIEŃ
3.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski

Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”

Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi

Prezentacja nowego Renault Scenic Vision rozbudziła marzenia o seryjnej wersji, która zachowa ciągłość linii modelowej będącej częścią oferty od 1996 roku. Portal motoryzacyjny Auto Moto inspirując się prototypem wykonał wizualizację Scenica, który zadebiutuje już w 2024 roku.

Nowe Renault Scenic nie będzie już minivanem, nie będzie też samochodem z napędem spalinowym. W związku z kurczącym się rynkiem minivanów oraz strategią elektryfikacji, francuska marka przygotowuje dla modelu poważną metamorfozę. Pojazd zmieni się w crossovera z napędem elektrycznym. Przedsmakiem tego, czego możemy spodziewać za dwa lata jest koncept Scenic Vision, który zainspirował portal Auto Moto do wykonania wizualizacji bardziej przyziemnej wersji auta.

Zobacz także: Renault Scenic Vision – rewolucyjna wizja bezemisyjnej mobilności rodzinnej

Nowy Scenic na platformie CMF-EV

Scenic powstanie na platformie CMF-EV, wspólnej z Megane E-Tech Electric dlatego wiele komponentów będzie pochodziło od mniejszego brata, m.in. silnik elektryczny o mocy 220 KM. Koncept korzysta z elektryczno-wodorowego układu napędowego, ale produkcyjny model powinien pozostać wyłącznie przy silniku elektrycznym. Według Auto Moto, w ofercie zabraknie 130-konnej jednostki, która w Megane E-Tech Electric jest dostępna w podstawie. Francuski portal sugeruje, że nowy Scenic powinien skorzystać z jednostek Nissana Ariya, który dysponuje mocą 178 kW (242 KM), a nawet 225 kW (306 KM) w wersji z napędem na wszystkie koła.

Aby sprostać konkurencji, Renault musi zapewnić swojemu nowemu modelowi odpowiedni zasięg, który umożliwi nie tylko poruszanie się po mieście, ale także wyjazd w dłuższą trasę. Akumulator o pojemności 40 kWh oferowany w Megane może okazać się niewystarczający dla dużego crossovera, bardziej adekwatny byłby zestaw z modelu Nissana o pojemności 63 oraz 87 kWh. Większy akumulator umożliwia japońskiemu modelowi pokonanie do 520 km na jednym ładowaniu.

Zobacz także: Wyprawa Renault Scenic 1.6 do Francji. Zapoczątkowała miłość do podróży i kamperowania.

Praktyczny?

Jeśli Renault pozostanie przy wymiarach prototypu, nowy Scenic będzie mierzył 4,49 m, czyli o 30 cm więcej niż Megane E-Tech Electric. Rozstaw osi wynoszący 2,83 m z koncepcyjnego modelu jest większy niż w modelu Grand Scenic, dlatego nie martwimy się raczej, że zabraknie przestrzeni w kabinie. Renault musi tylko pomyśleć o modułowym charakterze wnętrza, z przesuwanym drugim rzędem siedzeń i dużą przestrzenią bagażową.

Chociaż nowy model będzie różnił się od Scenica, którego znamy, cieszymy się, że marka nie zamierza całkowicie go porzucić. Motoryzacja zmienia się w błyskawicznym tempie i powoli przyzwyczajamy się już do tego, że to co było, niekoniecznie ma zastosowanie dla przyszłości.

Źródło: Auto-Moto.com

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowe Renault Scenic 2024
3 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AriyaMegane E-Tech ElectricNissanRenaultScenicScenic Vision
Udostepnij463Tweet290Udostepnij81
Poprzedni

Ile naprawdę pali Renault Arkana? Przejechaliśmy prawie tysiąc kilometrów by to sprawdzić

Następny

Citroen C4 Aircross na antypodach dzień 5 – w cieniu Mount Doom

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroen C4 Aircross na antypodach dzień 5 – w cieniu Mount Doom

Nowy Citroen C5 X 2022

Test: Nowy Citroën C5 X PHEV 225. Miękko, przyjemnie, komfortowo. Oto godny następca C5

Czy punktualność może być niebezpieczna? Prędkość zabija, nie spiesz się!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem
  • Ddgjik - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.